AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Kan jeg hjelpe deg? Spør meg gjerne om noe her, eller si hva som du ønsker, hva som helst. Jeg dømmer ikke og forteller heller ikke at du må noen ting eller mener noe om det du sier om du ikke ber meg om min mening. Grunnen til at jeg lager denne tråden er fordi jeg har klatret over ett helvete for å bli kvitt disse menneskene, både familien min og langvarig relasjon med forlover. Jeg måtte gi opp tilhørigheten og har lært meg å klare meg alene, jeg er blitt helt uavhengig. Lært meg å håndtere følelser alene og hvordan jeg skal stå i det. Jeg er også økonomisk uavhengig fordi jeg sparte penger i skjul og planlagte min flykt fra narsissisten lang tid før jeg forlot han for gått, jeg fikk han til og med til å signere en kontrakt jeg lagde ved å spille samme spill mot han, og dum nokk signerte han. De er som oftes ikke smarte, det kan bare se sånn ut når de handler uten samvittighet. Den siste tiden handlet jeg som en narsissist selv, jeg hadde sørget for å få såpass god kunnskap at jeg den ene dagen så han i øynene og tenkte «Du er faen med en psykopat, du har ingen empati» leppene mine skalv , det var ubeskrivelig følelse å virkelig se inn i øynene og vite akkurat hvilket vesen dette var, ikke ett menneske hvertfall. Jeg hadde kunnskap nok til å vite at jeg ikke skal konfrontere han med det, det ville bare gått ut over meg selv, han føler ikke som meg. Derfor måtte jeg bare spille, og hevnen var å holde meg oppe, sørge for å se bra ut, ikke dele mine følelser, ikke reagere følelsesmessig, og forlate området om han tydelig oppfører seg dårlig, for da kommer han til å ringe med en gang og be på knær om at jeg skal komme tilbake, ja det gjorde han og fikk en advarsel om å slutte med det han gjorde, ellers forlater jeg han igjen. Jeg hadde kunnskap og forsto at å bli forlatt er det værste for en narsissist, derfor ett enkelt middel perioden jeg måtte spille. Men ikke lett da de lever av å se etter mønstre og finne andre måter å manipulere, men den perioden var alle mine antenner ute konstant, så jeg fikk med meg alle mulige feller har prøvde å legge ut. Jeg var kontinuerlig på vakt. Etter jeg forlot han så var antennene mine ute 1 år i strekk etter forholdet, jeg var ekstremt årvåken for alle mennesker rundt meg, spesielt giftige. Kunne få heftige relasjoner der kroppen min bare slo seg av, fordi det krevde enormt med energi. Men etter 1 år gikk antennene ned og jeg fikk superkreftene mine, jeg kan nå lese mennesker. Når jeg kommer inn i ett rom vet jeg med en gang hvilken stemning det er i rommet og hvordan jeg skal tilpasse meg, jeg vet også hva hvert enkelt menneske i rommet føler, om de har det bra, om de har gode intensjoner, eller dårlige intensjoner, jeg ser også om noen er narsissist. Jeg har blitt utrolig glad i meg selv og mitt egent selskap, og jeg bryr meg ikke lenger hva folk mener om meg, om de liker meg. Klarer meg alene likevell. Den eneste skaden jeg har er at jeg har mistet selvhevdelse og det er tøft, det er noe jeg trenger å jobbe med for å klare å komme frem med mine ønsker. Jeg har ekstremt dårlig erfaring med selvhevdelse, pga den straffen jeg fikk. Jeg har ikke energi til mer dritt, derfor unngår jeg det som kan gi meg dritt, er det en dårlig kollega som hakker på folk, da er dette en kollega jeg unngår, jeg forlater stille rommet om denne kollegaen kommer inn. Jeg har fått styrker og jeg har fått noe utfordringer som jeg trenger å fikse. Det værste med å være gjennom sånne giftige relasjoner er tabu om det, å ikke bli trodd, å ikke bli forstått. MEN det som fungerer på dette er å akseptere det, vi er mange i samme situasjon og ingen tror på oss. Min styrke da var å tenkte at dette var en krig for meg selv og så på dette som å gi kjærlighet til meg selv, stå opp for meg selv. Det ga en følelse av styrke og det var lettere å handle. Bare det å innse at dette er det beste å gjøre for meg selv, og forståelse fra andre var ikke betydning. Bare sette aksept på det, sånn er det, helvete må jeg ut fra uansett. wow for en frihetsfølelse jeg fikk ! Ensomheten forsvant med en gang, som ett Lyn, ensomhet ble byttet ut med frihet, ubeskrivelig deilig følelse altså, og jeg kjenner fortsatt den deilig følelsen av frihet. Fysiske skadene nå er muskelplager, litt prikking og nummen forskjellig plasser, kan av og til føles lam feks den ene foten som kommer og går, og litt små rykninger fra nervesystemet der musklene plutselig får rykninger, men det merkes ikke av andre, jeg går på medisin mot nervesystemet pga rykningene. Men jeg lever helt fint med dette og merker også at det blir bedre og bedre. psykiske skader er jo at jeg mangler selvhevdelse (frykt), også unngår jeg konfliktfylte mennesker(frykt). Henger også bitte litt igjen i kommunikasjon at jeg forventer å få en slem respons fra andre i visse emner, og jeg stoler ikke på noen mer, og jeg er mer lukket enn før, deler lite med folk da erfaring er at info blir brukt imot meg senere. Det er sikkert mer småskader som jeg ikke kommer på nå, men jeg kom meg generelt overraskende hel ut av dette, jeg føler meg friskere og de nye styrkene og superkreftene er jo en gave! Jeg er jobber fortsatt 100% og jeg er blitt stål sterk og jeg elsker livet mitt uten giften, virkelig. jeg vet ikke, men jeg husker jeg var desperat etter hjelp på KG når jeg var fanget i relasjonen, jeg ville vite at jeg ikke var alene, og denne tråden hadde jeg ønsket å lese den tiden. Jeg får gode følelser av å hjelpe, derfor vil jeg hjelpe. Jeg kom meg ut fra dette helvete, ved lære meg å legge empati på hyllen. Ja, dette gjør at jeg kan være farlig, men jeg er jo ikke en narsissist, så jeg ville aldri spilt ett spill på morro, det er kun noe jeg kommer til å bruke om jeg møter noe ondskap igjen, det er mitt nye forsvar, min kunnskap og ekte forståelse av hvilken ondskap de menneskene er for noe. Ser jeg en slik person igjen, har jeg ingen problemer å legge empati på hyllen. Jeg har en plan om å starte noe som handler om å hjelpe utsatte, jeg skal bruke min kunnskap og erfaring til å hjelpe de som ønsker hjelp, og da mener jeg å hjelpe dem ut med å gå oppreist med styrken sin, slik som jeg gjorde. Gå ut med rak rygg og heller gråt og skrik etterpå når de ikke ser det, og bygg deg opp sterkere og lykkeligere enn noen gang, noe disse giftige menneskene aldri har mulighet til å gjøre verken med hjelp fra deg eller andre. De vil aldri oppnå stabil glede, de får kun en kortvarig glede og trenger derfor påfyll etter påfyll for å føle noe som helst, og da bruker de DEG for å klare det, men dette gir deg kun total mangel på energi og aldri noe tilbake. Desto fortere du kommer deg ut, desto fortere kan du føle på ekte lykke, frihet og velvære Anonymkode: 87a45...fca 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har vært det, og er i dag 100 prosent fri⭐ Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, når man kommer styrket ut av slike relasjoner blir man sterk&ikke minst klok. Det er mange av dem og det burde være mer opplyst om siden de søker seg til yrker der de kan utøve makt. ⭐ Anonymkode: 1e51e...6bf 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Du er tøff som har kommet deg ut av et slikt forhold!❤️ Kan jeg spørre; var du åpen mot vennene dine om hvordan du hadde det mens du var i forholdet? Har ei venninne som sitter fast i et slikt forhold, men tror hun er litt i benektelse. Hva skulle du ønske at vennene dine sa mens du stod midt oppi det? Anonymkode: c98c9...c91 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du er tøff som har kommet deg ut av et slikt forhold!❤️ Kan jeg spørre; var du åpen mot vennene dine om hvordan du hadde det mens du var i forholdet? Har ei venninne som sitter fast i et slikt forhold, men tror hun er litt i benektelse. Hva skulle du ønske at vennene dine sa mens du stod midt oppi det? Anonymkode: c98c9...c91 Tusen takk❤️ Jeg var ikke åpen med noen, det er mye kompliserte ting som skjer i følelsene og tanker som personen må finne ut selv. Det er vanskelig å finne noe som er riktig, for det er så komplisert situasjon med mye frykt. Men det beste er å ikke gjøre så mye, ikke spørre om forholdet eller si noe meninger om det. Det beste er å snakke om andre ting, vise at du er der, inviter på aktiviteter som gir henne energi og avkobling. Være en venn som gir henne pause fra dette helvete. Snakke om andre ting, få henne til å få følelsen av at hun ikke er alene om hun går fra han, FOR det skal jeg love deg er målet dems, de skal få offeret til å føle at de er helt alene og kun har narsissisten. send venninnen humor klipp og si noe som minner om noe morsomt dere har gjort før, feks «haha! Denne her minner så sykt om den dagen vi gjorde ***» Inviter henne på ting som tar fokuser bort fra samtaler om forhold, gjør noe aktivt sammen. Narisisten tåkelegger og forvirret offeret. Sørg for å gi din venn bekreftelse på gode egenskaper hun har, feks «Du er jo flink å kjøre bil» feks, men da er det noe du mener såklart. Eller «du har så fin frisyre» si fine ting som du mener. Gi henne masse fine bekreftelser men ikke la det virke uekte. Gi henne selvtillit og selvfølelse. Ikke la narisisten vite at du gjør dette, han vil prøve å få venninnen din til å mislike deg, ikke treff dem sammen, men møt henne uten han. Si til din venn at du er der, og at hun kan møte deg når hun vil. Anonymkode: 87a45...fca 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk❤️ Jeg var ikke åpen med noen, det er mye kompliserte ting som skjer i følelsene og tanker som personen må finne ut selv. Det er vanskelig å finne noe som er riktig, for det er så komplisert situasjon med mye frykt. Men det beste er å ikke gjøre så mye, ikke spørre om forholdet eller si noe meninger om det. Det beste er å snakke om andre ting, vise at du er der, inviter på aktiviteter som gir henne energi og avkobling. Være en venn som gir henne pause fra dette helvete. Snakke om andre ting, få henne til å få følelsen av at hun ikke er alene om hun går fra han, FOR det skal jeg love deg er målet dems, de skal få offeret til å føle at de er helt alene og kun har narsissisten. send venninnen humor klipp og si noe som minner om noe morsomt dere har gjort før, feks «haha! Denne her minner så sykt om den dagen vi gjorde ***» Inviter henne på ting som tar fokuser bort fra samtaler om forhold, gjør noe aktivt sammen. Narisisten tåkelegger og forvirret offeret. Sørg for å gi din venn bekreftelse på gode egenskaper hun har, feks «Du er jo flink å kjøre bil» feks, men da er det noe du mener såklart. Eller «du har så fin frisyre» si fine ting som du mener. Gi henne masse fine bekreftelser men ikke la det virke uekte. Gi henne selvtillit og selvfølelse. Ikke la narisisten vite at du gjør dette, han vil prøve å få venninnen din til å mislike deg, ikke treff dem sammen, men møt henne uten han. Si til din venn at du er der, og at hun kan møte deg når hun vil. Anonymkode: 87a45...fca Tusen takk for svar❤️ Anonymkode: c98c9...c91 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Personlig er jeg stort sett i min egen lille boble, så blir i liten grad påvirket av andre mennesker. Kjenner riktignok til følelsen. Jeg har dessverre selv hatt relasjon til en med narsissistiske tendenser. Uansett hva jeg gjorde, så var det noe galt. Da mener jeg hver dag. Fikk alltid nye diagnoser av henne. Snakket med fastlegen i forhold til dette med diagnosene. Han bare ristet på hodet. Var ikke tegn til noen ting galt. Uansvarlig og manipulativ atferd hadde hun mye av. Det mest slitsomme var den økonomiske uansvarligheten. Jeg gikk hele tiden rundt og bekymret meg over hennes forbruk som påvirket vår felles økonomi. Ubeskrivelig deilig å slippe henne. Følte først på litt tristhet etterfulgt av en enorm glede. Det som reddet meg var min introverthet. Hun fikk ikke tak på meg. Andre hun var i kontakt med fikk psykiske problemer i form av tegn til depresjon. Anonymkode: ff2e7...bdc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå