Gå til innhold

Ser russisk ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du helt sikker på at du ikke har aner fra andre land?

Hadde du lagt ut bilde hadde det vært lettere å bedømme 😊

Anonymkode: d2958...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland er verdens største land og omfatter et lappeteppe av forskjellige folkegrupper med svært forskjellig utseende.

Spørsmålet gir ikke mening og blir derfor stilt av personer som ikke har peiling.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ta slaverne som utgangspunkt for russland, og ikke andre raser fra Asia. Øst-slavere har et eget utseende som faktisk Putin representerer. I Moskva og St. Petersburg finner man mange med lyse grå/blå og grønne øyne, men utgangspunktet er at ca. 70% har brune øyne. 

Så da er spørsmålet til TS; har du noen av de samme ansiktstrekkene til Putin?

Endret av VXL100
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis et kompliment. 

Anonymkode: 875d8...060

Joda, pretty much 

Anonymkode: e927c...7ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Russland er grønne øyne veldig vanlig.  F.eks min mamma har store grønne øyne.  Noen av venninnene mine også. Har aldri sett grønne øyne blant nordmenn.

Anonymkode: b6a3e...a51

Min mor er etnisk norsk og har grønne øyne. Er flere av dem i familien. Jeg har selv ikke fått det, jeg har blå. Min mor er veldig lys i huden, og en klassisk «vår» i fargene, så har litt varmere undertoner, men er ekstremt lys i huden. Ganske vanlig med omtrent hvitt hår som barn på den siden, og senere kommunegrått hår. Jeg har selv fått veldig store øyne, det har ikke min mor da. 

Store grønne øyne høres utrolig vakkert ut 🥰

Tror vi har noe dansk blod, og noe tysk langt baki, og det er det. 

Anonymkode: c5736...3b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (8 minutter siden):

En DNA test hos My Heritage vil gi deg svar.  

Jeg har allerede tatt DNA-test og har ikke nyere russiske aner. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du helt sikker på at du ikke har aner fra andre land?

Hadde du lagt ut bilde hadde det vært lettere å bedømme 😊

Anonymkode: d2958...ef2

Ja, det er jeg. Mine aner er norske og svenske. Jeg er ikke interessert i en diskusjon om mitt utseende, men hva det vil si å ha et russiske utseende på generelt grunnlag :)

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis et kompliment. 

Anonymkode: 875d8...060

Jeg har inntrykk av at det har blitt sagt til meg med positive fortegn. Jeg kan selvsagt ha lest situasjonen feil. 

Snok1 skrev (4 minutter siden):

Russland er verdens største land og omfatter et lappeteppe av forskjellige folkegrupper med svært forskjellig utseende.

Spørsmålet gir ikke mening og blir derfor stilt av personer som ikke har peiling.

SIden jeg skriver at jeg er etnisk norsk er det underforstått at jeg sikter til de i Russland som har samme opphav/utseende som oss. De som ute i verden ville blitt kalt "hvite". 

TS

Anonymkode: 6a5c2...c35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du søker på russiske kvinner, så ser de ofte ganske like ut som norske. Jeg tror folk spør fordi du har noe som stereotypisk oppfattes som russisk utseende. Da gjerne en viss sminkestil. Det kan også være at bare flere har møtt russere enn skandinavere, så derfor spør de

148-shutterstock_128569691.jpg

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Og må selvfølgelig ikke glemme boybandet Steklovata heller. Dette er russisk utseende.

Anonymkode: 8094c...ab6

De kan også se slik ut 😍:

http://beauty-around.com/images/sampledata/Russian_Actors/11ilya_Shakunov.jpg

http://beauty-around.com/images/sampledata/Russian_Actors/Dubravin_Prohor.png

Anonymkode: 91575...624

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I Russland er grønne øyne veldig vanlig.  F.eks min mamma har store grønne øyne.  Noen av venninnene mine også. Har aldri sett grønne øyne blant nordmenn.

Merkelig - grønne øyne forekommer jo også her i landet blant nordmenn. Blant verdens befolkning generelt er grønne øyne det minst vanlige, men det forekommer jo litt overalt.

Min mor (helt norsk) har grønne øyne, for eksempel. En blond venninne av meg har også grønne øyne. Jeg synes jeg ser grønne øyne både her og der :) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store grønne øyne høres utrolig vakkert ut 🥰

Helt enig 😊 Men blå øyne er også fint. Har brune øyne fra faren. Dette er sikkert noe asiatisk da «slavisk standard» er lyse hår og lyse øyne. Familielegenden sier at oldemoren til faren var en tyrkisk kvinne brakt til Russland av oldefaren som et trofé fra den russisk-tyrkiske krigen. 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn å få høre at man ser polsk ut, for da vet man at man er stygg. Ja, fått høre det en del ganger.

Anonymkode: 636ab...e01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer kantete enn skandinavene i utseende, men går også på klesstil. De har en større sans for bling.

Anonymkode: 66898...4fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer kantete enn skandinavene i utseende, men går også på klesstil. De har en større sans for bling.

Nei. Stereotyper igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på russisk utseende, og da de som gjerne “minner” om etnisk norske, eller hva en skal si, altså de TS spør om, som gjerne litt høyere kinnbein, og kanskje mer markert nese, men det gjelder ikke alle. Jeg synes folk flest er vakre, samme hvor de kommer fra. En del øst-europeiske kvinner føler jeg har en god holdning, altså måten de står og går på, og de kler seg gjerne litt penere enn å slenge på seg en bukse med hull og convercesko. Ikke sikkert de føler selv de legger så mye i det de går i, det vet jeg ikke, men de kler seg ihvertfall i mer min stil, enn det mange (særlig unge) gjør her i Norge. Det er veldig generalisert da. (Tenker ikke på lange negler, masse bling og sminke, det føler jeg varierer der som her)

Jeg hadde ei som stoppet meg og sa hun hadde sett meg mange ganger når hun kjørte fordi, og hun hadde trodd jeg var fra Kosovo. Altså veldig spesifikt. Så kom det at hun helt klart så at jeg ikke var derfra når hun traff meg. Jeg har venner fra Kosovo, inkludert en god venninne fra en større familie, med søstre som er like lyse som meg i håret, og alle har blå øyne i den familie, så jeg vet ikke helt hva hun så etter der. Mulig stilen min? Jeg følte ikke for å spørre, men jeg kan forstå at TS undrer seg, uten at det automatisk er noe negativt i det. 

Personlig gjør det ikke meg noe å bli antatt at jeg er av annet opphav enn jeg er, men det er ikke ofte det skjer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dersom du søker på russiske kvinner, så ser de ofte ganske like ut som norske. Jeg tror folk spør fordi du har noe som stereotypisk oppfattes som russisk utseende. Da gjerne en viss sminkestil. Det kan også være at bare flere har møtt russere enn skandinavere, så derfor spør de

De kan også se slik ut 😍:

http://beauty-around.com/images/sampledata/Russian_Actors/11ilya_Shakunov.jpg

http://beauty-around.com/images/sampledata/Russian_Actors/Dubravin_Prohor.png

Eller skuespiller Danila Kozlovskij. Nydelig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Kournikova er russisk. Kan variere så mye, så tror de som kommenterte deg tenkte mer på stereotypiske ting…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (3 minutter siden):

Anna Kournikova er russisk. Kan variere så mye, så tror de som kommenterte deg tenkte mer på stereotypiske ting…

Maria Sjarapova også. 
Veldig pene damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (24 minutter siden):

Vi får ta slaverne som utgangspunkt for russland, og ikke andre raser fra Asia. Øst-slavere har et eget utseende som faktisk Putin representerer. I Moskva og St. Petersburg finner man mange med lyse grå/blå og grønne øyne, men utgangspunktet er at ca. 70% har brune øyne. 

Så da er spørsmålet til TS; har du noen av de samme ansiktstrekkene til Putin?

Jeg har aldri fått høre at jeg likner på Putin. Dette blir subjektivt men jeg oppfatter Putin å ha runde trekk, mens jeg selv er ganske markert og "kantete", altså ganske typisk skandinav (trodde jeg). Jeg har også lyseblå øyne. Ellers takk for relevant innspill. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for relevant innspill. Du har nok rett i at folk ute i verden har møtt flere russere enn nordmenn/skandinavere, så det forklarer en hel del. Men så har jeg fått kommentarer fra nordmenn og innvandrere i Norge også, og de er jo svært godt vante med nordmenn. Det var litt da dette inntraff at jeg begynte å undre litt. Ellers takk for utfyllende svar :)

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bedre enn å få høre at man ser polsk ut, for da vet man at man er stygg. Ja, fått høre det en del ganger.

Anonymkode: 636ab...e01

Nei, polakker kan være veldig pene. Ei venninne av meg har fått høre det (uten at jeg skjønner hvorfor) og hun er veldig vakker. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er kantete og markert i ansiktet ja, kanskje det ligger noe her. Men det er også også nordmenn? Ellers bruker jeg lite smykker og bling. 

Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker på russisk utseende, og da de som gjerne “minner” om etnisk norske, eller hva en skal si, altså de TS spør om, som gjerne litt høyere kinnbein, og kanskje mer markert nese, men det gjelder ikke alle. Jeg synes folk flest er vakre, samme hvor de kommer fra. En del øst-europeiske kvinner føler jeg har en god holdning, altså måten de står og går på, og de kler seg gjerne litt penere enn å slenge på seg en bukse med hull og convercesko. Ikke sikkert de føler selv de legger så mye i det de går i, det vet jeg ikke, men de kler seg ihvertfall i mer min stil, enn det mange (særlig unge) gjør her i Norge. Det er veldig generalisert da. (Tenker ikke på lange negler, masse bling og sminke, det føler jeg varierer der som her)

Jeg hadde ei som stoppet meg og sa hun hadde sett meg mange ganger når hun kjørte fordi, og hun hadde trodd jeg var fra Kosovo. Altså veldig spesifikt. Så kom det at hun helt klart så at jeg ikke var derfra når hun traff meg. Jeg har venner fra Kosovo, inkludert en god venninne fra en større familie, med søstre som er like lyse som meg i håret, og alle har blå øyne i den familie, så jeg vet ikke helt hva hun så etter der. Mulig stilen min? Jeg følte ikke for å spørre, men jeg kan forstå at TS undrer seg, uten at det automatisk er noe negativt i det. 

Personlig gjør det ikke meg noe å bli antatt at jeg er av annet opphav enn jeg er, men det er ikke ofte det skjer. 

Anonymkode: 6a5c2...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...