AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Min bror har alltid vært frekk mot meg. Sønnen vokser og finner seg ikke i hans spydigheter mot meg. Sønnen var veldig frekk mot min bror. Sønnen er 10. Bør jeg se på det som at han gjorde noe bra, eller lærer jeg han på denne måten generelt å ikke respektere voksne? Anonymkode: e3f7e...d63 1
Anonym28 Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Du burde vise sønnen din at du ikke aksepterer å bli behandlet dårlig av din bror. Det er ikke din sønn på 10 år sin jobb å måtte forsvare deg, hans egen mor fordi du ikke klarer å forsvare deg selv. Det at barn ser at foreldre blir overkjørt kan resultere i at sønnen din også vil begynne å behandle deg dårlig. Dette må du virkelig ta tak i! 5 2 4
Gjest CatPerson123 Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Din sønn skal ikke se deg akseptere å bli behandlet dårlig. Men det er virkelig ikke hans jobb å forsvare deg, den må du ta selv. Du skal ikke være så veldig bekymret for at han var frekk mot en frekk person, MEN du skal være bekymret fordi han måtte forsvare deg, moren hans. Det er din jobb. Forsvar deg selv, han skal ikke se deg akseptere å bli snakket frekt til.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Du bør vise sønnen din at du står opp for deg selv, samtidig takke han for at han turte å si ifra når han så at noen ikke ble behandlet pent. Det er en fin egenskap 😊 Anonymkode: a38c7...657 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du bør vise sønnen din at du står opp for deg selv, samtidig takke han for at han turte å si ifra når han så at noen ikke ble behandlet pent. Det er en fin egenskap 😊 Anonymkode: a38c7...657 Sønnen din har rettferdighetssans ! Anonymkode: abe7f...fa7 1
Anonym28 Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sønnen din har rettferdighetssans ! Anonymkode: abe7f...fa7 Det kan få store konsekvenser dersom barn ser foreldre blir behandlet dårlig gjentatte ganger. Eks. En mor som lever med psykisk mishandling av far, der skjer det veldig ofte at barna "lærer" at man kan være stygg mot mor (og andre kvinner i fremtiden) Hvis broren ikke kan behandle søsteren sin ordentlig ville jeg kuttet kontakt og så ville jeg øvd på grensesetting. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 Anonym28 skrev (1 minutt siden): Det kan få store konsekvenser dersom barn ser foreldre blir behandlet dårlig gjentatte ganger. Eks. En mor som lever med psykisk mishandling av far, der skjer det veldig ofte at barna "lærer" at man kan være stygg mot mor (og andre kvinner i fremtiden) Hvis broren ikke kan behandle søsteren sin ordentlig ville jeg kuttet kontakt og så ville jeg øvd på grensesetting. Her er jeg enig og uenig. Selvfølgelig er det ikke bra hvis barn vokser opp med kronisk dårlig atmosfære i hjemmet men en bror som er «bare» frekk de gangene de møtes er slik verden er. Man er ikke venner med alle og barn må forstå at alle mennesker er forskjellige og hver relasjon er ikke rosenrød. Har lært meg å ikke overtenke ang. min egen barneoppdragelse fordi så lenge man prater om ting og er åpen med barnet sitt er det absolutt det viktigste i sånne og alle situasjoner. Anonymkode: a38c7...657
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 Du bør lære deg å si fra til broren din selv, så slipper sønnen din å måtte forsvare deg. Anonymkode: 39bdf...f62 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Skrevet 18. februar 2023 Anonym28 skrev (14 minutter siden): Det kan få store konsekvenser dersom barn ser foreldre blir behandlet dårlig gjentatte ganger. Eks. En mor som lever med psykisk mishandling av far, der skjer det veldig ofte at barna "lærer" at man kan være stygg mot mor (og andre kvinner i fremtiden) Hvis broren ikke kan behandle søsteren sin ordentlig ville jeg kuttet kontakt og så ville jeg øvd på grensesetting. Det var jo onkelen som behandler guttens mot respektløst etter det jeg oppfattet Anonymkode: abe7f...fa7
AnonymBruker 42 Skrevet 18. februar 2023 #10 Skrevet 18. februar 2023 Finnes det ingen grenser for tolling her på KG?
Anonym28 Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Det var jo onkelen som behandler guttens mot respektløst etter det jeg oppfattet Anonymkode: abe7f...fa7 Ja, det var vel ingen som sa noe annet. Les teksten igjen.
Entern Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Man skal ikke finne seg i ufinheter mot moren sin. Det er rett og slett grunnleggende. Bra gutten sa fra! Blir bra mann av han tenker jeg 😀👍 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 Godt gjort av sønnen din å sette sin frekke onkel på plass. Men neste gang må du nesten ta den jobben selv. Anonymkode: 9950a...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå