Gå til innhold

Er det vanlig at yasmin-p-piller gir lavere sexlyst? All forskning jeg leser på nettet sier at det er feil, men hører mange si det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på yasmin og føler jeg har litt lav sexlyst, men aner ikke om det var sånn før jeg begynte på pillene eller ikke. Er veldig mange store fordeler for meg ved å bruke yasmin, så vil ikke slutte ved mindre jeg vet det minsker sexlysten min:/  Ahhh er så vanskelig 

Anonymkode: 70987...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner faktisk ikke. Begynte på pilla som 16 åring og med korte opphold uten. Er nå 30 år. Sånn høy lyst, har jeg ikke. Typ sex flere ganger daglig. Da må jeg såfall dras i gang 😂 Men, veldig lysten, når lysten er der. Men ikke hver dag. Onanerer ikke hver dag heller, men et par tre ganger de dagene jeg gjør det. 

Om det er pilla, eller om jeg bare er sånn, tenker mest sannsynlig sistnevnte. ☺️

• Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig bivirkning med all hormonell prevensjon er jo minsket sexlyst. Jeg er knusktørr selv etter 3 orgasmer på rad. Og blir aldri kåt/har ikke sexlyst. Må bare starte også kommer det etterhvert. Har prøvd forskjellige p piller, spiral og pstav, likens på stort sett alle, men vært på de med mest hormoner (som er p piller).

Anonymkode: 1a214...cb2

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med at "all forskning" sier det er feil? Det er en veldig vanlig opplevd bivirkning, men det står neppe særlig mye om det i pakningsvedlegget. 

Anonymkode: d8169...576

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget oppført under bivirkninger, at det kan føre til endret sexlyst. 

Anonymkode: 8cdd3...d48

• Nyttig 1
Skrevet

Gå inn på felleskatalogen og les der, hvis du ikke har papirene. 

Det står tydelig!!!!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står i pakningsvedlegget oppført under bivirkninger, at det kan føre til endret sexlyst. 

Gjør det det altså? Ikke verst. Men hehe, "endret sexlyst" var en forfinet måte å skrive "underlivet er dødt" på.

Skrevet

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

.

Du kan jo svare på hva du mener med at all forskning sier at det ikke stemmer. Det finnes da en del forskning som sier at det gjør det. Og noe forskning sier for eksempel at bruk av hormonell prevensjon kan gi varig redusert nivå av visse stoffer (som SHBG) også etter at man har sluttet på det. Det kan være en forklaring på hvorfor noen opplever at sexlysten aldri ble som før igjen.

Skrevet

Jeg har brukt den i 17 år, uten andre bivirkninger enn ømme bryster dagene før «mensen». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 4.12):

Helt vanlig bivirkning med all hormonell prevensjon er jo minsket sexlyst. Jeg er knusktørr selv etter 3 orgasmer på rad. Og blir aldri kåt/har ikke sexlyst. Må bare starte også kommer det etterhvert. Har prøvd forskjellige p piller, spiral og pstav, likens på stort sett alle, men vært på de med mest hormoner (som er p piller).

Anonymkode: 1a214...cb2

Er sånn her og, sliter med og bli våt. Tross for orgasmer. 

Skrevet

EVENTUELLE p-piller vil redusere seksuell lyst, da de er hormonelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...