Gå til innhold

Hva gjør man etter første date..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort. Matchet på hinge, flørtet litt, og møttes for å spise middag i går. Starten på første dates er alltid litt rar, men jeg likte han skikkelig, skikkelig godt.

Det siste året har jeg vært sammen med en jeg mistenker er narsissist..Jeg brøt ut av det for noen måneder siden. Han har bygd meg ned, sagt skikkelig fæle ting om meg - og det gjør at jeg tviler på meg selv så enormt mye nå når jeg dater andre.. Er ikke der at jeg sliter i hverdagen, altså. Jeg klarer meg fint. Det er bare at jeg ikke lengre føler at noen kan like meg på en romantisk måte.. 

Han jeg møtte i går flørtet, holdt og kysset meg på hånden, han snakket om dype ting.. Jeg elsket det! Etter middagen dro vi for å ta noen drinker, og da spurte han om jeg ville bli med til han… Jeg sa jeg gjerne hadde lyst, men at jeg ikke kunne i går, men kanskje vi kunne sees en annen gang. Nå tenker jeg at han kun var ute etter sex… 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette.. Er så redd for å bli såret her. Var ikke slik som dette før. Da bare dro jeg på dates og koste meg eller ikke. Nå kjenner jeg at jeg er redd for å bli såret, tolke ting feil, eller gjøre noe galt.. Overanalyserer og obsesser. Vil ikke gjøre det. Hører eksen sine ting i bakhodet hele tiden, bare.. 

Har tenkt mye på om jeg er klar til å date, og jeg tror jeg er det.. Jeg må bare over den kneika på om de liker meg eller ikke..

Noen som har noen tips? Hva kan jeg gjøre for å finne ut om han liker meg? Er det «lov» å invitere han ut på en andre date? Eller lønner det seg å vente? Har vært på andre dates, men der har jeg ikke likt de såpass mye.. følte det virkelig var noe her.. vil bare ikke være pushy.

Anonymkode: 311ad...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig at du er tydelig på hva du vil. Jeg har også vært i et forhold med en narsissist i 9 år. Det ble slutt for 6 måneder siden og jeg begynte å date en annen dame og kjemien er veldig god.

Kjenner at jeg har gått fra å være deprimert og til tider har hatt selvmordstanker til at jeg lever igjen fordi jeg kom meg ut av det og møtte andre.

For meg har det vært veldig viktig å tydeliggjøre hva jeg ser etter fra start, samt si det så ofte jeg kan når vi er sammen. Da minimerer man potensielle misforståelser og at den andre såres på et tidspunkt senere. Har vært åpen om det meste til henne, og hun har vært det tilbake med meg.

Nå skal det sies at vi hadde sex på andre date, men det var hun som ville det. 
Og i vårt tilfelle var det et helt perfekt tidspunkt. Vi vet hva vi får om det blir oss etter hvert. Og det var en fin ice-breaker.

Nå er vi i en fase hvor vi jobber med å bli enda bedre kjent før vi har sex igjen. Begge har veldig lyst, men vi er enige om å vente til vi kjenner hverandre bedre.

Eneste måten å finne ut om han er ute etter kun sex, er at du sier til han at du vil ha noe mer seriøst enn bare det.

M42

Anonymkode: 33c84...20e

Skrevet

Ja han var kun ute etter sex. Helt åpenbart når han er så på og holder holda di på første date og kysser deg osv og spør om du vil bli med han hjem.

Du er vant med en narsissist og da sikkert med lovebombing så du trodde at det at han holdt hånda di og kyssa deg var tegn på at han likte deg, men en vanlig mann holder ikke på sånn så tidlig. Kun en mann som spiller spillet for sex er sånn så tidlig

Anonymkode: c6076...2a8

• Nyttig 3
Skrevet

Bare si at du likte ham og vil bli mer kjent. Men at du ble usikker på hva han egentlig var ute etter.

• Nyttig 2
Skrevet

Sendte han en hyggelig, men ikke særlig masete melding på snap.. åpnet, men ikke noe svar. Han var nok ute etter sex….. 

Anonymkode: 311ad...b0f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...