Gå til innhold

mp3 spiller -hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Altså akkurat på dette er jeg relativt blank.... og dum... :sjenert:

Har fått en liten mp3 spiller. Hvordan får jeg sanger inn på den? Er det så at jeg må laste ned musikk fra nett? Eller kan jeg overføre fra cd'er? Og hva med cd'er som er sperret (det er jo så mange av de)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan laste ned sanger fra nettet, og du kan overføre CD-ene over på PC-en din. Har du USB-tilgang på MP3-spilleren din?

Skrevet

Fulgte det med en CD? På endel spillere må du installere et program som du bruker til å overføre MP3 filer til spilleren. Andre spillere trenger ikke driver eller program, du bare overfører filer akkurat som om du kopierer noe på PCen.

Du kan "enkelt" (relativt begrep ;) ) lage MP3 filer av CDene dine. Du trenger et program som "ripper" CDen, her er noen slike:

http://www.8to32.com/org/

http://www.exactaudiocopy.de/

Jeg bruker sistnevnte og det kan sikkert være litt drøyt for mange...det finnes hundrevis av andre program, mange av dem sikkert enklere, men siden det er et så stort marked og programmene så lette å lage, så er det mange som skal ha betalt.

Skrevet

Jeg bare stappa den inn i dataen og kopierte sangene over til K: disken som den heter her :)

Skrevet

Du kan skaffe deg sanger på lovlig og ulovlig vis på internett. Enten betale for det eller hente ned sanger som er lagt ut gratis, eller bruke fildelingsprogrammer for å kopiere ulovlig.

Du kan fremdeles lovlig kopiere egne cd'er Da trenger du et program som tar lydsporene på cd'en og lager digitale filer (f.eks. mp3) av dem. Jeg pleier å bruke Microsoft sin Windows Media Player til dette. (Kommer med på Windows XP.) Sett inn CD'en, start programmet og kopier over til harddisken din, før du kopierer fra harddisken til mp3-spilleren.

Hvis det fulgte med programmer til spilleren, så installer disse og les manualen.

Hvilken type spiller er det?

Catzy

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Fikk det til etterhvert. :) Brukte windows mediaplayer til å rippe sanger - deretter flyttet jeg de over til den bærbare enheten. Så enkelt faktisk...visste ikke at det var så enkelt.

Det er en Inovix IMP-65 med 1gigabyte lagringskapasitet.

Endret av Catwoman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...