Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mastergrad? Hvordan får de med bachelor jobb hos dere da? 

Anonymkode: d4d52...739

Hos oss jobber ingen med kun bachelorgrad. Men NAV er både statlig og kommunal, har ulike enheter og er oppå det igjen lokalisert på ulike steder, så det varierer jo internt innenfor NAV 😊

Anonymkode: 003f6...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Akkurat slik er det Nav fremstår. Ovenfra og ned holdning. Fint at de ansatte flere slike og bra for deg. 

Anonymkode: 55a55...bd4

Hva er ovenfra og ned holdning med det? 😃 Som Nav ansatt tror jeg at jeg vet mer om hva som kreves for å bli ansatt enn deg som aldri har jobbet i etaten. Men du virker som en av de som bare har bestemt seg for at alle i Nav er råtne mennesker. Det sier mer om deg enn meg vil jeg si. 

Anonymkode: 8469a...e68

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber statlig i nav og har kontor i Oslo, og  her er det veldig mange søkere per stilling. Man må derfor ha relevant mastergrad og helst relevant erfaring i tillegg for å være aktuell.

Selv fikk jeg jobb her rett etter studier, men måtte jobbe i vikariat i seks måneder før jeg fikk tilbud om fast stilling.

At vi er så inkompetente som enkelte skal ha det til er jeg fullstendig uenig i. Vi har utrolig mange dyktige saksbehandlere hos oss, og vi håndterer store mengder krevende saker hver dag. Skulle gjerne hatt mer tid til hver enkelt sak, men dessverre jobber systemet litt mot oss, for tall er viktig hos ledelsen. Men å holde den kvaliteten vi har tross stor oppgavemengde, det krever kloke hoder. 

Anonymkode: 003f6...02c

Er jo dette som er problemet, hvorfor gjør ikke det nav-ansatte opprør mot regjeringen? Er jo dere som bør være på brukeren sin side.

Å sende noen til frelsesarmeen for en matpose er FEIL!! Dere må gi økonomisk støtte.

I Norge SPYR man ut milliarder på alt annet enn helse og velferd.

Anonymkode: a4af6...649

Skrevet

Hvis dere tror at Nav-ansatte ikke gjør opprør gjennom våre kanaler så tar dere feil, og hvis dere tror det er gjengs å sende folk til matutlevering i stedet for å gi sosialhjelp så tar dere også feil. Ellers lurer jeg på hvor dere som tror Nav-ansatte er inkompetente tar opplysningene deres fra. Jeg har til gode å se debatter hvor for eksempel sykepleiere og vernepleiere i førstelinja bli hetsa for manglende kompetanse når helsevesenet får kritikk, mens vi som står i førstelinja i Nav skal plutselig ha skylda for store strukturelle problemer? 

Min erfaring er at de som hyler høyest om hvordan det er å jobbe i Nav, hvem som jobber i Nav og holdninger og kompetanse hos oss som jobber i Nav, mangler kunnskap om jobben vår, mandatet vårt, lovverkene til Nav, og strengt tatt systemkunnskap generelt. 

Jeg forstår at mange har dårlige erfaringer med Nav, men det betyr ikke at veiledere generelt er inkompetente. Det er også et gigaproblem at mange har urealistiske forventninger til hva de har krav på og når. 

For å ta sykepleierparallelen igjen: Sist det ble utlyst en veilederstilling ved mitt Nav-kontor var det 50 søkere. Sist det var utlyst sykepleierstilling i kommunen der jeg jobber, var det 1 søker. Så at det er lett å få jobb i Nav, relativt til andre yrker i samme område, er feil. 

Anonymkode: ae5cf...5fe

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...