Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #1 Skrevet 23. desember 2005 Samboeren min er allergisk mot de fleste typer parfyme og deodorant, så derfor bruker jeg det ikke så ofte, siden vi er nokså mye sammen. Men en av de siste dagene før jul ville jeg pynte meg litt ekstra på jobben, og tok på en liten sprut med Edt rett før jeg gikk hjemmefra. Da han kjente lukten av den på badet begynte han å kjefte på meg, og mente jeg helt sikkert hadde tatt den på for å pynte meg for en på jobben. Dessuten mente han det var dårlig gjort å ta på parfyme, når jeg vet han er allergisk, fordi det kunne jo hende at han skulle stikke innom meg på jobben i løpet av dagen. Og jeg ble litt usikker, siden jeg ikke kan gi noen god grunn for at jeg gjorde det, annet enn at jeg ville føle meg litt "fin" den dagen, og det blir det liksom feil å si til han, uansett. Har han rett i at jeg burde ta hensyn til han, eller er det noe jeg kan si til han for å "rettferdiggjøre" det jeg gjorde?
Gjest gotthard Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 alle trenger og kunne føle seg fine en gang i blandt, det må han bare godta. han eier deg ikke og du må få beholde følelsen av og kunne pynte deg lit noen ganger, gjøre lit ekstra for deg selv liksom.
Cata Skrevet 23. desember 2005 #3 Skrevet 23. desember 2005 Han kan selvsagt be om at du skal ta hensyn til ham når dere er sammen, siden han er allergisk. Å forlange at du ikke skal ta på deg parfyme før du går på jobb, fordi han kanskje kommer innom, det synes jeg er i drøyeste laget. Si at du pynter deg for deg selv, du.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #4 Skrevet 25. desember 2005 Helt enig med Skidrow og Cata. Urimelig av han at du aldri kan bruke parfyme, "i tilfelle" han stikker innom. Du får heller fortelle at du av og til savner å bruke parfyme for din egen del, siden du tar så mye hensyn til han til daglig.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 Du er overhysterisk og ligner på en av mine venninner som er sjalua på alle... Det er minuettet før det blir slutt med dem. Hva med eeg? Kan du ikke ta hensyn? Parfyme er som å blåse røyk i ansiktet på en allergiker. Bli voksen.
Gjest gjest1 Skrevet 25. desember 2005 #6 Skrevet 25. desember 2005 Du er overhysterisk og ligner på en av mine venninner som er sjalua på alle... Det er minuettet før det blir slutt med dem. Hva med eeg? Kan du ikke ta hensyn? Parfyme er som å blåse røyk i ansiktet på en allergiker. Bli voksen. ← Jøss, 3 innlegget på samliv jeg bruker disse to ordene på i dag, men: Skjerp deg!!
Gjest lilletroll Skrevet 25. desember 2005 #7 Skrevet 25. desember 2005 Samboeren min er allergisk mot de fleste typer parfyme og deodorant, så derfor bruker jeg det ikke så ofte, siden vi er nokså mye sammen. Men en av de siste dagene før jul ville jeg pynte meg litt ekstra på jobben, og tok på en liten sprut med Edt rett før jeg gikk hjemmefra. Da han kjente lukten av den på badet begynte han å kjefte på meg, og mente jeg helt sikkert hadde tatt den på for å pynte meg for en på jobben. Dessuten mente han det var dårlig gjort å ta på parfyme, når jeg vet han er allergisk, fordi det kunne jo hende at han skulle stikke innom meg på jobben i løpet av dagen. Og jeg ble litt usikker, siden jeg ikke kan gi noen god grunn for at jeg gjorde det, annet enn at jeg ville føle meg litt "fin" den dagen, og det blir det liksom feil å si til han, uansett. Har han rett i at jeg burde ta hensyn til han, eller er det noe jeg kan si til han for å "rettferdiggjøre" det jeg gjorde? ← At du har på parfyme når du vet han er allergisk synes jeg han har rett til å bli litt irritert for, ja..
Gjest lilletroll Skrevet 25. desember 2005 #8 Skrevet 25. desember 2005 At du har på parfyme når du vet han er allergisk synes jeg han har rett til å bli litt irritert for, ja.. ← Men å nekte deg å bruke på jobben "i tilfelle" synes jeg blir for søkt. Kan du ikke ha en flaske stående på jobb, så sprayer du deg når du kommer dit, og vasker det av før du går hjem. Da slipper han å få allergiske anfall, og du kan få lov å lukte så godt du bare vil. (Så får han heller si fra de dagene han har tenkt seg innom deg på jobb)
Gjest Isabellas Skrevet 25. desember 2005 #9 Skrevet 25. desember 2005 Hvodan allergisk reaksjon får han da? Nekter han deg å bruke sminke også? For det inneholder masse parfyme det også. Uansett, han burde være gad for å ha ei dame som er opptatt av å ta seg godt ut og tar vare på kropp og utseende!
Elle Melle Skrevet 25. desember 2005 #10 Skrevet 25. desember 2005 Å bli "skuffet" fordi du tar på deg noe han ikke tåler er en ting. Å beskylde deg for å skulle tiltrekke deg en mann på jobben er noe ganske annet. Det første er forståelig (om enn litt drøyt siden du ikke skulle være med ham), det andre er sjalu oppførsel. Alt i alt en ganske kontrollerende adferd. Skal all pynting være til ære for ham? (Siden han ble sur pga parfymen som opplagt nok ikke var for hans del.) Kanskje du burde spørre ham om det virkelig er det han mener?
Annie Skrevet 26. desember 2005 #11 Skrevet 26. desember 2005 Han kan selvsagt be om at du skal ta hensyn til ham når dere er sammen, siden han er allergisk. Å forlange at du ikke skal ta på deg parfyme før du går på jobb, fordi han kanskje kommer innom, det synes jeg er i drøyeste laget. Si at du pynter deg for deg selv, du. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå