AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #61 Skrevet 19. februar 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: I Russland er grønne øyne veldig vanlig. F.eks min mamma har store grønne øyne. Noen av venninnene mine også. Har aldri sett grønne øyne blant nordmenn. Anonymkode: b6a3e...a51 Det er jo bare fjas og tull! Da er du blind. Lyse øyne er i blått i områdene på kartet. Jeg har grønne øyne, etnisk norsk. To (2)%! av verdens befolkning har grønne øyne. Grønne øyne er mest vanlig og kjent i områder som det sentrale, nordlige og vestlige Europa. Som regel er man av keltisk eller germansk avstamning. Russere er hva – østslavere? «In Scotland, 29% of people have green eyes. Around 8–10% of men and 18–21% of women in Iceland and 6% of men and 17% of women in the Netherlands, have green eyes. Among European Americans, green eyes are most common among those of recent Celtic and Germanic ancestry with about 16%.» Anonymkode: 6b439...6eb 1 1 5
Kaneel Skrevet 19. februar 2023 #62 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men det er jo hele poenget med tråden, og det som ligger bak spørsmålet om TS er russisk. Folk ser noe de mener er typisk russisk (altså en stereotypi) og definerer TS ut i fra det. Da jeg var i Tsjekkia ble vi stadig tatt for å være russere. Ikke på grunn av utseende eller stil, men fordi høye, lyshårede mennesker med blå øyne som vaser rundt i butikkene og snakker et fremmed språk tydeligvis var lett å putte i båsen "russisk tyv". Anonymkode: a92ee...ccb Det er jo bare merklig i og med tsjekkere flest snakker russisk(de lærer det på skolen) 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #63 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I Russland er grønne øyne veldig vanlig. F.eks min mamma har store grønne øyne. Noen av venninnene mine også. Har aldri sett grønne øyne blant nordmenn. Anonymkode: b6a3e...a51 Da kan du komme og møte familien min. 8 av 12 har grønne øyne, vi har alle testet oss på My heritage og fått 100% skandinav. Anonymkode: e06aa...dc6 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #64 Skrevet 19. februar 2023 Kaneel skrev (24 minutter siden): Det er jo bare merklig i og med tsjekkere flest snakker russisk(de lærer det på skolen) Gamle. Ingen unge tsjekkere snakker russisk Anonymkode: e927c...7ff 2
MyMichelle Skrevet 19. februar 2023 #65 Skrevet 19. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Stereotyper igjen. Anonymkode: e927c...7ff Ja. Men er det ikke sannsynlig at det er nettopp det de som kommenterer Ts tenker. De kjenner neppe mange russere. Hadde de kjent mangfoldet hadde de neppe sagt det. Der jeg opprinnelig er fra har jeg hørt middelandrende menn si at de synes alle russiske damer er så pene, fordi de er litt lubne, blonde og bruker rosa leppestift og har rosa negler. Selvsagt er det idioti. De dømmer ut fra de få russiske kvinnene som har giftet seg med nordmenn i bygda. Dessverre er dette menn som ikke norske kvinner der vil ha, fordi alle vet at de drikker, og i noen tilfeller slår kvinner. En norsk blond og blåøyd venninne av meg ble tatt for å være russisk fordi hun brukte russisk sjal. Endret 19. februar 2023 av MyMichelle Stavefeil. 1
MyMichelle Skrevet 19. februar 2023 #66 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Hvis du googler «slavisk utseende» kommer det opp: rundt ansikt, lys hud, brunt hår, blå, grønne eller lysebrune øyne, rett nese. Endret 19. februar 2023 av MyMichelle 1
Daisy-love Skrevet 19. februar 2023 #67 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så interessant. Jeg syns ikke nordmenn og folk fra Balkan er like i det heletatt, men jeg har aldri vært i Kosovo, så jeg kan ikke si det sikkert. Og stil... kler du deg veldig annerledes enn oss andre? Ellers høres du ut som meg, jeg er også lav med langt brunt/mørk blondt hår, blå øyne og markerte ansiktstrekk. Det hele kan jo bare vært tilfeldig men jeg har fått en del sånne tilbakemeldinger så jeg undres på om det kan være noe i det. Anonymkode: 6a5c2...c35 Aldri vært i Kosovo selv heller, men kjenner denne storfamilien godt, samt hadde flere jeg studerte med, og det var variasjoner der som her. Noen av dem jeg studerte med hadde mer markerte trekk (litt øst-europeisk utseende med smal/spissere nese f.eks), men kun en i den storfamilien. Jeg personlig bruker for det meste skjørt/kjoler, men ingenting bling. Ingen hullete bukser osv. Jeg er ikke så lys som en del barn er, omtrent hvite i håret, men er relativt lys blond, med mye naturlige striper, og når sola skinner har jeg fått høre at håret ser ut som gull av utenlandske turister 🤣 Jeg syntes det var veldig spesifikt med Kosovo da, og vet ikke om de har en helt egen stil/utseende som vedkommende tenkte på. Kan være jeg lignet på noen hun kjente fra Kosovo, og det var så enkelt. Nå ser ikke jeg på missekonkurranser, men mener å huske fra gamledager at en del fra øst-Europa var ekstremt vakre, med veldig det vi ofte tenker som europeisk utseende, men med litt mer markerte trekk. Mulig du ligner litt på noen av dem? Det er jo et kompliment da 😊
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #68 Skrevet 19. februar 2023 Daisy-love skrev (7 minutter siden): Aldri vært i Kosovo selv heller, men kjenner denne storfamilien godt, samt hadde flere jeg studerte med, og det var variasjoner der som her. Noen av dem jeg studerte med hadde mer markerte trekk (litt øst-europeisk utseende med smal/spissere nese f.eks), men kun en i den storfamilien. Jeg personlig bruker for det meste skjørt/kjoler, men ingenting bling. Ingen hullete bukser osv. Jeg er ikke så lys som en del barn er, omtrent hvite i håret, men er relativt lys blond, med mye naturlige striper, og når sola skinner har jeg fått høre at håret ser ut som gull av utenlandske turister 🤣 Jeg syntes det var veldig spesifikt med Kosovo da, og vet ikke om de har en helt egen stil/utseende som vedkommende tenkte på. Kan være jeg lignet på noen hun kjente fra Kosovo, og det var så enkelt. Nå ser ikke jeg på missekonkurranser, men mener å huske fra gamledager at en del fra øst-Europa var ekstremt vakre, med veldig det vi ofte tenker som europeisk utseende, men med litt mer markerte trekk. Mulig du ligner litt på noen av dem? Det er jo et kompliment da 😊 Kanhende du minte henne om noen spesifikke hun kjente fra Kosovo, ja. Ut fra beskrivelsen din syns jeg du høres nordisk ut, i allefall det med å få "gullhår" på sommeren når sola har skint på det. Jeg er sikker på at du er veldig vakker som blir lagt merke til på den måten Akkurat det du skriver om missekonkurranser og sånn, så er jeg litt enig. Men å tro at jeg ser sånn ut er nok å drømme haha. Jeg er ikke stygg (tror jeg) men jeg er nok heller ikke spesielt pen. Anonymkode: 6a5c2...c35 1
Snok1 Skrevet 19. februar 2023 #69 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): SIden jeg skriver at jeg er etnisk norsk er det underforstått at jeg sikter til de i Russland som har samme opphav/utseende som oss. De som ute i verden ville blitt kalt "hvite". En slik underforstående er utrolig eurosentrisk og avslører at spørsmålsstiller ikke har stor kjennskap til Russland.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #70 Skrevet 19. februar 2023 Snok1 skrev (4 minutter siden): En slik underforstående er utrolig eurosentrisk og avslører at spørsmålsstiller ikke har stor kjennskap til Russland. *woke Anonymkode: 6a5c2...c35
Kaneel Skrevet 19. februar 2023 #71 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gamle. Ingen unge tsjekkere snakker russisk Anonymkode: e927c...7ff Gamle og gamle fru blom, fra midten av 30 åra og opp snakker de russisk værtfall 1
Snok1 Skrevet 19. februar 2023 #72 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): *woke Anonymkode: 6a5c2...c35 Tull. Fakta er ikke woke. Fakta er fakta.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #73 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 11.34): Tro meg, de fleste som sier det mener ikke at man er pen om de sier man ser polsk ut. Anonymkode: 636ab...e01 De fleste som kommenterer andres utseende, er stygge på innsiden. Så det kan egentlig være det samme. Anonymkode: 99c6c...409 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #74 Skrevet 21. februar 2023 Kaneel skrev (På 19.2.2023 den 12.01): Det er jo bare merklig i og med tsjekkere flest snakker russisk(de lærer det på skolen) Og at tsjekkisk og russisk språk er mye mer likt enn tsjekkisk og norsk. Jeg er selv russisk, og forstår en del tsjekkisk. Men jeg forstod svært lite norsk før jeg lærte det. Å si at tsjekkere tar nordmenn for å være russere blir det samme som å si at nordmenn tar franskmenn for å være dansker. Anonymkode: 99c6c...409 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #75 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 12.25): Gamle. Ingen unge tsjekkere snakker russisk Anonymkode: e927c...7ff Nei, men språkene er veldig like. Jeg forstår mye av det skrevne tsjekkiske språket, og jeg er intet språkgeni. Tsjekkisk og russisk kan sammenlignes med norsk og islandsk mht hvor nært de er hverandre i antall like ord, uttale osv. Anonymkode: 99c6c...409 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #76 Skrevet 21. februar 2023 On 2/19/2023 at 11:34 AM, AnonymBruker said: Tro meg, de fleste som sier det mener ikke at man er pen om de sier man ser polsk ut. Anonymkode: 636ab...e01 Det stemmer nok ikke. Jeg har blitt kalt polsk og jeg er ikke stygg (har hatt veldig kjekke kjærester, så er ikke innbilning). Men jeg kler meg litt annerledes enn nordmenn flest, jeg kan se mer pyntet ut. Jeg tipper det er en av grunnene Jeg tror ikke de mener å kommentere på verken penhet eller stygghet, det er andre ting som får dem til å assosiere en med polsk Anonymkode: 91575...624 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #77 Skrevet 21. februar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Og at tsjekkisk og russisk språk er mye mer likt enn tsjekkisk og norsk. Jeg er selv russisk, og forstår en del tsjekkisk. Men jeg forstod svært lite norsk før jeg lærte det. Å si at tsjekkere tar nordmenn for å være russere blir det samme som å si at nordmenn tar franskmenn for å være dansker. Anonymkode: 99c6c...409 Hvor mye forstår du ukrainsk? Jeg har forstått det slik at språkene er relativt nær hverandre, men kan de fleste russere forstå ukrainsk og omvendt? Har dialekter noe å si? Er det lettere forstå ukrainere fra visse deler av ukraina for eks? Bare nysgjerrig, da jeg har lest at russere og ukrainere historisk sett er veldig nær, og ukraina er jo ikke et veldig gammelt land. Anonymkode: 91575...624
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #78 Skrevet 21. februar 2023 Hvor har du hørt dette? Det kan være at de som spør ofte har med russere å gjøre. Jeg jobbet noen år i asia, og vi nordmenn der ble ofte spurt om vi var russiske. Anonymkode: 7f316...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #79 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 10.49): Jeg har allerede tatt DNA-test og har ikke nyere russiske aner. Ja, det er jeg. Mine aner er norske og svenske. Jeg er ikke interessert i en diskusjon om mitt utseende, men hva det vil si å ha et russiske utseende på generelt grunnlag Jeg har inntrykk av at det har blitt sagt til meg med positive fortegn. Jeg kan selvsagt ha lest situasjonen feil. SIden jeg skriver at jeg er etnisk norsk er det underforstått at jeg sikter til de i Russland som har samme opphav/utseende som oss. De som ute i verden ville blitt kalt "hvite". TS Anonymkode: 6a5c2...c35 Jeg er også norsk og som deg har jeg fått spørsmål om jeg kommer fra Russland da jeg har vært i utlandet. Det kom folk bort og snakket russisk til meg da jeg var på ferie i Bulgaria. Til og med enkelte russiske elever som jeg har hatt på skolen har spurt meg om jeg kan russisk og kommer fra Russland. Anonymkode: a2ff9...725
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #80 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye forstår du ukrainsk? Jeg har forstått det slik at språkene er relativt nær hverandre, men kan de fleste russere forstå ukrainsk og omvendt? Har dialekter noe å si? Er det lettere forstå ukrainere fra visse deler av ukraina for eks? Bare nysgjerrig, da jeg har lest at russere og ukrainere historisk sett er veldig nær, og ukraina er jo ikke et veldig gammelt land. Anonymkode: 91575...624 Ukrainsk høres ut mer som polsk enn russisk Anonymkode: e927c...7ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå