Gå til innhold

Forsikring hund - hvilket selskap anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsikret hunden vår gjennom If. Har standard forsikring hos dem med opptil 30000 i veterinær utgifter pr år. Men så tenker jeg at en skade eller sykdom fort kan koste mye mer enn 30 000 kr pr år. Hunden måtte til dyrlegen 2 ganger bare den siste uken pga problemer med magen. Dette kostet over 11000 kr. Uten at det egentlig ble gjort så veldig mye hos veterinær. (Blodprøve og avføringsprøve). Så jeg tenker at vi kanskje skulle hatt en annen forsikring… Lønner seg nok sikkert å heller prøve å spare opp på egen konto til slikt, men vilel sjekke opp litt ulike forsikringer. Så…har dere noen anbefalinger? 

Anonymkode: efb39...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller kan jeg endre forsikringsbeløpet? Fikk ikke opp noe info om det inne på If… 

Skrevet

Jeg har også If, superforsikring, på høyeste beløp 50.000 

Anonymkode: aa807...fdd

Skrevet

IF:

Veterinærforsikringen gjelder ved ulykke og sykdom i hele Europa. Du kan selv velge forsikringssum på 20 000, 30 000, 40 000 eller 50 000 kroner. 

Anonymkode: 007cc...0a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IF:

Veterinærforsikringen gjelder ved ulykke og sykdom i hele Europa. Du kan selv velge forsikringssum på 20 000, 30 000, 40 000 eller 50 000 kroner. 

Anonymkode: 007cc...0a3

Ser det nå. Jeg hadde visst bare lest listen over hva den dekket og ikke trykket meg videre inn på hvert punkt på listen for detaljene. Takk! 

Skrevet

Codan, betaler 1/3 av hva mitt totalkunde-selskap kunne tilby.

Skrevet

Jeg har Storebrand, de har maks dekning 300000. Men der er regelen at det er 30.000 per sykdomstilfeller, ikke per år.

Anonymkode: 69bd7...5c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har Storebrand, de har maks dekning 300000. Men der er regelen at det er 30.000 per sykdomstilfeller, ikke per år.

Ok. Takk! 😊

Skrevet

Agria. Aldri vært noe tull der. 

Anonymkode: 090dd...ee5

• Liker 1
Skrevet
Bymus skrev (16 timer siden):

Codan, betaler 1/3 av hva mitt totalkunde-selskap kunne tilby.

Codan har jeg ikke hørt om før. Skal se på dem og. 😊

Hvor lang tid bruker normalt forsikringselskapene på å behandle en skade egentlig? Er sikkert litt utålmodig, men det er mye penger. En uke siden det ble meldt inn, ikke hørt fra dem enda… 

Skrevet

Gjensidige. Husk å sjekke hvilke selskap som tilbyr direkteoppgjør med dyrlegen, så slipper du å legge ut og får bare regning på egenandel 

Anonymkode: 1452d...7aa

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor lang tid bruker normalt forsikringselskapene på å behandle en skade egentlig? Er sikkert litt utålmodig, men det er mye penger. En uke siden det ble meldt inn, ikke hørt fra dem enda… 

Agria har direkteoppgjør med de fleste veterinærklinikker. Da gjøres det opp på stedet, mens du står ved skranken på dyreklinikken, og du må ikke legge ut noe og vente på refundering. Du betaler kun din andel der og da.

Det eneste jeg reagerte på, var noe jeg opplevde da jeg hadde hatt hunden min til hjerteundersøkelse hos Evidensia dyresykehus. De krevde 500 kroner (!) for å ta direkteoppgjør med Agria! Det er det frekkeste... ta seg betalt for noen tastetrykk, og tjene på at kunden skal slippe å legge ut???? Jeg sa nei. Jeg sa da kan du sende meg epikrisen på epost (det var gratis, det har man jo krav på å få om man vil) så tar jeg oppgjøret med Agria selv. Så det gjorde jeg. Jeg måtte vente to-tre uker på oppgjøret da (det var midt på sommeren, så mulig ekstra tregt pga ferieavvikling?) men fikk pengene mine. Så jeg valgte å legge ut, for jeg synes det var så grådig og frekt av dyreklinikken å tjene penger på meg bare for at jeg skulle slippe å legge ut!

Det er skikkelig frekt, og jeg kan tenke meg at mange faktisk er nødt til å godta å betale den ekstra 500-lappen fordi de ikke har penger til å legge ut for hele hundens behandling der og da, selv om de får igjen senere av forsikringsselskapet. Folk i en sårbar situasjon, må altså punge ut 500 ekstra for å slippe og legge ut for alt... Sleipt.

Jeg har bare vært nødt til å benytte meg av hundeforsikringen et par ganger før i hundens 12 år lange liv, og da har jeg ikke lagt merke til eller blitt opplyst om at det koster noe, så jeg har gått ut fra at det var gratis å få tatt direkteoppgjør. Om ALLE veterinærklinikker tar betalt for direkteoppgjør, vet jeg altså ikke. Men jeg TROR ikke det...

Endret av Million
Skrevet

Ekstremt fornøyd med GJensidige.

Der er egenandel 25%, så framfor en fast egenandel på feks 2500 kr, så har de fleste av våre veterinærbesøk definitivt lønt seg med den løsningen. Som nevnt over her finnes det også dyreklinikker som har direkte oppgjør, og du trenger bare betale egenandel hos veterinær istedenfor å legge ut.

Sist gang la jeg inn saken klokka 1655 en dag, og pengene var overført til oss 7 minutter senere.

Blir hos gjensidige, har hatt hundeforsikring der i 20 år til sommeren.

Skrevet

Har jobbet I If I flere år (ikke nå mer) og det skal gå mye kjappere enn det. Ville ringt. Når jeg har hatt oppgjør det så tok det max 2 dager.

Har nå Storebrand og hadde pengene på konto dagen etter jeg sendte inn kvitteringen etter at hunden måtte operere i en labb.

Anonymkode: 7c358...253

Skrevet

GJendiside bruker maks en dag. Sist gang tok det sju minutter....

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Gjensidige. Husk å sjekke hvilke selskap som tilbyr direkteoppgjør med dyrlegen, så slipper du å legge ut og får bare regning på egenandel 

Anonymkode: 1452d...7aa

Direkteoppgjør har vanligvis et gebyr mellom 2-500kr så hvis du har råd til å legge ut anbefales heller det. 

Jeg har Storebrand og har alltid fått penger samme dag eller dagen etter at jeg har sendt inn kvitteringene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har jobbet I If I flere år (ikke nå mer) og det skal gå mye kjappere enn det. Ville ringt. Når jeg har hatt oppgjør det så tok det max 2 dager.

Har nå Storebrand og hadde pengene på konto dagen etter jeg sendte inn kvitteringen etter at hunden måtte operere i en labb.

Anonymkode: 7c358...253

I går var det én uke siden jeg meldte skade til If. Enda ikke hørt fra dem… Jeg får ta kontakt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Direkteoppgjør har vanligvis et gebyr mellom 2-500kr så hvis du har råd til å legge ut anbefales heller det. 

Jeg har Storebrand og har alltid fått penger samme dag eller dagen etter at jeg har sendt inn kvitteringene.

Koster 500,- med direkteoppgjør hos vår veterinær. Synes det er dyrt jeg… Men regnet ikke med det skulle ta så lang tid hos If å behandle saken…

Skrevet
Ulrikke skrev (17 timer siden):

GJendiside bruker maks en dag. Sist gang tok det sju minutter....

Brukt Gjensidige før og de var kjapp. Men da gjaldt det ikke skade på hund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Brukt Gjensidige før og de var kjapp. Men da gjaldt det ikke skade på hund.

De er kjappe uansett, er min erfaring, med mindre ting er i grenseland da, naturlig nok.

Disse sju minuttene gjaldt hund, for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...