AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #101 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg skal heller ikke bruke selvscanning på Ikea noe mer. Ble tatt ut i kontroll og det er jo ok, men jeg måtte scanne alle varene på nytt og det gidder jeg ikke. Så det ble min siste gang. Anonymkode: 147ba...966 Den jobben hadde jeg ærlig talt overlatt til de som skulle kontrollere. Anonymkode: 289fa...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #102 Del Skrevet 19. februar 2023 Jeg bytter bare kasse jeg. Sikkert fyfy, men jeg gidder ikke vente lenge på en kontroll, da scanner jeg bare i neste kasse. Anonymkode: dc9eb...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 19. februar 2023 #103 Del Skrevet 19. februar 2023 Var i en stim for ekstrasjekk i fjor våres. Over 2-3 uker ble jeg sjekket flere ganger (i forskjellige butikker), men ikke blitt sjekket siden. Det virker så absolutt tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #104 Del Skrevet 19. februar 2023 Fjugur skrev (1 time siden): Var i en stim for ekstrasjekk i fjor våres. Over 2-3 uker ble jeg sjekket flere ganger (i forskjellige butikker), men ikke blitt sjekket siden. Det virker så absolutt tilfeldig Nei, det er ikke tilfeldig… Anonymkode: f86af...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 19. februar 2023 #105 Del Skrevet 19. februar 2023 -jk- skrev (4 timer siden): Handler du slike varer er det sikkert greit å gå i betjent kasse, og stå bak de gamle damene med portemonéen full av kronestykker de skal bruke opp De fleste av oss kjøper sjelden varer som krever legitimasjon, så det er ikke noe problem for oss. Jeg tror faktisk aldri jeg har handlet varer i selvbetjent-kassa i lokalbutikken vår som krever legitimasjon. Er mange her jeg bor som handler både røyk, snus og øl/rusbrus/cider. Til og med klokka ni om morran, da ølsalget åpner, å er ikke i helgene jeg mener😬🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 19. februar 2023 #106 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg skal heller ikke bruke selvscanning på Ikea noe mer. Ble tatt ut i kontroll og det er jo ok, men jeg måtte scanne alle varene på nytt og det gidder jeg ikke. Så det ble min siste gang. Anonymkode: 147ba...966 Scanner alltid med appen når jeg legger ting i handlevogna på runden, så scanner man bare QR koden til handlevogna i appen i kassa. Blir du trukket ut i kontroll da, er det jo bare å scanne QR koden igjen så er alt tilbake på plass. Ikea har den smarteste og hurtigste selvbetjent løsningen 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #107 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Aldri. Er høyt utdannet. Men det vises ikke utenpå hva slags utdannelse man har… Anonymkode: f86af...1d2 Hva har utdannelse med saken å gjøre? Jeg har aldri hørt om at høy utdannelse automatisk betyr høy moral. Anonymkode: 6f90a...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #108 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har utdannelse med saken å gjøre? Jeg har aldri hørt om at høy utdannelse automatisk betyr høy moral. Anonymkode: 6f90a...9d5 Det har en viss sammenheng når det jeg utdannet til, krever plettfri vandel blant annet. Er bare ironien i det hele men det kan jeg jo ikke få frem poenget i her, da jeg ikke vil utdype og utlevere hva jeg er… Anonymkode: f86af...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. februar 2023 #109 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har også lurt på om disse kontrollene ikke er så tilfeldige likevel. At de forstår at det ikke er så mye vits å bruke tid på en som har stått der og knotet med å skrive shitakesopp en stund. Anonymkode: 31f0f...55f Vel, jeg handler ofte og mye, har aldri scannet noe feil, og har generelt aldri gjort noe galt. Likevel blir jeg plukket ut til kontroll ganske ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #110 Del Skrevet 20. februar 2023 I butikken jeg handler på har jeg aldri opplevd kontroll, og selv om jeg handler varer som er aldersbetinget, går kassen rett i betalingsmodus selv om det ikke er butikkarbeidere der for å godkjenne det. Litt spesielt mtp at det betyr at barn kan slippe unna med å kjøpe både øl og tobakk, men for min del er jeg gammel nok og ikke ville stjålet noe uansett, så jeg vil ikke klage og eventuelt ende opp med å bruke mer tid på å skulle bli sjekket for legitimasjon og få rota gjennom handleposen. Anonymkode: 6a399...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #111 Del Skrevet 20. februar 2023 On 2/18/2023 at 11:44 PM, AnonymBruker said: Om det er hos Coop så er det ikke helt tilfeldig. Dersom systemet eller vi som jobber der synes du har et rart handlemønster så vil hyppighet av kontroll økes. Hvis du blir tatt ut i kontroll og kasserer merker at her er det noe som ikke stemmer, så kan vi legge inn hyppigere kontroll. De færreste blir uansett grundig kontrollert. Vi går heller inn på kamera i etterkant og sjekker om du gjorde noe mistenkelig på handlerunden eller når du slo inn varene, enn å gå gjennom alle varene dine. Anonymkode: a7e8c...a4a Hvordan fanger man opp "rart handlemønster"? De vet jo ikke hva man har kjøpt før når man begynner å slå inn varerne. 23 hours ago, Mamajune11 said: Blir aldri kontrollert på Coop, der vi scanner medlemskortet før varene. Og kjøper kun kjedlige varer der, typ bleier og vegetardag-produkt. Man trenger jo ikke slå inn medlemskortet først, det gjør i hvert fall ikke jeg. Jeg liker å se totalsummen før og etter bruk av medlemskortet, for å se at jeg fikk med alle rabatter. 23 hours ago, AnonymBruker said: Kjøper ting som ikke passer sammen til normale måltider. Tyder på man har tatt noen tilfeldige ting. Anonymkode: 5f6f3...573 Eh, hva? Man handler da ofte inn til mange forskjellige måltider, så det er ikke sånn at alt "passer sammen". Og hva så om man hadde tatt "tilfeldige ting"? 17 hours ago, AnonymBruker said: hva om man bruker sånn selv-betjening, og man får beskjed om "å vente på kontroll" eller noe lignende. men kunden velger å bare gå sin vei, uten å vente i det hele tatt. Kan man få noen problemer med dette i etterkant? for eksempel at man blir gjenkjent neste gang man dukker opp der. Eventuelt at kunden blir kastet ut fra hele butikken, dersom noen forsøker å gjøre noe sånn flere ganger? Anonymkode: 760ca...018 Jeg har gått enkelte ganger når jeg ble tatt ut til kontroll og ingen kom for å sjekke. Men tok da ikke varene med ut, gikk tilbake igjen i butikken og ut gjennom inngangen. 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke lov å handle bare 1 ting, automatisk sjekk 😤 blir så irritert. Jeg bruker selvbetjeningskassen når jeg har dårlig tid, og ofte når jeg kun skal ha noe jeg mangler, ofte bare 1 ting. Men blir da alltid sjekket, for … ja for de tror man stjeler om man handler for for lite 😤 Anonymkode: 4cf3a...97f Sikkert ulikt i ulike butikker, jeg har ofte handlet bare en ting uten å bli tatt ut til kontroll. Anonymkode: bd267...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #112 Del Skrevet 20. februar 2023 Herregud for noen konspirasjonsteorietikere enkelte her er! 😂 Anonymkode: 6ab4e...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #113 Del Skrevet 20. februar 2023 Blir sjekket nå og da og synes det er helt greit. Syntes riktignok det var litt i overkant en gang jeg var på feriebesøk og det ble kontroll tre ganger på rad i den lokale butikken. 😏 I dag ble jeg tatt ut i kontroll, hadde skannet og fjernet en vare jeg ombestemte meg på, så nå lurer jeg på om den teorien kan ha noe i seg. Heldigvis brukte jeg coop gjenbruksnett, for den som tok kontrollen grublet visst litt over hvordan han skulle skanne tre forskjellige varer når jeg bare hadde kjøpt to.. men så kunne han jo skanne handlenettet. 😄 Anonymkode: 00afe...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 20. februar 2023 #114 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 9.04): Litt rart at man skal betale 3 kr pr pose for å reklamere for butikken! Før kosta det 50 øre! Plastprisen har ikke steget 300%! Anonymkode: 5f6f3...573 Ja også? Bra det koster mer, da kjøper folk mindre unødvendig plast. Ta med gjenbruksposer når du handler, problem løst 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå