AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Hei dere Jeg har gjennom årene fått en del kommentarer på at jeg ser russisk ut, at jeg har "høye trekk" og jeg blir ofte spurt når jeg er i utlandet om jeg er fra Russland. Jeg er bare nysgjerrig, men hva ligger i å ha et russisk utseende? Jeg syns det er interessant men klarer ikke helt å se mitt eget utseende på den måten. Hva hadde dere tenkt om dere fikk slike kommentarer og spørsmål? Hva ligger det i å se russisk ut? Jeg er forøvrig etnisk norsk og har ikke slaviske aner. Noen som vil tenke høyt? Anonymkode: 6a5c2...c35
BobbySocks Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Høye skinnbein, mørkt hår og mørke trekk. Høy og slank figur. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Du, det finnes allerede tråder hvor folk uttaler seg rasistisk om hvordan russere ser ut. Hvorfor i huleste heite bidra til en enda vanskeligere hverdag for disse menneskene? Anonymkode: 08206...926 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Lyst hår og lyse trekk. Høy og slank. Anonymkode: 34f00...a7c 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Putin f.eks. har et slavisk utseende, og på kvinner er det ganske likt. Ofte litt lange neser som Putin og høye kinnben. Ikke noe negativt i det. Det er jo alltid slik at man kan se hvor kvinner og menn kommer fra siden enkelte har avlet på samme blodslinje i tusenvis av år. Det skaper ofte enkelte svært typiske særtrekk for enkelte regioner. Tar du en DNA-test vil du nok finne noen slaviske gener bakover uavhengig om det er grunnlaget for utseendet. Svært få kjenner familiebakgrunn før 1890-tallet, da har man bedrevet slektsforskning. Selv da er det svært får som har full kontroll på alle ledd før 1700-tallet. Anonymkode: 2b7c2...4c2 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du, det finnes allerede tråder hvor folk uttaler seg rasistisk om hvordan russere ser ut. Hvorfor i huleste heite bidra til en enda vanskeligere hverdag for disse menneskene? Anonymkode: 08206...926 Det er da vel ikke rasistisk. Stort sett er vel mange russere pene, og det er vel ikke noe i omtalen her som skal tilsi at det er agendaen. Det er et faktum at forskjellige folkeslag har hatt forskjellige idealer opp gjennom tusen år og at folkene derfor har forskjellige utseende. Russerne/slavere har et særeget utseende som alle andre folkeslag. Anonymkode: 2b7c2...4c2 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Det første jeg tenker på når noen sier russisk utseende er Sminem. Anonymkode: 8094c...ab6 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Og må selvfølgelig ikke glemme boybandet Steklovata heller. Dette er russisk utseende. Anonymkode: 8094c...ab6 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Jeg blir ofte antatt for å være russisk i utlandet. Ble i begynnelsen kjempe fornærmet,men har innsett at jeg faktisk kan se noe russisk ut. Pga hårfargen, tatuertebryn og lepper, lange negler og vipper. Russiske damer kan ofte se velstelt ut, så jeg tar det som ett kompliment 😀 Anonymkode: 50085...b7c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 BobbySocks skrev (22 minutter siden): Høye skinnbein, mørkt hår og mørke trekk. Høy og slank figur. Lyst hår jo. Store blå øyne. Anonymkode: e927c...7ff 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og må selvfølgelig ikke glemme boybandet Steklovata heller. Dette er russisk utseende. Anonymkode: 8094c...ab6 På bygda ja. Ikke verre enn i Norge Anonymkode: e927c...7ff 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir ofte antatt for å være russisk i utlandet. Ble i begynnelsen kjempe fornærmet,men har innsett at jeg faktisk kan se noe russisk ut. Pga hårfargen, tatuertebryn og lepper, lange negler og vipper. Russiske damer kan ofte se velstelt ut, så jeg tar det som ett kompliment 😀 Anonymkode: 50085...b7c Det er stereotyper. Min russiske venninne er ikke opptatt av negler, vipper og slikt. Mens mine norske venninner er veldig opptatt av det. Anonymkode: e927c...7ff 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det første jeg tenker på når noen sier russisk utseende er Sminem. Anonymkode: 8094c...ab6 Kanskje i litt overdrevet form da 🤣, men ellers er du inne på noe. Du kunne kanskje funnet en som var pen med samme trekk i stedet. Anonymkode: 2b7c2...4c2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du, det finnes allerede tråder hvor folk uttaler seg rasistisk om hvordan russere ser ut. Hvorfor i huleste heite bidra til en enda vanskeligere hverdag for disse menneskene? Anonymkode: 08206...926 Fordi det har blitt «in» å snakke skitt om russere. Man skal ikke være rasistisk, nasjonalistisk osv., men er det snakk om russere - kjør på! Veldig trist. Anonymkode: e927c...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du, det finnes allerede tråder hvor folk uttaler seg rasistisk om hvordan russere ser ut. Hvorfor i huleste heite bidra til en enda vanskeligere hverdag for disse menneskene? Anonymkode: 08206...926 Da misforstår du. Min undring er oppriktig. Jeg får faktisk en del slike kommentarer og da syns jeg det er innafor å drøfte det med andre. Dette er ikke en politisk tråd eller kritikk mot russere (jeg spør jo indirekte om mitt eget utseende og jeg er norsk). Anonymkode: 6a5c2...c35 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lyst hår jo. Store blå øyne. Anonymkode: e927c...7ff Blå øyne er ikke i denne kategorien. Anonymkode: 2b7c2...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blå øyne er ikke i denne kategorien. Anonymkode: 2b7c2...4c2 Mange russere har blå øyne Anonymkode: e927c...7ff 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 BobbySocks skrev (26 minutter siden): Høye skinnbein, mørkt hår og mørke trekk. Høy og slank figur. Takk - interessant. Jeg er ikke mørk eller høy men lita og mørk blond. Har nok høye kinnben. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg blir ofte antatt for å være russisk i utlandet. Ble i begynnelsen kjempe fornærmet,men har innsett at jeg faktisk kan se noe russisk ut. Pga hårfargen, tatuertebryn og lepper, lange negler og vipper. Russiske damer kan ofte se velstelt ut, så jeg tar det som ett kompliment 😀 Anonymkode: 50085...b7c Takk for innspill. Jeg har også lurt på om det kan skyldes sminkestil, men jeg bruker lite og har ikke statuerte bryn og lepper. Har også min naturlige hårfarge (mørk blond/brun). Ikke har jeg lange negler heller 😅 Anonymkode: 6a5c2...c35
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 I Russland er grønne øyne veldig vanlig. F.eks min mamma har store grønne øyne. Noen av venninnene mine også. Har aldri sett grønne øyne blant nordmenn. Anonymkode: b6a3e...a51 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I Russland er grønne øyne veldig vanlig. F.eks min mamma har store grønne øyne. Noen av venninnene mine også. Har aldri sett grønne øyne blant nordmenn. Anonymkode: b6a3e...a51 Fint 😊 Anonymkode: e927c...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå