Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem som sikkert mange kjenner seg igjen i, men hos meg føles det mye sterkere enn hos andre virker det som. 
Jeg tåler ikke urettferdighet. Når noen behandler meg urettferdig får jeg vondt helt inn på cellenivå og jeg blir rasende innvendig. Det tar nattesøvnen og jeg faller sammen innvendig. 
andre kan si; drit i de folka der.. ikke bry deg. Ja, de har helt rett men jeg klarer ikke - ikke bry meg. Dette handler mest om relasjoner der folk er kjip. 

har opplevd at min tidligere kollega klaget meg inn til sjefen og sa jeg brukte arbeidstiden på privat internett på vakteommet. Min kollega ble trodd og jeg fikk kjeft. Sannheten er at vi aldri hadde internett på de pc’ene, det var kun journaler i dette programmet. Jeg sa det til sjefen, men hun kunne ikke gå tilbake på det og beklage seg da hun er venninne med kollegaen min. Endte med at jeg sa opp etter flere slike episoder. 
dette er 13 år siden nå, jeg ble syk av å være der. Omskolerte meg og har verdens fineste arb plass nå som jeg har hatt i 10 år. 
Fortsatt tåler jeg ikke den type urettferdighet, jeg blir kvalm, svimmel, og klarer ikke tenke, nesten som kroppen går i sjokk..

flere som meg?

Anonymkode: e52b1...89b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt i samme kategori, kanskje, men blir så irritert når noen behandler meg som om jeg er dum.

Anonymkode: e0358...cb4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Litt i samme kategori, kanskje, men blir så irritert når noen behandler meg som om jeg er dum.

Ja, får du en sterk reaksjon i kroppen av både sinne, tristhet, sår på en gang? Jeg klarer ikke si noe før jeg har roet meg ned

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, får du en sterk reaksjon i kroppen av både sinne, tristhet, sår på en gang? Jeg klarer ikke si noe før jeg har roet meg ned

Ja. Blir skikkelig satt ut. Irritasjon, sinne, lei meg. Tenker på slike episoder lenge etterpå. 

Når jeg tenker meg om reagerer jeg ganske likt deg på urettferdighet også.

Skrevet

Ja, jeg har det også slik dessverre 🙋🏼‍♀️ det er slitsomt, og er ofte på vakt når noen kommer med stikk eller er ufine. I voksen alder har jeg lært at det er min dårlige selvfølelse som har vært hos meg hele livet, prøver å jobbe med den - for jeg vet jeg vil få det bedre med en god selvfølelse og gir mer F… men så er det alt det tunge arbeidet med å komme seg dit, for det er neimen ikke enkelt 😅 har gått til psykolog så vet hvilke teknikker som er gode å jobbe med for å få opp selvfølelsen.

Anonymkode: 40cf3...bc2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

men du klarer det

Anonymkode: d3af2...9e9

Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Det verste er at man blir så sint at man nesten begynner å grine når man mest har lyst til å gi folk huden full. Jeg er midt oppi en konflikt med arbeidsgiver nå hvor jeg føler meg så urettferdig behandlet at det nesten svartner for meg. Blir også kvalm og uvel, tankene kverner konstant rundt forsvars- og angrepsargumentasjon. Det er veldig slitsomt. 

Anonymkode: ff734...ac3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

men du klarer det

Anonymkode: d3af2...9e9

Hva mener du, klarer det?

Er jo det jeg ikke gjør. Andre rister bare av seg slike småhendelser, jeg går og tenker på det i dagevis.

Kan gi et litt teit eksempel på hvor lav selvfølelse jeg har. Det var noen varer som det sto var nedpriset i en kurv med ulike nye priser. Var snakk om pinnekjøtt i tilfelle noen skal spørre om det.

Gikk til kassa med en av dem, den ble skannet inn till fullpris. Spurte om han var sikker på at det var rett. Jaja, sa han. Hentet så en annen vare, sjekket at jeg så riktig nypris og hva den ville vært til fullpris. Den ble også skannet inn til fullpris. Spurte igjen om han var helt sikker på at det stemte? Da sto plutselig butikksjefen like ved siden av og sa, de er nedpriset, prisen stemmer i en sånn brysk, uhøflig tone. Som om jeg var dum og masete. Han orket ikke engang sjekke før han sa det.

Følte meg behandlet som en stor idiot og jeg visste at prisen ikke hadde blitt lagt inn rett.

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner på mye av det samme.  Jeg har konstatert at jeg har en del autistiske personlighetstrekk, og dette er nok noe av årsaken. Jeg holder ikke kjeft om det heller.

Skrevet

Det her er noe dere burde jobbe med. Det må være utrolig utmattende å ikke ha kontroll over så store følelser. Verden og livet er urettferdig, og det er kjipt, men slike reaksjoner vil gjøre det verre for dere. 

Anonymkode: 0dbeb...634

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kjenner meg godt igjen. Det verste er at man blir så sint at man nesten begynner å grine når man mest har lyst til å gi folk huden full. Jeg er midt oppi en konflikt med arbeidsgiver nå hvor jeg føler meg så urettferdig behandlet at det nesten svartner for meg. Blir også kvalm og uvel, tankene kverner konstant rundt forsvars- og angrepsargumentasjon. Det er veldig slitsomt. 

Anonymkode: ff734...ac3

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du, klarer det?

Er jo det jeg ikke gjør. Andre rister bare av seg slike småhendelser, jeg går og tenker på det i dagevis.

Kan gi et litt teit eksempel på hvor lav selvfølelse jeg har. Det var noen varer som det sto var nedpriset i en kurv med ulike nye priser. Var snakk om pinnekjøtt i tilfelle noen skal spørre om det.

Gikk til kassa med en av dem, den ble skannet inn till fullpris. Spurte om han var sikker på at det var rett. Jaja, sa han. Hentet så en annen vare, sjekket at jeg så riktig nypris og hva den ville vært til fullpris. Den ble også skannet inn til fullpris. Spurte igjen om han var helt sikker på at det stemte? Da sto plutselig butikksjefen like ved siden av og sa, de er nedpriset, prisen stemmer i en sånn brysk, uhøflig tone. Som om jeg var dum og masete. Han orket ikke engang sjekke før han sa det.

Følte meg behandlet som en stor idiot og jeg visste at prisen ikke hadde blitt lagt inn rett.

Kjenner meg igjen 😕

Anonymkode: f0ea6...999

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...