Vakthavende Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Jeg skal arrangere 30 årsdag hjemme med opptil 20 gjester fra fjern og nær. Noen godt kjente, andre venner jeg møter typ én gang i året. Jeg trenger ikke gaver med et sånt spenn i gjestelisten. Om de i så fall ville gitt noe, måtte det vært et beløp til Leger uten grenser eller tilsvarende. Samtidig tenker jeg det blir fort veeldig dyrt med full drikkeservering til opp mot 20 gjester. Så hvor kan jeg legge listen? Skal jeg skrive i innbydelsen at folk kan ta med seg drikke istedenfor gave?
Rødstrupa Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 (endret) Vakthavende skrev (14 minutter siden): Jeg skal arrangere 30 årsdag hjemme med opptil 20 gjester fra fjern og nær. Noen godt kjente, andre venner jeg møter typ én gang i året. Jeg trenger ikke gaver med et sånt spenn i gjestelisten. Om de i så fall ville gitt noe, måtte det vært et beløp til Leger uten grenser eller tilsvarende. Samtidig tenker jeg det blir fort veeldig dyrt med full drikkeservering til opp mot 20 gjester. Så hvor kan jeg legge listen? Skal jeg skrive i innbydelsen at folk kan ta med seg drikke istedenfor gave? Du igjen? Dette tråden minner mye om en tråd som ble lagt ut for 3 uker siden. Forskjell var snakk om litt snacks/mat til ca samme antall personer…. Du må finne på noe bedre🤣🤣🤣🤣🤣 Endret 18. februar 2023 av Rødstrupa
svartkatt Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Synes det er helt greit å ta med egen drikke. Det kan være dyrt for deg. Og det er greit å få noe jeg liker.. Du kan ha en velkomstdrink om du vil. Syns også du kan si ingen gaver, og opplyse om Leger uten grenser.
Rødstrupa Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 (endret) 🧌🧌🧌🧌 Lyder dette litt kjent?? Jeg skal ha bursdagsfest (30 årsdag) i min lille leilighet på lørdag, og trenger litt tips og triks. Hadde egentlig tenkt å bare kjøpe inn noe chips og sette på musikk, også kommer folk med alkohol selv, heh. Men innser at det kanskje er vanlig at verten stiller med litt alkohol? Og har dere ev. tips til noe enkel mat jeg kunne servert? (vegetar). Er ikke middagsparty, men tenker det kanskje er hyggelig å ha noe? Ellers tips til aktiviteter man kan ha i løpet av kvelden? Ønsker ikke for mye opplegg, folk vil jo som oftest bare sitte og snakke - men hadde kanskje vært gøy med noe? Nå høres det sikkert ut som jeg aldri har arrangert fest før, men det får så være. Endret 18. februar 2023 av Rødstrupa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 Synes det er litt ekstremt jeg, men opp til deg. Ingen i min omgangskrets har feiret sin 30 årsdag med så mange folk. En vanlig fest, men ikke 20 stk, det er jo som et stort selskap. I store selskap så får man servert mat og drikke. På fest tar man med selv, også bursdagsfester. Man kan servere en drink eller to, men man holder ikke gjestene med drikke hele kvelden. Anonymkode: ccfd7...322
Vakthavende Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2023 Rødstrupa skrev (22 timer siden): Hæ? Det var ikke meg. Jeg gjorde til og med et forsøk på å finne en tråd hvor dette var diskutert tidligere.
_popcorn_ Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Jeg hadde hagefest med 20-30 stk, alle hadde med egen drikke De fleste kom uten gaver eller med en vinflaske, utenom de beste vennene mine.
Ymra Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Fin feiring! Jeg har aldri fått tilbud om drikke i 30-årslag, utover eventuelt og maks, velkomstdrink. I denne aldersgruppen føler jeg det å ha med egen drikke er det klart vanlige. Stort sett så vanlig at det ikke trengs informeres om, men heller ikke feil å informere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå