Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søkt på relevante stillinger. Har master. Ikke engang innkalt på intervju eller fått tilbakemelding på at stillinger er blitt besatt. Så i mine øyne: ja.

Anonymkode: ac54c...0c8

• Liker 3
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Søkt på relevante stillinger. Har master. Ikke engang innkalt på intervju eller fått tilbakemelding på at stillinger er blitt besatt. Så i mine øyne: ja.

Anonymkode: ac54c...0c8

Hva tror du årsaken er? For mange søkere? 

Anonymkode: d4d52...739

Jeg har relevant utdanning, ferdig utdannet i fjor. Fikk intervju på 100% fast veileder stilling. Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg får jobben 😅 ja, sånne jobber er vanskelig å få. Men så bor jeg på et lite sted hvor sånne jobber ikke lyses ut ofte, å det er veldig kamp om de. 

Anonymkode: 93901...c98

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syns det har vært vanskelig, men så har jeg søkt mange av jobbene i Oslo. Da er det mange om beinet.

Anonymkode: 17728...c81

Ja, men halvparten er nok ikke kvalifisert. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor sier du det?/Hvordan vet du det?

Anonymkode: 54673...f33

Det er jo helt vanlig. Mange søker bare for å søke. 

På min jobb får vi som regel 70-80 søknader på hver stilling og det er alltid sånn at kun 1/3 er kvalifiserte 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har relevant utdanning, ferdig utdannet i fjor. Fikk intervju på 100% fast veileder stilling. Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg får jobben 😅 ja, sånne jobber er vanskelig å få. Men så bor jeg på et lite sted hvor sånne jobber ikke lyses ut ofte, å det er veldig kamp om de. 

Anonymkode: 93901...c98s

Så og si alle som jobber i Nav starter med vikariater. Ingen av mine kollegaer har fått tilbud om fast stilling uten erfaring i Nav. 

Anonymkode: 8469a...e68

• Liker 2

Jeg har samme inntrykk. Har selv mastergrad med relevant utdannelse, og søkt flere stillinger der. Har ikke engang fått intervju. I min nåværende jobb har jeg mye med NAV å gjøre, og stusser litt på de NAV-ansatte jeg møter i jobbsammenheng. Det er mye diffuse utdannelser osv. Forstår ikke helt hvordan de tenker når de ansetter. Absolutt hyggelige og flinke mennesker altså, men jeg tenker ikke umiddelbart at deres bakgrunn og kvalifikasjoner passer stillingene. 

Anonymkode: fb966...d68

• Liker 1

Annonse

Faste stillinger går nesten alltid til interne, så vikariater er der det er størst mulighet. I Oslo får vi ofte 60-90 søkere på en stilling, så søkere med erfaring blir prioritert, med mindre det er behov for noen som kan starte så raskt som mulig i et vikariat. Erfaring fra arbeid med mennesker er alltid en fordel (feks rusinstitusjon, psykisk helsearbeid etc) hvis du ikke har erfaring med saksbehandling.

Anonymkode: 40fc1...ead

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faste stillinger går nesten alltid til interne, så vikariater er der det er størst mulighet. I Oslo får vi ofte 60-90 søkere på en stilling, så søkere med erfaring blir prioritert, med mindre det er behov for noen som kan starte så raskt som mulig i et vikariat. Erfaring fra arbeid med mennesker er alltid en fordel (feks rusinstitusjon, psykisk helsearbeid etc) hvis du ikke har erfaring med saksbehandling.

Anonymkode: 40fc1...ead

Med erfaring fra NAV eller kan det være noe lignende? Som lærer, sosionom, rådgiver? 

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har samme inntrykk. Har selv mastergrad med relevant utdannelse, og søkt flere stillinger der. Har ikke engang fått intervju. I min nåværende jobb har jeg mye med NAV å gjøre, og stusser litt på de NAV-ansatte jeg møter i jobbsammenheng. Det er mye diffuse utdannelser osv. Forstår ikke helt hvordan de tenker når de ansetter. Absolutt hyggelige og flinke mennesker altså, men jeg tenker ikke umiddelbart at deres bakgrunn og kvalifikasjoner passer stillingene. 

Anonymkode: fb966...d68

Kanskje kvote? Bredt nettverk? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så og si alle som jobber i Nav starter med vikariater. Ingen av mine kollegaer har fått tilbud om fast stilling uten erfaring i Nav. 

Anonymkode: 8469a...e68

Vet om minst to fra mitt kull som gikk rett ut i jobb i NAV, så det er da ikke uvanlig 😛 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vet om minst to fra mitt kull som gikk rett ut i jobb i NAV, så det er da ikke uvanlig 😛 

Hva studerte de?

Anonymkode: 7a358...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...