Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere er finest og hvorfor? 

Anonymkode: febc1...a6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sarah, rett og slett fordi det visuelt er mer symmetrisk. Den store S’en går i ca samme høyde som ryggen på h’en, også er «ara» i midten, som er likt begge veier. Ser litt venstre-tungt ut, uten h’en. Men så er jeg designer så blir jo litt skader av jobb med slike ting.

Anonymkode: c44e8...e11

Skrevet

Jeg ville ha valgt et enkleste, ellers vil hun alltid måtte forklare at det er en h på slutten.

Anonymkode: 068b7...dfc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ha valgt et enkleste, ellers vil hun alltid måtte forklare at det er en h på slutten.

Anonymkode: 068b7...dfc

Må vel si at det er uten h også? Jeg har et slikt navn som staves med og uten h. Mitt er uten h, hver gang noen skal skrive det så spør de «med eller uten h». Så slapp ingenting der.

Anonymkode: c44e8...e11

Skrevet

Sara. Når du skal ha et hebraisk navn kan du kanskje gå for orginalen Sarai?

Anonymkode: 61ae6...8a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler Sara er en norsk skrivemåte, mens Sarah er litt mer internasjonalt.

• Liker 1
Skrevet

Sara. Stumme bokstaver uten funksjon i norsk uttale er unødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Sara, fordi begge uttales likt i Norge, men Sara er den vanligste stavemåten og jenta slipper å si at hun heter "Sarah med h" hele livet sitt.

Det er riktignok ikke alle stumme bokstaver jeg ville valgt bort. F.eks. er Thomas en vanligere stavemåte i Norge enn Tomas slik at jeg ville valgt førstnevnte navn selv om H'en strengt tatt er unødvendig. Jeg tenker at man, i tillegg til å velge et navn man synes er fint selvsagt, også bør ha som må å ikke gi barna sine navn som gir unødvendig bry. Man skal ikke undervurdere hvor kjipt det er å alltid måtte presentere seg som "Ingri uten D" eller "Catherine med engelsk stavemåte". 

Skrevet

Uten H. Den uttales ikke uansett

• Liker 1
Skrevet

100 % Sara

Anonymkode: 76a11...2cb

• Liker 1
Skrevet

Uten H, av grunner allerede nevnt i tråden.

• Liker 1
Skrevet
Arkana skrev (28 minutter siden):

Sara, fordi begge uttales likt i Norge, men Sara er den vanligste stavemåten og jenta slipper å si at hun heter "Sarah med h" hele livet sitt.

Det er riktignok ikke alle stumme bokstaver jeg ville valgt bort. F.eks. er Thomas en vanligere stavemåte i Norge enn Tomas slik at jeg ville valgt førstnevnte navn selv om H'en strengt tatt er unødvendig. Jeg tenker at man, i tillegg til å velge et navn man synes er fint selvsagt, også bør ha som må å ikke gi barna sine navn som gir unødvendig bry. Man skal ikke undervurdere hvor kjipt det er å alltid måtte presentere seg som "Ingri uten D" eller "Catherine med engelsk stavemåte". 

Thomas og Tomas uttales på to forskjellige måter. 

Sara og Sarah også. 

Begge er greie nok. 

Anonymkode: 72566...3f2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Thomas og Tomas uttales på to forskjellige måter. 

Sara og Sarah også. 

Begge er greie nok. 

Anonymkode: 72566...3f2

Mens jeg uttaler dem likt. Det er sjelden en fasit på uttale (altså, man uttaler ikke Sara som Elin, men det er ikke feil å uttale Sara og Sarah likt). Hvis noen har en bestemt uttalemåte de ønsker skal brukes på sitt navn må de si i fra.

Endret av Arkana
Skrevet

Sara uten h føles for meg hardere enn med h. Så slår et slag for Sarah.

Anonymkode: adcf6...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...