Gå til innhold

Baby veldig langt nedi bekken - flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr dette? Fikk beskjed om at baby lå veldig langt nede under ultralyd, de klarte ikke måle hodeomkrets. Virket som dette var veldig positivt men skjønte ikke helt hvorfor? Blir fødselen enklere eller betyr det at man føder snart? Fikk også spørsmål om nedpress hvor de sa «da er det nok tegn på at ting skjer snart» når jeg sa jeg hadde dette. Er 37+1

Anonymkode: 5eb09...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sa det om min første som de heller ikke fikk til å måle hodeomkrets på. Jeg tror det var i uke 36, det var i hvert fall før terminperioden hadde startet. Jeg fikk ikke inntrykk av at det betydde noe spesielt, men husker at de spurte meg også om nedpress og om det var plagsomt. Jeg visste ikke om jeg hadde nedpress, jeg vet fortsatt ikke helt hva av alt det rare en kan kjenne som er nedpress, etter to svangerskap 😅 Ellers kjentes ganske mye som var plagsomt på det tidspunktet i svangerskapet, men husker det føltes som om lungene hadde fått mer plass. 

Jeg tror ikke det har så mye å si mtp. fødsel. Men jeg hadde i hvert fall en rask og enkel fødsel i uke 40. Det hadde jeg imidlertid med nr. to som "stod høyt i bekkenet" da jeg kom inn på føden med 7 cm åpning også. 

Anonymkode: 52eac...e95

Skrevet

Fikk beskjed om det med forrige da vi var på vekstestimering 37+3. Så og si alle med UL-oppfølging i samme periode fikk samme beskjed uten at det virker som om det har påvirket fødsel fra eller til. Ser det i denne graviditeten også at babyene både ligger godt ned og fester seg uten at det sier så mye mer enn det ang fødsel. De skal legge seg godt ned på denne tiden 😊

Skal sies at det ikke er det samme som å stå høyt eller ikke ved fødsel, selv om mi lå godt nedi bekkenet så står det likevel i papirene at hodet står høyt i selve fødselskanalen på et tidspunkt. Selve fødselen gikk fort likevel da, men kroppen min føder veldig raskt.

Og ja, såklart nærmer fødsel seg, du er jo snart i mål og regnes som fullgått 😍 men snart kan også være 2 uker.

Masse lykke til, en veldig spennende tid 🥰 er 1 uke bak deg, nerver i helspenn 🙏🏻💕

Anonymkode: 6f302...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...