Gå til innhold

Skrive i profilen at man har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skriver dere i profilen at dere har barn, eller lar dere det være til senere i samtalen? Jeg har huket av for "nok med mine egne" men ikke skrevet i teksten at jeg har barn

Ønsker meg ett forhåpentligvis langvarig forhold.

Endret av Diana
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal skrive at du har barn. Da slipper du å bruke tid med en som kanskje ikke vil ha barn, hverken dine eller egne.

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg droppa, hvis det skal bli noe på seg selvfølgelig . Barn og bikkje er så 2019

Skrevet

Se det for deg.

Scenario 1: Se for deg at du har en mann som sitter og ser på profilen din, han ser du sier du har barn. Det vil han ikke ha noe med å gjøre så han går videre

Scenario 2: Se for deg den samme mannen vise interesse og snakke med deg når han ikke vet du har barn. Etter noen dates forteller du det

Tenker du at denne mannen, som egentlig ville valgt deg bort om det stod i profilen din at du hadde barn, vil ønske fortsette date deg i scenario 2? Ville de fleste menn som ville valgt deg bort, endret synet om de møtte deg noen ganger først?

Kanskje noen få ville det, men jeg tipper de fleste ikke vil ombestemme seg om noe så stort. Alder spiller nok litt inn. Jeg tipper de på 50 og 60 er litt mer åpne for at partner har barn enn de som er 25, for å si det sånn. De er flere enker og skilsmisser etter lange familieliv hos de, enn hos de unge (selvsagt)

Skrevet
Bieter skrev (9 minutter siden):

Se det for deg.

Scenario 1: Se for deg at du har en mann som sitter og ser på profilen din, han ser du sier du har barn. Det vil han ikke ha noe med å gjøre så han går videre

Scenario 2: Se for deg den samme mannen vise interesse og snakke med deg når han ikke vet du har barn. Etter noen dates forteller du det

Tenker du at denne mannen, som egentlig ville valgt deg bort om det stod i profilen din at du hadde barn, vil ønske fortsette date deg i scenario 2? Ville de fleste menn som ville valgt deg bort, endret synet om de møtte deg noen ganger først?

Kanskje noen få ville det, men jeg tipper de fleste ikke vil ombestemme seg om noe så stort. Alder spiller nok litt inn. Jeg tipper de på 50 og 60 er litt mer åpne for at partner har barn enn de som er 25, for å si det sånn. De er flere enker og skilsmisser etter lange familieliv hos de, enn hos de unge (selvsagt)

Ser hva du mener. Selv om det ikke står i teksten står det i på en måte i profilen da 😅

Og jeg hadde nevna det før date nr 4 altså. Jeg hadde nevna det før første date, sånn at han kunne valgt om han ville fortsette samtalen eller takke for seg 😊

Skrevet

Når du har huket av der er det ikke så nødvendig.. men det er kanskje greit om du har flere barn, og alder på de. 

Skrevet

Mann her: Jeg synes du skal skrive det. Jeg ser etter sånne ting. Mulig det er litt kynisk, men i den aldersgruppa jeg er så kan man enten ha veldig små eller ganske store barn og det spiller en rolle.   Jeg synes det er viktig å vite. Jeg synes det er viktig å vite om hunder og katter også.  Man burde ikke ha vesentlige forhold om livet ditt som en skjult overraskelse hvis man er ute etter noe seriøst. 

Bilder av barna på Tinder, derimot, synes jeg er dårlig stil og et lite rødt flagg. Vitner om dårlig dømmekraft rundt barnas personvern. 

Anonymkode: b92fc...7c9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mann her: Jeg synes du skal skrive det. Jeg ser etter sånne ting. Mulig det er litt kynisk, men i den aldersgruppa jeg er så kan man enten ha veldig små eller ganske store barn og det spiller en rolle.   Jeg synes det er viktig å vite. Jeg synes det er viktig å vite om hunder og katter også.  Man burde ikke ha vesentlige forhold om livet ditt som en skjult overraskelse hvis man er ute etter noe seriøst. 

Bilder av barna på Tinder, derimot, synes jeg er dårlig stil og et lite rødt flagg. Vitner om dårlig dømmekraft rundt barnas personvern. 

Anonymkode: b92fc...7c9

Sant det. Selv vil jeg ikke ha en mann med små barn, da alle min er tenåringer og hverdagen dermed er helt anderledes enn småbarnshverdagen

• Liker 1
Skrevet
Diana skrev (43 minutter siden):

Skriver dere i profilen at dere har barn, eller lar dere det være til senere i samtalen? Jeg har huket av for "nok med mine egne" men ikke skrevet i teksten at jeg har barn

Ønsker meg ett forhåpentligvis langvarig forhold.

Jeg ville satt pris på om du var ærlig og skrev det i profilen. Personlig ønsker jeg ikke å date en med barn fra før, og da er det bedre og skrive ting som det er enn å kaste bort tid. 

Anonymkode: bc348...e7f

Skrevet

Jeg har brukt å ha en liten tekst om at jeg har et barn på den og den alderen annenhver uke i profilen min. Er så mange som skriver uansett, så greit å bare rydda unna en del fra start tenker jeg 😊

Anonymkode: 7bf91...f78

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har brukt å ha en liten tekst om at jeg har et barn på den og den alderen annenhver uke i profilen min. Er så mange som skriver uansett, så greit å bare rydda unna en del fra start tenker jeg 😊

Det problemet har ikke jeg. Jeg får en del matcher, men ingen/veldig få som skriver eller svarer på mld 

Skrevet
Diana skrev (3 minutter siden):

Det problemet har ikke jeg. Jeg får en del matcher, men ingen/veldig få som skriver eller svarer på mld 

Uansett da, så er det mange menn som ser helt bort fra at en kvinne har barn fra før. Ved å opplyse i profilen din om at du har barn, så slipper du i hvert fall de som synes det er totalt uaktuelt. Nå har du jo på sett og vis gjort det ved å krysse av i profilen, men min erfaring er at mange menn ikke legger merke til det. Dessuten synes jeg det er ganske greit å opplyse om antall barn og alder også, det spiller jo en rolle 😊

Skrevet

Menn som ikke har barn fra før, er ikke interessert i å oppdra/forsørge en annen manns barn. De som er interessert i deg er nok menn med barn fra et tidligere forhold. Men vil du ha dette da?

Skrevet
Cisco skrev (2 minutter siden):

Menn som ikke har barn fra før, er ikke interessert i å oppdra/forsørge en annen manns barn. De som er interessert i deg er nok menn med barn fra et tidligere forhold. Men vil du ha dette da?

Så lenge barna ikke er små skal nok det gå helt fint 

Skrevet
Diana skrev (1 minutt siden):

Så lenge barna ikke er små skal nok det gå helt fint 

Alder på ditt barn da?

Skrevet
Cisco skrev (2 minutter siden):

Alder på ditt barn da?

Mine er 15, 13 og 11. Så jeg er ferdig med småbarns perioden, og ønsker derfor heller ikke en mann som har små barn.

Skrevet
Diana skrev (Akkurat nå):

Mine er 15, 13 og 11. Så jeg er ferdig med småbarns perioden, og ønsker derfor heller ikke en mann som har små barn.

Hadde aldri orket tre barn inn og ut av huset. Regner med at du har delt omsorg?

Skrevet
Cisco skrev (1 minutt siden):

Hadde aldri orket tre barn inn og ut av huset. Regner med at du har delt omsorg?

Det har jeg. Og jeg er ikke ute etter en samboer sånn med en gang, så en evt kjæreste hadde ikke merket noe særlig til "barn inn og ut av huset" med det første 

Skrevet

At du har barn er sentral informasjon om deg. Du leveres som en "pakke", da du har med deg flere, altså dine barn. Men du har også med deg din eks og familien til din eks delvis i pakken, da dette er familien til dine barn. 

Du gjør deg selv en tjeneste ved å skrive det i profilen. For det er ikke alle menn som er interessert i en slik "pakke".

• Liker 1
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

At du har barn er sentral informasjon om deg. Du leveres som en "pakke", da du har med deg flere, altså dine barn. Men du har også med deg din eks og familien til din eks delvis i pakken, da dette er familien til dine barn. 

Du gjør deg selv en tjeneste ved å skrive det i profilen. For det er ikke alle menn som er interessert i en slik "pakke".

Leser og hører dette jevnlig, men dette er vel egentlig kun et «problem» hvis alle bor innenfor en kort radius og man samles fast til familiebursdag. 

For meg som har både egen familie og ex-svigers langt unna, så kan jeg i praksis ha en partner som ikke trenger omgås/møte noen av de. Eneste møtet jeg kan se for meg er i et av barnas bryllup en gang i fremtiden. 

Og når folk nevner barnas far/mor som et problem/vedheng, så lurer jeg alltid på hvor problematiske og konfliktfylte forhold folk kommer fra. (Jeg har kun god erfaring med min ex og den andres ex.)

Forøvrig er jeg 100% enig i at man selvsagt opplyser om at man har barn, og spesielt om man har de fulltid. (I likhet med dyr…)

Anonymkode: f7781...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...