AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Jeg fryser ca 95% av dagen, iskald på hender og bein. Jeg går ufrivillig ned i vekt, merk: jeg er ikke undervektig. Normalvekt ifølge bmi. Men jeg jobber ikke for det, og spiser faste måltider hver dag, trener ikke. "Alle" kommenterer hele tiden at jeg har blitt så tynn... 🙄 Jeg er trøtt og sliten fra jeg våkner til jeg legger meg. Sovner av og til på sofaen. Er dette noe å bekymre seg for, som i; bør jeg kontakte lege? Det som plager meg mest er at jeg konstant fryser og er så sliten... At jeg går ned i vekt klager jeg ikke på, men synes kanskje det er unaturlig når man ikke jobber for det 🤷🏻♀️ Jeg går ikke til lege med mindre det er noe som er "obvious" grunn, så vil liksom ikke ta plassen for noen andre som trenger det mer... Anonymkode: 280ff...035
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Jeg ville bestilt time for å sjekke. Vanskelig å vite om det er noe, men lurt å avklare det. Anonymkode: 7d973...1a2 3 2
drue Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Ufrivillig vektnedgang og uttalt tretthet er grunn nok til å oppsøke lege. 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Du har en «obvious grunn». Symptomene du beskriver er tegn på sykdom. Kan være alvorlig, men behøver ikke være det. Ring og bestill time så snart legekontoret åpner etter helga. Anonymkode: 48987...588 2 1
Eva-Lena Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 Bestill time til lege og be om blodprøve. Jeg ville best legen undersøke for stoffskifte. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 takk, da får jeg vell presse meg litt og gjør det 🧡 ts Anonymkode: 280ff...035 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): takk, da får jeg vell presse meg litt og gjør det 🧡 ts Anonymkode: 280ff...035 be også om å sjekke for vitaminer, stoffskifte og spør om å teste for sånne blodprøver som kan vise om det er noe alvorlig. Husk å notere alle symptomer og sånt. Jeg pleier skrive alt på en lapp og bare gi legen da går det mye lettere. Anonymkode: c2887...360 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): takk, da får jeg vell presse meg litt og gjør det 🧡 ts Anonymkode: 280ff...035 Hvorfor mener du at det å presse seg om man vil ha tilbake livskvaliteten sin? Jeg har selv vært der, og jeg var motivert for å få tilbake livskvaliteten min... Anonymkode: 18595...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Hei. Du bør absolutt dra til legen for å sjekke det ut. Kanskje ikke ha så høy terskel for å dra til legen? Ting som vedvarer over tid bør sjekkes ut.. det er ingen grunn til å gå rundt å ha det vondt og lure... Anonymkode: e45ad...51b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor mener du at det å presse seg om man vil ha tilbake livskvaliteten sin? Jeg har selv vært der, og jeg var motivert for å få tilbake livskvaliteten min... Anonymkode: 18595...8ff Fordi jeg har vært til legen mange ganger med plager som de ikke finner noe svar på hverken på blodprøver eller mr osv. Så føler terskelen min har blitt høyere av den grunn. ts Anonymkode: 280ff...035 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg har vært til legen mange ganger med plager som de ikke finner noe svar på hverken på blodprøver eller mr osv. Så føler terskelen min har blitt høyere av den grunn. ts Anonymkode: 280ff...035 Det er jo faktisk meningen at man skal komme tilbake til legen om det ikke går over eller blir verre, så ikke tenk på det! ❤️ Anonymkode: d56ff...6db 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Det kan jo være innvollsorm eller noe. Ville fått det sjekket Anonymkode: 8708e...ebc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): takk, da får jeg vell presse meg litt og gjør det 🧡 ts Anonymkode: 280ff...035 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg har vært til legen mange ganger med plager som de ikke finner noe svar på hverken på blodprøver eller mr osv. Så føler terskelen min har blitt høyere av den grunn. ts Anonymkode: 280ff...035 Det er når man har aller minst ork til det, at det er viktigst å dra til legen ❤️ Og skjønner godt greia, gikk selv og hangla mer og mer med div plager som balla på seg over tid. Sånn er det med mye ‘kvinnesykdommer’ og kroniske lidelser, de er ikke så lette å diagnostisere for plagene blir veldig uttalte ❤️ Men å fryse konstant og gå ned i vekt er i høyeste grad symptom du bør gå til legen med. For meg var det ME, men kan være stoffskifte, alvorlig vitaminmangel og andre ting som en absolutt ikke bør vente med å få sjekket. Anonymkode: b0e07...ef8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er når man har aller minst ork til det, at det er viktigst å dra til legen ❤️ Og skjønner godt greia, gikk selv og hangla mer og mer med div plager som balla på seg over tid. Sånn er det med mye ‘kvinnesykdommer’ og kroniske lidelser, de er ikke så lette å diagnostisere for plagene blir veldig uttalte ❤️ Men å fryse konstant og gå ned i vekt er i høyeste grad symptom du bør gå til legen med. For meg var det ME, men kan være stoffskifte, alvorlig vitaminmangel og andre ting som en absolutt ikke bør vente med å få sjekket. Anonymkode: b0e07...ef8 takk for fin tilbakemelding 🧡 håper du har det greit til tross for diagnosen. har vært til utallige utredninger opp gjennom årene og aldri har de funnet ut hva som er grunnen til plagene. så føler på en måte at jeg har gitt opp å få svar, så gruer meg til å ta kontakt igjen og eventuelt begynne på nytt å utrede, nesten så jeg begynner å lure på om det bare er "i hodet mitt", selv om de jeg har rundt meg ser det samme som meg... 😞 ts Anonymkode: 280ff...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå