Gå til innhold

Engstelig 12-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 12-åring som er engstelig for mange ting - det mest alvorlige er at hen har en voldsom redsel for å presentere for klassen. Er det noen som er i samme båt og kanskje har noen tips? Vi har vært i kontakt med skolehelsetjenesten og hun har vært på kurs i generell livsmestring, men problemet er at hun har vanskelig for å snakke om det - spesielt med folk hun ikke kjenner.  Jeg er urolig for hvordan det skal gå når hun begynner på ungdomsskolen - der er det vel enda mer vanlig at de må holde presentasjoner? Er i dialog med læreren om det, men det er jo grenser for hvor mye de kan tilrettelegge. Kan hun i det hele tatt komme seg gjennom skolen uten å presentere noe i plenum?? Dette er utrolig vanskelig, så er takknemlig om noen har innspill.

Anonymkode: 95741...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har en 12-åring som er engstelig for mange ting - det mest alvorlige er at hen har en voldsom redsel for å presentere for klassen. Er det noen som er i samme båt og kanskje har noen tips? Vi har vært i kontakt med skolehelsetjenesten og hun har vært på kurs i generell livsmestring, men problemet er at hun har vanskelig for å snakke om det - spesielt med folk hun ikke kjenner.  Jeg er urolig for hvordan det skal gå når hun begynner på ungdomsskolen - der er det vel enda mer vanlig at de må holde presentasjoner? Er i dialog med læreren om det, men det er jo grenser for hvor mye de kan tilrettelegge. Kan hun i det hele tatt komme seg gjennom skolen uten å presentere noe i plenum?? Dette er utrolig vanskelig, så er takknemlig om noen har innspill.

Anonymkode: 95741...ada

Vet at i klassen til min ungdom tok de det gradvis, presentasjon foran liten gruppe bare, gjerne noen de er trygg på. Så ut fra hva hver enkelt mestrer utvidet de gruppen. Å kanskje til slutt mestrer en foran hele klassen.  De leverer også mye inn som lydfiler. Ikke hatt så mye presentasjon foran hele klassen slik jeg har oppfattet det. 

Anonymkode: a7dd4...3f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...