Gå til innhold

Hvor raskt kan man dra hjem fra barsel etter KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha mitt andre KS nå i juni (barn nr 3), og håper på å kunne dra hjem så snart som mulig etter snittet. Husker ikke hvor mange dagene vi lå sist, men husker veldig godt at jeg mistrivdes på sykehuset og ville hjem. Jeg gråt å trygla om å få dra hjem, men da var sykehuset tilbakeholdne. Jeg er veldig privat av meg, og takla ikke å dele rom å sånn med andre (eller amme rundt fremmede). Jeg var i veldig god form etter snittet sist, og satser på å komme meg raskt hjem! Så, hvor lenge måtte du være på barsel etter ditt KS? Er det forsjell på planlagt KS (som jeg skal ha) vs hastesnitt i så måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på barsel i 24 t før jeg fikk fra på barselhotell (måtte ha kateter i 24 t og så klare tisse selv før jeg fikk fra på hotellet), og var så 24 t på hotellet også før jeg kunne dra hjem. Barnet måtte være 48 t for å ta noen blodprøver hos barnelegen. 

Jeg vet ikke om det er forskjell på planlagt eller hastesnitt. Mitt var ikke planlagt, men udramatisk. Første barnet. 😊

Anonymkode: 98f95...79c

Skrevet

Barnet kom ut på natten, jeg dro hjem på dagtid 1,5 døgn etterpå. Jeg informerte om at jeg kom til å dra (formen var veldig fin). Dro tilbake dagen etter der igjen for blodprøver av babyen.

Anonymkode: 09abf...b42

Skrevet

Jeg var i 3 netter. Var i god form. På morgenen dagen etter keisersnittet sa vi ifra at vi ønsket å reise hjem for å være sammen som familie. Da fikk vi enerom. Kunne sikkert ha reist hjem i stedet. 

Anonymkode: f29d6...049

Skrevet
Skyblue7 skrev (12 timer siden):

Skal ha mitt andre KS nå i juni (barn nr 3), og håper på å kunne dra hjem så snart som mulig etter snittet. Husker ikke hvor mange dagene vi lå sist, men husker veldig godt at jeg mistrivdes på sykehuset og ville hjem. Jeg gråt å trygla om å få dra hjem, men da var sykehuset tilbakeholdne. Jeg er veldig privat av meg, og takla ikke å dele rom å sånn med andre (eller amme rundt fremmede). Jeg var i veldig god form etter snittet sist, og satser på å komme meg raskt hjem! Så, hvor lenge måtte du være på barsel etter ditt KS? Er det forsjell på planlagt KS (som jeg skal ha) vs hastesnitt i så måte?

Var i 5 dager pga ingen melk i vektnedgang på baby på over 12 prosent. 

Anonymkode: 916f9...02d

Skrevet

Sykehuset er ikke noe fengsel, du kan dra når som helst. Personalet kan bare råde deg til å bli av ulike årsaker, ingen kan tvinge deg :) 

Anonymkode: 2cd1d...551

• Liker 3
Skrevet

Etter mitt andre keisersnitt var jeg veldig god form og "kranglet meg til" å dra hjem på dag to. Etter jeg kom hjem og morfinen gav seg, og barseltårene kom av full styrke så skulle jeg ønske at jeg hadde vært et døgn til 😅 

Anonymkode: 1164b...09d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barnet kom ut på natten, jeg dro hjem på dagtid 1,5 døgn etterpå. Jeg informerte om at jeg kom til å dra (formen var veldig fin). Dro tilbake dagen etter der igjen for blodprøver av babyen.

Vi bor bare 20 min fra sykehuset, så det er en mulighet for oss også.

Skrevet

Jeg synes ikke det føles då veldig frivillig ut jeg 😅 Følte meg tvunget til å være der (på sykehuset) sist. Mulig de slipper meg tidligere siden det er unge nr 3. Vektnedgang på ungen er jeg ikke så bekymret for for min del, da jeg får store barn (4500g ish) Skal vurdere å være der litt om jeg får enerom, fellesrom er ikke aktuelt kjenner jeg 🤭

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Skyblue7 said:

Jeg synes ikke det føles då veldig frivillig ut jeg 😅 Følte meg tvunget til å være der (på sykehuset) sist. Mulig de slipper meg tidligere siden det er unge nr 3. Vektnedgang på ungen er jeg ikke så bekymret for for min del, da jeg får store barn (4500g ish) Skal vurdere å være der litt om jeg får enerom, fellesrom er ikke aktuelt kjenner jeg 🤭

Nei, de ville helst ha oss der litt til også. Men barnet var friskt, jeg var i grei form og ammingen (som jeg uansett ikke fikk noen hjelp til) gikk fint. Det var også mitt andre hastekeisersnitt, og jeg visste hva jeg gikk til. Som en annen skrev over, så kan de faktisk ikke tvinge deg til å være på sykehuset. Om barnet hadde hatt behov for medisinsk oppfølging hadde jeg selvfølgelig blitt der. Men det var sommer og vi så knapt de ansatte. Like greit å komme seg hjem.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er det jo noen år siden mine kom til verden men nr 1: Var 2 dager, nr 2: 2 dager og nr 3 va det hjem dagen etter.  NÅ må det jo sies at faren deres er lege og jeg er selv helsepersonell. Og jeg var  rask opp på beina, og  husker at når jeg kom  hjem med nr 1var det rett på kiosken for å kjøpe en sjokolade, det var en gåtur på 20 mi hver vei. 

Med de 2 andre så hadde jeg ikke mulighet til å ha noen hjemme hos meg ( av ulike grunner) og jeg levde normalt og hadde ikke smerter i det hele tatt. 

Endret av Team retriever
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter mitt andre keisersnitt var jeg veldig god form og "kranglet meg til" å dra hjem på dag to. Etter jeg kom hjem og morfinen gav seg, og barseltårene kom av full styrke så skulle jeg ønske at jeg hadde vært et døgn til 😅 

Anonymkode: 1164b...09d

Slik hadde jeg det og..Hadde planlagt ks fredag og dro hjem søndag. 

Anonymkode: 12a06...ccf

Skrevet

Jeg var 4 dager, vurderte å bli en dag til, men begynte å kjede meg. Hadde fortsatt store smerter og dopa meg ned på paracet og ibux i hvert fall en uke til etter jeg dro hjem. 

Hadde enerom, og fødte sent i desember, så var lav pågang på barsel, hadde nok dratt hjem før hvis jeg måtte dele rom. 

Anonymkode: 0e8ed...7c2

• Liker 1
Skrevet

Hadde mitt andre hks 28.januar, dro hjem 30.januar. mistet en del blod så fikk blodoverføring dagen etter fødsel, var ingen problem å dra hjem etter to dager uansett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 23.18):

Jeg var 4 dager, vurderte å bli en dag til, men begynte å kjede meg. Hadde fortsatt store smerter og dopa meg ned på paracet og ibux i hvert fall en uke til etter jeg dro hjem. 

Hadde enerom, og fødte sent i desember, så var lav pågang på barsel, hadde nok dratt hjem før hvis jeg måtte dele rom. 

Fikk ikke lov å dra hjem før fordi baby gikk fortsatt ned i vekt. Melka kom ikke før på dag 4 og måtte gi mme på sykehuset 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk ikke lov å dra hjem før fordi baby gikk fortsatt ned i vekt. Melka kom ikke før på dag 4 og måtte gi mme på sykehuset 

Så lenge man ikke er innlagt på tvang, kan man reise når man vil. Babyer kan veies hjemme og. 

Anonymkode: ed8c5...e62

• Liker 1
Skrevet
On 2/19/2023 at 4:34 PM, AnonymBruker said:

Sykehuset er ikke noe fengsel, du kan dra når som helst. Personalet kan bare råde deg til å bli av ulike årsaker, ingen kan tvinge deg :) 

Anonymkode: 2cd1d...551

Dette. Er jo bare å dra hvis du føler at du ikke trenger vård. Er jo ikke tvangsinnlagt. 

Anonymkode: c3ce9...fc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde keisersnitt klokken 17, dro hjem rett før midnatt😅

Anonymkode: d35c2...4b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde keisersnitt klokken 17, dro hjem rett før midnatt😅

Anonymkode: d35c2...4b1

Var det med første barnet? Jeg følte at jeg ble presset til å være i 5 dager. Men de mente barnet gikk mye ned i vekt og stressa så j… med mating og veiing🙄

Anonymkode: 08c83...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...