Gå til innhold

Bleieskift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er en kvinne på 32 og trenger litt råd. 

Vi er en familie med veldig lite penger for tiden, og mannen min vet ikke om dette enda, men det gjelder bleier. Saken er at vi ikke har råd til å kjøpe nye bleier. Derfor vasker jeg de brukte med vann og antibakterielle våtservietter. Det begynner å lukte nå, etter at jeg har gjort det for 4 gang. Noen tips til å kunne få bort lukten, så de blir trygge å bruke igjen? 

Setter stor pris på tilbakemeldinger, og kun saklige og konstruktive tilbakemeldinger som hjelper å besvare min problemstilling. 

- Kvinne 32

Anonymkode: bfa75...41a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gå på sosialkontoret og be om hjelp, papirbleier kan ikke vaskes og brukes trygt igjen 

Endret av Topsi
  • Liker 1
Skrevet

Altså... Da må du omprioritere. Koster 50 kr for en ny pakke. Leit etter panteflasker. 

Anonymkode: 0c544...9cf

Skrevet

Jeg tror ikke på deg. Dette må være en trolletråd for det er jo selvfølgelig (som alle vet- du og) utrolig uhygienisk og ekkelt det du skriver at du gjør. 

Hvorfor gidder du å provosere med noe sånn som dette? Vil du at folk skal sitte å få vondt av et barn som ikke eksisterer? Få deg et liv! 

Anonymkode: f2930...7f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle til å foreslå å kjøpe tøybleier som er ment å vaskes, i stedet for å vaske engangsbleier. Men så googlet jeg og så de er dyre. Men har dere råd, så vil det jo lønne seg i lengden.

Anonymkode: 52b32...1b2

Skrevet

Dette går for meg under omsorgssvikt. svikt av hygiene, som kan føre til helsemessige problemer hos barnet.  Mat og bleier er pri 1 på lista. 

ÆRLIG talt. Lån penger av noen og søk nav om nødhjelp. selg noe?

Og for all del! Prioritere økonomien bedre og planlegg. Du vet ca hvor mange bleie pakker det går i mnd, og at vet at du må ha x antall kroner til det hver mnd.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går vel ikke å vaske vanlige bleier? De kulene inni bleien utvides jo og tørker ikke når de blir våte.. dette må være troll

Anonymkode: 73588...d5a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei, 

Jeg er en kvinne på 32 og trenger litt råd. 

Vi er en familie med veldig lite penger for tiden, og mannen min vet ikke om dette enda, men det gjelder bleier. Saken er at vi ikke har råd til å kjøpe nye bleier. Derfor vasker jeg de brukte med vann og antibakterielle våtservietter. Det begynner å lukte nå, etter at jeg har gjort det for 4 gang. Noen tips til å kunne få bort lukten, så de blir trygge å bruke igjen? 

Setter stor pris på tilbakemeldinger, og kun saklige og konstruktive tilbakemeldinger som hjelper å besvare min problemstilling. 

- Kvinne 32

Anonymkode: bfa75...41a

I så fall så se heller etter billige tøybleier på finn.no (trykk på link) de er iallfall laget for gjenbruk.

Anonymkode: d7750...dce

Skrevet

Om dette ikke er tull: meld deg inn i Tøybleiesnakk og/eller Tøybleietorg og spør om noen har bleier med innlegg de kan donere. Du vil nok helt sikkert få napp. 

Anonymkode: f9fff...654

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om dette ikke er tull: meld deg inn i Tøybleiesnakk og/eller Tøybleietorg og spør om noen har bleier med innlegg de kan donere. Du vil nok helt sikkert få napp. 

På Facebook. 

Skrevet

Dette er ikke mulig. 8-åringen hadde eksperiment for leden, fylte opp bleie med vann. Den ble full. Klippet så opp bleien. Kulene inni bleien forble våte. Så hvordan du klarer å få en brukt bleie tom igjen er ganske interessant.....

Anonymkode: 44347...7f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...