Gå til innhold

Mannen er blitt som en bror for meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har forsøkt det meste, sexolog og psykolog. Parterapi nekter han da han mener de kun er ute etter å melke oss for penger. Jeg har ingen følelser igjen annet enn vennskapelige. Dette har pågått i snart fem år. Kan vi gi opp med god samvittighet nå?

Anonymkode: 45691...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Synes du har drøyd dette i det lengste laget allerede. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, ikke kast bort mer tid. Lykken er å nyte livet alene med venner og familie. 

• Liker 4
Skrevet

Har dere unger stiller det jo seg litt mer komplisert?

Skrevet
Motelvibes skrev (Akkurat nå):

Har dere unger stiller det jo seg litt mer komplisert?

Jeg vil si det er enda viktigere å si seg ferdig da. For man lærer jo barna hva et forhold er og om man lever i et slikt forhold får barna en feil modell av hva et godt samliv er.

Anonymkode: b0b74...d8c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si det er enda viktigere å si seg ferdig da. For man lærer jo barna hva et forhold er og om man lever i et slikt forhold får barna en feil modell av hva et godt samliv er.

Anonymkode: b0b74...d8c

Sant det, blir bare kjipt for ungene å leve 50/50… 

Skrevet
Motelvibes skrev (28 minutter siden):

Ja, og det er utelukkende det som gjør at jeg tviler på å skilles. Kun det. 
TS

Skrevet

Han har åpenbart ingen romantiske følelser for deg lenger. Det må man enten leve med, eller så må man avslutte. Terapi kan aldri gjenopplive slike følelser; det blir som å piske døde hester.

Anonymkode: 311de...68f

• Liker 3
Skrevet

Det er jo helt vanlig å miste følelser for hverandre over tid. Man er ikke ment for å kun interessere seg for en og samme person i evig lang tid. Det er det jo ingen morro i - ikke er det noe vits heller

Anonymkode: 7b463...ca1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man er ikke ment for å kun interessere seg for en og samme person i evig lang tid. Det er det jo ingen morro i - ikke er det noe vits heller

Anonymkode: 7b463...ca1

Noen av oss mister ikke interesse på den måten, snarere tvert imot blir vi mer interessert jo mer vi blir kjent. 

Anonymkode: 63398...afb

• Liker 2
Skrevet
On 2/19/2023 at 11:25 AM, Motelvibes said:

Det kan du ikke si. 
Mange unge liker faktisk 50/50, og spesielt om de ser at foreldrene blomstrer på hver sin side. Det å bli værende i forhold "bare fordi man har barn" er ikke en god ide. Barn merker også stemningen, tegnene... 

Anonymkode: 6b65b...289

• Liker 1
Skrevet

Jeg var også kjempe bekymret for 50/50 med barna og har fremdeles dårlig samvittighet etter 5 år. Siden det var jeg som valgte å gå og splitte familien. Samtidig tenker jeg at jeg ville vært en dårligere mor hvis jeg ble i ett dødt forhold. Nå var det ikke følelser det gikk på her men at han ikke løfta en finger på 6 år. Klarte ikke mer. Men savner veldig mye med familie kjernen og utrolig synd barna må gjennom skilte foreldre fordi man ikke får det til å fungere.. men sånn er livet da?  

Anonymkode: 5b25a...61f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan du ikke si. 
Mange unge liker faktisk 50/50, og spesielt om de ser at foreldrene blomstrer på hver sin side. Det å bli værende i forhold "bare fordi man har barn" er ikke en god ide. Barn merker også stemningen, tegnene... 

Joda men alle barn ønsker jo at familien skal holde sammen. Det vil alltid være en «drøm» for de. Vondt å savne far hos mor og mor hos far. 

Anonymkode: 5b25a...61f

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det kan du ikke si. 

Nei, å bli i et forhold pga barna er ikke et alternativ sikkert, men at ungene blir fulgt opp delvis herfra og delvis derfra med manglende kommunikasjon på alle kanter er ikke optimalt, heller. Å bo i bag. Har sett for mange eksempler der det ikke fungerer. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan du ikke si. 

Hvis de blomstrer så kanskje. Anbefaler å lese denne:
Slik påvirkes barn og ungdom av foreldrenes skilsmisse

Det er ikke akkurat oppløftende lesning.

Skrevet
On 2/19/2023 at 10:58 AM, AnonymBruker said:

Vi har forsøkt det meste, sexolog og psykolog. Parterapi nekter han da han mener de kun er ute etter å melke oss for penger. Jeg har ingen følelser igjen annet enn vennskapelige. Dette har pågått i snart fem år. Kan vi gi opp med god samvittighet nå?

Hva med veiledning på Fvk? Det koster ikke noe og kan jo kanskje gi deg avslutning uten dårlig samvittighet om det ikke fungerer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 10.58):

Ja, absolutt! Slik var det hos meg også med min eks, han ble som en bror etterhvert. 
Han er en flott fyr, vi har mer eller mindre ingen kontakt i dag siden barna er voksne. Men, jeg vil alltid være glad i han på en måte og ønsker han alt godt. 

Anonymkode: 8820c...ca4

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...