AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #81 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Om det er hos Coop så er det ikke helt tilfeldig. Dersom systemet eller vi som jobber der synes du har et rart handlemønster så vil hyppighet av kontroll økes. Hvis du blir tatt ut i kontroll og kasserer merker at her er det noe som ikke stemmer, så kan vi legge inn hyppigere kontroll. De færreste blir uansett grundig kontrollert. Vi går heller inn på kamera i etterkant og sjekker om du gjorde noe mistenkelig på handlerunden eller når du slo inn varene, enn å gå gjennom alle varene dine. Anonymkode: a7e8c...a4a Stemmer dette. Betjeningen i en prix-butikk jeg handla i, trakasserte meg hver gang jeg var der. Gikk alltid etter meg, stilte seg rett ved siden av meg om jeg sto foran en hylle og skulle velge varer. Den ene sa til den andre: følg med hu der… En gang gikk jeg i malebukse (maler kunst) en dag med litt maleflekker på buksa. Da tilkalte de politiet som sto og betrakta meg ved kassa mens jeg betalte (ikke selvbetjening) og hver gang jeg valgte selvbetjening, ble jeg «tilfeldig» tatt ut i kontroll. De var uprofesjonelle, trakasserende og jeg slutta å handle der. Er faktisk ulovlig å trakassere folk på det viset og anbefaler ingen butikken etter det der. Anonymkode: f86af...1d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #82 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg liker at de sjekker. Bare de som ikke har rent mel i posen misliker det. Synes de bør også sjekke om folk betaler for bæreposene. De fleste gjør det jo ikke. Anonymkode: 2d7fe...7c5 Nei, feil. De som HVER ENESTE GANG blir tatt ut i kontroll på den SAMME butikken mister tålmodigheten til slutt og blir LEI av å bli mistenkeliggjort for å være noe så lavt som en tyv!!! Anonymkode: f86af...1d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 19. februar 2023 #83 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du ikke fulgt med på opplæringen eller noe da for jo, du kan trigge en kontroll om du er i tvil om det kunden har slått inn er riktig. Anonymkode: 98da6...00e absolutt ikke. kanskje nen butikker kan,men ikke i vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #84 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På min lokale Coop extra er det ingen stengt port 🤷♀️ Anonymkode: 9df7d...c03 Du må jo scanne kvitteringen for å komme ut av porten Anonymkode: 5f6f3...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #85 Del Skrevet 19. februar 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Litt rart at man skal betale 3 kr pr pose for å reklamere for butikken! Før kosta det 50 øre! Plastprisen har ikke steget 300%! Anonymkode: 5f6f3...573 https://handelensmiljofond.no/vi-fortsetter-kampen-med-dobbel-styrke Ikke så veldig rart at de koster mer enn 50 øre. Og hvorfor ikke bare ta med egne poser? Anonymkode: ee258...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #86 Del Skrevet 19. februar 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Du må jo scanne kvitteringen for å komme ut av porten Anonymkode: 5f6f3...573 Ikke alle butikker med selvbetjente kasser har port. Anonymkode: ee258...144 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #87 Del Skrevet 19. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Stemmer dette. Betjeningen i en prix-butikk jeg handla i, trakasserte meg hver gang jeg var der. Gikk alltid etter meg, stilte seg rett ved siden av meg om jeg sto foran en hylle og skulle velge varer. Den ene sa til den andre: følg med hu der… En gang gikk jeg i malebukse (maler kunst) en dag med litt maleflekker på buksa. Da tilkalte de politiet som sto og betrakta meg ved kassa mens jeg betalte (ikke selvbetjening) og hver gang jeg valgte selvbetjening, ble jeg «tilfeldig» tatt ut i kontroll. De var uprofesjonelle, trakasserende og jeg slutta å handle der. Er faktisk ulovlig å trakassere folk på det viset og anbefaler ingen butikken etter det der. Anonymkode: f86af...1d2 Har du gjort noe ulovlig et annet sted? Anonymkode: ee258...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #88 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du må jo scanne kvitteringen for å komme ut av porten Anonymkode: 5f6f3...573 Hvilken port da? Den du akkurat har blitt fortalt at ikke er stengt? Anonymkode: 6f90a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #89 Del Skrevet 19. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan man ikke bare stige over, eller noe sånn da? Er vel ikke noen stor hengebru, eller noe sånn, der... Anonymkode: 760ca...018 Alarmen hylte godt bare noen var borti porten på butikken jeg jobbet. Anbefales ikke å prøve. Gå rundt, si til de i kassen at du ikke vil ha varene likevel, så får de en sjanse til å redde fryse- og kjølevarene. Anonymkode: ee258...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #90 Del Skrevet 19. februar 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Gå i den vanlige kassa da, drit i disse selvbetjeningskassene som tar jobbene fra folk. Selvsagt visste de som har pushet dette selvbetjeningssystemet frem på butikkene at det ville bli tyveri, og dermed mer kontroll, slik som storebror ønsker. Anonymkode: 17223...729 Jeg tror du glemte å ha på deg sølvfoliehatten din. Anonymkode: 45b7a...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #91 Del Skrevet 19. februar 2023 18 hours ago, Teardrop said: Helt tilfeldig. Kommer kontroll hver X-antall kunder. Ingenting noen kan gjøre for å trigge eller unngå de kontrollene. Her er det høyere sjans for kontroll ved få varer, og alltid ved summer under 25 kr Anonymkode: ba9d8...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #92 Del Skrevet 19. februar 2023 Det er ikke lov å handle bare 1 ting, automatisk sjekk 😤 blir så irritert. Jeg bruker selvbetjeningskassen når jeg har dårlig tid, og ofte når jeg kun skal ha noe jeg mangler, ofte bare 1 ting. Men blir da alltid sjekket, for … ja for de tror man stjeler om man handler for for lite 😤 Anonymkode: 4cf3a...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #93 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): https://handelensmiljofond.no/vi-fortsetter-kampen-med-dobbel-styrke Ikke så veldig rart at de koster mer enn 50 øre. Og hvorfor ikke bare ta med egne poser? Anonymkode: ee258...144 Posene hjemme er brukt opp til søppel Anonymkode: 5f6f3...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 19. februar 2023 #94 Del Skrevet 19. februar 2023 Maestro skrev (12 timer siden): Blir jo mer og følge med på? Hvorfor bare ikke ha flere kasser, og flere ansatte på samme vakt i rushtid? Kjøpe varer som må leg til, blir bare krøll. Hver eneste gang, må jeg vente på en ansatt. Er noe med at om de godtar og jeg scanner leg, så blir da den snusen min sletta. Om jeg ikke scanner leg, må jeg vente på en ansatt. Scanner jeg leg, blir det bare tøys og tull. Går bastant i betjent kasse og potensielt får bidratt til den bak kassa, får en god dag. Eller en bedre dag. Folk har ikke vondt av andre folk. Altså prate, si hei/takk/hadet og smile litt. Ingen har vondt av det. Handler du slike varer er det sikkert greit å gå i betjent kasse, og stå bak de gamle damene med portemonéen full av kronestykker de skal bruke opp De fleste av oss kjøper sjelden varer som krever legitimasjon, så det er ikke noe problem for oss. Jeg tror faktisk aldri jeg har handlet varer i selvbetjent-kassa i lokalbutikken vår som krever legitimasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #95 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har du gjort noe ulovlig et annet sted? Anonymkode: ee258...144 Aldri. Er høyt utdannet. Men det vises ikke utenpå hva slags utdannelse man har… Anonymkode: f86af...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #96 Del Skrevet 19. februar 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: Posene hjemme er brukt opp til søppel Anonymkode: 5f6f3...573 Og du har absolutt ingen andre handlenett liggende? Da går det jo an å kjøpe noen? Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men det kan virke som at engangs-plastposer kommer til å bli faset ut etter hvert, så det er bare til å begynne å legge om vanen. https://www.nrk.no/norge/plastpose-direktiv-fra-eu-vil-ogsa-gjelde-i-norge-1.16257186 Anonymkode: ee258...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #97 Del Skrevet 19. februar 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri. Er høyt utdannet. Men det vises ikke utenpå hva slags utdannelse man har… Anonymkode: f86af...1d2 Ok, for rykter kan sprees og butikkansatte kan bli skeptiske av ting de har hørt. Dersom det faktisk ikke foreligger noen som helst logisk grunn til at de fotfølger deg, ville jeg tatt det opp med daglig leder på butikken. Anonymkode: ee258...144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. februar 2023 #98 Del Skrevet 19. februar 2023 Inneffektivt system da flytter jeg varene over i kassa der noen sitter 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #99 Del Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, for rykter kan sprees og butikkansatte kan bli skeptiske av ting de har hørt. Dersom det faktisk ikke foreligger noen som helst logisk grunn til at de fotfølger deg, ville jeg tatt det opp med daglig leder på butikken. Anonymkode: ee258...144 Forundrer meg ikke… Noe må det være for at de oppfører seg så trakasserende. De skulle bare ha visst hva yrket mitt var… De ville alle ha blitt temmelig overrasket… Men det er faktisk ulovlig det de holdt på med. Halvparten av de ansatte oppfører seg som umodne fjortiser, de «voksne» er nedlatende og ubehagelige. De mister kunder og omdømme på den måten. Tok det opp med daglig leder siste gangen jeg var der, spurte rett ut hvorfor de gjorde dette. Fikk bare tullesvar tilbake. Da bestemte jeg meg for å droppe å handle der mer, flere har fulgt på. Anonymkode: f86af...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #100 Del Skrevet 19. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Forundrer meg ikke… Noe må det være for at de oppfører seg så trakasserende. De skulle bare ha visst hva yrket mitt var… De ville alle ha blitt temmelig overrasket… Men det er faktisk ulovlig det de holdt på med. Halvparten av de ansatte oppfører seg som umodne fjortiser, de «voksne» er nedlatende og ubehagelige. De mister kunder og omdømme på den måten. Tok det opp med daglig leder siste gangen jeg var der, spurte rett ut hvorfor de gjorde dette. Fikk bare tullesvar tilbake. Da bestemte jeg meg for å droppe å handle der mer, flere har fulgt på. Anonymkode: f86af...1d2 Så spesielt. De fleste som jobber i butikk skjønner at én sur kunde betyr mange sure venner og familiemedlemmer rundt den kunden. Var dette i en by? Anonymkode: ee258...144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå