AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har en ekkel følelse på at jeg gjør noe galt. For et halvt år siden gikk jeg og min mann fra hverandre. Han var utro og hadde helt feil prioriteringer for oss som familie. Jeg har prøvd i flere år å snakke med ham, men han hadde sine prinsipper. Jeg har ikke planer om å hoppe ut i noe forhold nå. Jeg har fortsatt følelser for eksmannen min. Han sier han skal jobbe med seg selv og få ting på plass. For seg selv og "oss". Jeg synes det er fint for han. Han snakker om at kanskje vi kan prøve igjen om noen år. Jeg har sagt at jeg ikke vil tilbake til det samme gamle. Så ble jeg kjent med en mann på sosiale medier. Han la meg til. Vi har snakket sammen litt her og der, ikke noe lugubert og generelt ganske uskyldig. Her om dagen snakket vi lenge på telefonen. Han er virkelig hyggelig. Jeg ante litt flørt en gang i blant. Vi planlegger å møtes for en kaffe, selvsagt uten noe "greier". Nå føler jeg at jeg gjør noe moralsk feil. Jeg synes det er ubehagelig at barna skal være hos pappaen sin Mens jeg er ute og ludrer (for det er slik jeg føler, selvom det ikke blir mer enn å håndhilse eller hva man gjør). Jeg synes det hele er vanskelig. Jeg tør ikke spørre foreldre om de kan sitte barnevakt heller pga noe slik. Det er bare han er så innmari fin og gøyal person. Han har selv barn og han virker som en bra far for sine barn. Er denne magefølelsen et tegn på at jeg bør avslutte dette i håp om at eksmannen fikser seg selv og vinner tilbake tilitten min? Jeg vet han hadde blitt knust om jeg hadde i det hele tatt sett på noen andre, og han har sagt han tar barna fra meg om jeg noen gang finner meg noen andre.. Så føler jeg sitter fast fra å ikke kunne leve med noen mann igjen og at jeg er avhengig av at han skal fikse ting. Men han har hatt så mange år på seg og aldri gjort det.. Anonymkode: 165b5...252
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Kutt ut ektemannen, du kaster bort livet ditt!! Anonymkode: 5269b...c80 10 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kutt ut ektemannen, du kaster bort livet ditt!! Anonymkode: 5269b...c80 Jeg elsker han.. :/ men han respekterer meg ikke. Tenker mye på barna og føler alt er så feil.. Hater skilsmisse for det bare ødelegger alt. Anonymkode: 165b5...252
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Eksmannen din som var utro blir knust om du ser på en annen mann.... jada. Anonymkode: 854eb...a95 9 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg elsker han.. 😕 men han respekterer meg ikke. Tenker mye på barna og føler alt er så feil.. Hater skilsmisse for det bare ødelegger alt. Anonymkode: 165b5...252 Men dere er separert? Anonymkode: 5269b...c80
svartkatt Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Tenker du ikke er vant med å se på deg selv som single igjen ennå. Det er ganske fælt at du ser så ned på deg selv når det kun er snakk om en middag. Kanskje du burde vente med å treffe noen til du føler du har lov.. til du er ferdig med eksen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dere er separert? Anonymkode: 5269b...c80 Ja, vi har flyttet fra hverandre. Relasjonen som foreldre er bra, men ikke som mann og kone. Anonymkode: 165b5...252
mEditari Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Du kan ikke sette livet ditt på vent. Lev livet ditt. Det er ikke rart at du føler usikkerhet, det betyr at du har samvittighet. Men følelser er ikke fakta eller sannhet. Uansett gjør du ikke noe galt. Jeg har en eks som har holdt på likedan, senest her om dagen kom den samme talen om hvordan han jobber med seg selv. Mens jeg vet han fremdeles snusker rundt på nett. Folk endrer seg svært sjelden når de har et så innbitt mønster. Kos deg på date, det er bare kaffe😉 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Uansett hvordan han reagerer, så burde han jo ha tenkt på det før han var ute og ludret mens dere var sammen. Ikke ha dårlig samvittighet, ta tilbake livet ditt. Kanskje er den nye mannen en bedre mann for deg, og kanskje er han bare en ny og god venn/bekjent. Man vet jo ikke før man har prøvd. Anonymkode: 160b5...2b7 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 svartkatt skrev (Akkurat nå): Tenker du ikke er vant med å se på deg selv som single igjen ennå. Det er ganske fælt at du ser så ned på deg selv når det kun er snakk om en middag. Kanskje du burde vente med å treffe noen til du føler du har lov.. til du er ferdig med eksen. Føler jeg aldri kommer til å ta meg selv lov pga barna og tilknytningen til eksmannens familie. Håper nesten han finner seg en annen først. Anonymkode: 165b5...252
Hjelpsom Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en ekkel følelse på at jeg gjør noe galt. For et halvt år siden gikk jeg og min mann fra hverandre. Han var utro og hadde helt feil prioriteringer for oss som familie. Jeg har prøvd i flere år å snakke med ham, men han hadde sine prinsipper. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er denne magefølelsen et tegn på at jeg bør avslutte dette i håp om at eksmannen fikser seg selv og vinner tilbake tilitten min? Jeg vet han hadde blitt knust om jeg hadde i det hele tatt sett på noen andre, og han har sagt han tar barna fra meg om jeg noen gang finner meg noen andre.. Ehh, han var utro og du føler at det er du som gjør noe galt...? Og han blir knust om du ser på noen andre. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, vi har flyttet fra hverandre. Relasjonen som foreldre er bra, men ikke som mann og kone. Anonymkode: 165b5...252 Da er du helt på jordet om du tror dere skal bli sammen om noen år. Barna har det bedre som dere er lykkelige hver for dere. Sats på ny kjæreste. Anonymkode: 5269b...c80 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg elsker han.. 😕 men han respekterer meg ikke. Tenker mye på barna og føler alt er så feil.. Hater skilsmisse for det bare ødelegger alt. Anonymkode: 165b5...252 Skilsmisse trenger ikke ødelegge alt. Det kan også være enden på noe vondt, og starten på et nytt liv som blir bedre for alle. Du fortjener en som respekterer deg. Snakker fra erfaring. Anonymkode: cc043...2b2 1
mEditari Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler jeg aldri kommer til å ta meg selv lov pga barna og tilknytningen til eksmannens familie. Håper nesten han finner seg en annen først. Anonymkode: 165b5...252 Jeg skal love deg, at så snart du klarer å bryte det følelsesmessige båndet, så kommer holdninga di til situasjonen til å endre seg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 mEditari skrev (1 minutt siden): Du kan ikke sette livet ditt på vent. Lev livet ditt. Det er ikke rart at du føler usikkerhet, det betyr at du har samvittighet. Men følelser er ikke fakta eller sannhet. Uansett gjør du ikke noe galt. Jeg har en eks som har holdt på likedan, senest her om dagen kom den samme talen om hvordan han jobber med seg selv. Mens jeg vet han fremdeles snusker rundt på nett. Folk endrer seg svært sjelden når de har et så innbitt mønster. Kos deg på date, det er bare kaffe😉 Jeg har lagt egne planer for å lykkes mer i livet, som jeg følger opp. Jeg har kommet lenger på et halvt år enn jeg noen gang har gjort i ekteskapet. Eksmannen min har konkrete planer, men det virker usannsynlig for hans situasjon. Det kan gå, men da må han faktisk sette seg inn i det. Og selv da. Jeg vet at jeg ikke er bra nok for ham, han sliter med å holde seg unna pene jenter. Selvom de ikke er verdt en dritt for ham, sier han. Vurderer å få noen andre til å sitte barnevakt om det blir aktuelt. Anonymkode: 165b5...252
mEditari Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lagt egne planer for å lykkes mer i livet, som jeg følger opp. Jeg har kommet lenger på et halvt år enn jeg noen gang har gjort i ekteskapet. Eksmannen min har konkrete planer, men det virker usannsynlig for hans situasjon. Det kan gå, men da må han faktisk sette seg inn i det. Og selv da. Jeg vet at jeg ikke er bra nok for ham, han sliter med å holde seg unna pene jenter. Selvom de ikke er verdt en dritt for ham, sier han. Vurderer å få noen andre til å sitte barnevakt om det blir aktuelt. Anonymkode: 165b5...252 Men det er jo bare ord. Ord er billig, handling trumfer. Møt dette nye bekjentskapet ditt, slå på vennskapsmodus for å nøytralisere det litt. Tenk så hyggelig å møte nye mennesker, uansett utfall. Jeg heier på deg! 2
Tradegy Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 Jeg synes du skal ta deg noen timer hos en psykolog eller sexolog. Få hjelp til å avbryte den onde sirkelen, bryte ut av mønster. 💔 Det nytter ikke å erstatte kjærlighet med avhengighet til samme person. Ta tak i livet ditt, før andre gjør det (enda mer) ❤️💔 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skilsmisse trenger ikke ødelegge alt. Det kan også være enden på noe vondt, og starten på et nytt liv som blir bedre for alle. Du fortjener en som respekterer deg. Snakker fra erfaring. Anonymkode: cc043...2b2 Godt poeng ❤️💕 mEditari skrev (12 minutter siden): Jeg skal love deg, at så snart du klarer å bryte det følelsesmessige båndet, så kommer holdninga di til situasjonen til å endre seg. Det kan hevde. Håper bare jeg får det til.. Anonymkode: 165b5...252
Bombasi Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 Du må gå videre i livet. Denne "ektemannen" er alt annet enn bra for deg. Og han vil ikke "fikse seg selv" for å få tilbake din tillit. Han virker å være typen til å "fikse deg" for å få tilbake din tillit. De røde flaggene henger som perler på en snor rundt "ektemannen" din. Og du gjør deg en solid tjeneste med å distansere deg fra han og gå videre i livet. Finn deg noe bedre! Og du har jo allerede gjort det, så gi han nye en sjanse.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 mEditari skrev (11 minutter siden): Men det er jo bare ord. Ord er billig, handling trumfer. Møt dette nye bekjentskapet ditt, slå på vennskapsmodus for å nøytralisere det litt. Tenk så hyggelig å møte nye mennesker, uansett utfall. Jeg heier på deg! Enig. Han har jo bare sittet på rompa siden vi flytta bort. Han har sjanse til å gjøre ting, men han gjør det ikke.. Vurderer det virkelig sterkt å møte han her, men blir med ett skikkelig dårlig når jeg tenker på eksen 💕 viser jo at jeg ikke er klar kanskje så får bare møtes som venner. Men har aldri hatt mannlig venn før 😅 Tradegy skrev (5 minutter siden): Jeg synes du skal ta deg noen timer hos en psykolog eller sexolog. Få hjelp til å avbryte den onde sirkelen, bryte ut av mønster. 💔 Det nytter ikke å erstatte kjærlighet med avhengighet til samme person. Ta tak i livet ditt, før andre gjør det (enda mer) ❤️💔 ❤️❤️ Takk for et fint råd Anonymkode: 165b5...252 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå