Gå til innhold

"Vent på kontroll" i kassa på matbutikk- er lei..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt tatt ut i kontroll 3 av de 4 siste gangene jeg har handlet i selvbetjente kasser i matbutikken. Hva skjer? Har de økt kontrollene? Eller synes de jeg har unaturlig handlemønster?

Er irriterende å vente på at betjeningen kommer bort.

Anonymkode: ef604...074

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt tilfeldig. Kommer kontroll hver X-antall kunder. Ingenting noen kan gjøre for å trigge eller unngå de kontrollene.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det én gang og jeg handler ofte på selvbetjening. Lurer på om det var en gang jeg hadde surret en del med å fjerne/legge til varer med håndscanner fordi jeg ikke hadde helt tak på hvordan det fungerte ennå. 

Anonymkode: d8541...fbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har blitt tatt ut i kontroll 3 av de 4 siste gangene jeg har handlet i selvbetjente kasser i matbutikken. Hva skjer? Har de økt kontrollene? Eller synes de jeg har unaturlig handlemønster?

Er irriterende å vente på at betjeningen kommer bort.

Betal i vanlig kasse da hvis det er et så stort problem…

Anonymkode: 17332...f9e

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig helt tilfeldig? Burde ikke være mulig å bli stoppet så ofte. Det er jo enkelt for systemet å se at jeg har blitt stoppet veldig mange ganger før. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg blir plukket ut, er når jeg handler salat i lunsjen, sånn bland-selv som veies. 

Anonymkode: 7f76f...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har opplevd det én gang og jeg handler ofte på selvbetjening. Lurer på om det var en gang jeg hadde surret en del med å fjerne/legge til varer med håndscanner fordi jeg ikke hadde helt tak på hvordan det fungerte ennå. 

Anonymkode: d8541...fbb

Jeg ble trukket ut når jeg fjernet en vare to ganger, dvs en gang fler enn det som lå inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i den vanlige kassa da, drit i disse selvbetjeningskassene som tar jobbene fra folk. Selvsagt visste de som har pushet dette selvbetjeningssystemet frem på butikkene at det ville bli tyveri, og dermed mer kontroll, slik som storebror ønsker.

Anonymkode: 17223...729

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tilfeldig siden man ikke har lagt noen betalingskort på før kontrollen skjer, men det har også med hva slags varer man handler! På spar-butikken her jeg bor blir det ALLTID kontroll når norn handler smågodt, og det gjelder både når det er eneste vare men også sammenvevd flere varer.

Anonymkode: 1509a...522

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (8 minutter siden):

Tror neppe der er helt tilfeldig. Mye går på handlemønster og trynefaktor

Hvordan får du trynefaktor inn i dette? 😂 

Ingen andre en det selvbetjente kassa systemet som utløser kotroll etter x antall handler. Er jo ikke akkurat sånn at den som sitter i fysisk kasse har noe kontroll på det.

Anonymkode: 03604...13b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen blitt tatt for å lure/unnlate å scanne vare e.l i slik kontroll??

Hva skjer da? 

Anonymkode: b1e22...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har blitt kontrollert så er det få varer jeg handler. Men det er fordi jeg går i butikken nesten hver dag. Handl på mye bananer..men rart hvis dette er mistenkelig. Dette er på Coop, og de vet hvem det er fordi man scanner medlemskort.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan får du trynefaktor inn i dette? 😂 

Ingen andre en det selvbetjente kassa systemet som utløser kotroll etter x antall handler. Er jo ikke akkurat sånn at den som sitter i fysisk kasse har noe kontroll på det.

Anonymkode: 03604...13b

Det er et kamera på hver kasse.  Sjefene fra øverste hold sitter å styrer disse med jernhånd. 

Anonymkode: a7420...d58

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en blanding av at man er kunde nr x, og hvilke/antall varer man kjøper, og ja, det med sletting av varer. Merker at det er når jeg kjøper få varer, eller har ombestemt meg/scannet for mye/sjekket pris på varer som gjør at varer må slettes, at jeg tas ut til kontroll. Men på IKEA må man jo stå å vente en evighet på å få HJELP til å slette en vare man har klart å scanne for mange ganger. Det klarte samboer sist, og ikke vært på IKEA siden pga dette, og kommer nok til å gå på betjent neste gang om vi får et veldig stort behov for å dra dit (ikke veldig billig lenger). For vi sto altså i en evighet for å få hjelp til noe vi klarer helt fint selv i andre butikker.... 

Anonymkode: 0741d...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel en blanding av at man er kunde nr x, og hvilke/antall varer man kjøper, og ja, det med sletting av varer. Merker at det er når jeg kjøper få varer, eller har ombestemt meg/scannet for mye/sjekket pris på varer som gjør at varer må slettes, at jeg tas ut til kontroll. Men på IKEA må man jo stå å vente en evighet på å få HJELP til å slette en vare man har klart å scanne for mange ganger. Det klarte samboer sist, og ikke vært på IKEA siden pga dette, og kommer nok til å gå på betjent neste gang om vi får et veldig stort behov for å dra dit (ikke veldig billig lenger). For vi sto altså i en evighet for å få hjelp til noe vi klarer helt fint selv i andre butikker.... 

Jeg skal heller ikke bruke selvscanning på Ikea noe mer. Ble tatt ut i kontroll og det er jo ok, men jeg måtte scanne alle varene på nytt og det gidder jeg ikke. Så det ble min siste gang.

Anonymkode: 147ba...966

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal heller ikke bruke selvscanning på Ikea noe mer. Ble tatt ut i kontroll og det er jo ok, men jeg måtte scanne alle varene på nytt og det gidder jeg ikke. Så det ble min siste gang.

Anonymkode: 147ba...966

Er det sant?! Det er jo helt håpløst. Vi hadde sikkert 50 varer sist (masse småting)... Hadde jeg måttet scanne alt igjen hadde jeg bare dratt tror jeg. Det virker jo som de satser ganske stort på selvbetjent nå. Er ikke mange av de betjente kassene igjen... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo tilfeldig hvem det lander på. Det kan hende det er når man kjøper en viss ting, men tror det er helt tilfeldig. Du har nok bare hatt uflaks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, koktreke said:

Hva kjøpte du da? 😁

10 pakker kondomer og 4 flasker Spenol.

Anonymkode: d12cf...293

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...