Gå til innhold

Fra samboer til kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest bruker i.i.
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har gått fra å være samboere til kjærester, og forholdet har overlevd videre?

Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer å leve sammens med samboeren min, men jeg vil likevell være kjæresten hans. Hverdagen er rett og slett for travel.

Jeg studerer, og han skjønner ikke at jeg er nødt til å lese på kveldene, da vil han at vi kun skal være sammen. Og jeg får ikke tid til å gjøre mine ting, være med mine venner...

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og en eks ble enige om å prøve men det funket ikke for meg, men det kan jo hende det funker for deg, tror det er best å prøve for da er det hvertfall en sjanse for at dere kan fortsette forholdet

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det er mulig i alle fall, jeg kjenner noen som har gjort det. De gikk hverandre på nervene med en gang de flyttet sammen, men fungerer godt som kjærester som bor hver for seg.

Skrevet

Jeg var samboer i ti år, men jeg gjorde det slutt. I begynnelsen var vi ikke kjærester, men etter tre måneder møttes vi jevnlig helt til jeg 1.5 år etterpå falt pladask for det som ble min nye kjæreste og samboer og nå er en eks.

Egentlig skulle jeg ønske jeg ikke møtte han andre, for det fungerte bra å være kjæreste med den første eksen min. Men etter at det ble slutt, føler min første eks seg veldig som nr. 2, så vi har ikke gjenopptatt kjærestedelen, men vi er venner.

Gjest Isabellas
Skrevet

Fungerer man ikke som samboere, så er det vel på tide å sette seg ned og vurdere forholdet? Jeg og min kjære ble samboere ganske så tidlig, men vi vil ikke kaste bort tid. Og jeg har gjort det klart for han at jeg reverserer ikke i forholdet, så hvis han flytta ut betyr det slutt.

Skrevet
Fungerer man ikke som samboere, så er det vel på tide å sette seg ned og vurdere forholdet? Jeg og min kjære ble samboere ganske så tidlig, men vi vil ikke kaste bort tid. Og jeg har gjort det klart for han at jeg reverserer ikke i forholdet, så hvis han flytta ut betyr det slutt.

Vi fungerer som samboere, vi gjorde det før jeg startet å studere. Men nå holder utdannelsen på å gå i vasken fordi jeg ikke kan sitte å kose hele tiden, men føler at jeg burde det. Ikke kan jeg hive ham ut av leiligheta hver kveld heller:\ Men jeg vil likevell være kjæresten hans, for vi har det jo skikkelig fint sammen:)

Gjest Gjest_jane how_*
Skrevet

Om dere fungerer som samboere ellers, kan det gå helt fint :) Det er jo bare for en periode også. Hadde det ikke fungert i det hele tatt ville jeg tvilt på vitsen å fortsette, men tror ikke det er noe i veien for at det vil funke så lenge dere har et mål om å bo sammen senere. Blir litt som å være helgependler kanksje?

Skrevet

Hei, ka med å sette ned foten her? :-D

Du trenger ikke gå fra din samboer for å kreve rom rundt deg??!

Han må bare godta at du ikke har så mye tid til ham for tida. Ellers får det bli opp til han å prøve å finne en annen løsning på problemet.

Fia

Skrevet

Hva med om du selv drar ut for å lese om kvelden?

Lesesalen er jo åpen både kvelder og helg. Da kan han ikke forstyrre.

Skrevet

er vel utrolig vanskelig å reversere et forhold sånn? Tror det skal mye til at det ikke skaper rare følelser hos ham eller begge.. Er jo også litt rart at du ikke kan få den tiden du trenger for deg selv, selv om du deler bolig med noen. Hvis problemet kun er at du ikke får nok tid til å lese?

Skrevet

Jeg ville prøve å være særbo med min ex-sambo - det ble slutt pga at han og barnet mitt ikke fungerte sammen. Men han ville ikke...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Hei, ka med å sette ned foten her?  :-D

Du trenger ikke gå fra din samboer for å kreve rom rundt deg??!

Han må bare godta at du ikke har så mye tid til ham for tida. Ellers får det bli opp til han å prøve å finne en annen løsning på problemet.

Fia

Han sier han godt kan være ute og komme hjem sent på kveldene, men synes ikke det er rettferdig i.o.m. at vi bor i hans leilighet. I tillegg er leil. ganske liten for to, og det og ev. kjøpe en større en vil ikke skje før jeg er ferdig utdannet og kan bidra. Stive priser her i byen:/

Hva med om du selv drar ut for å lese om kvelden?

Lesesalen er jo åpen både kvelder og helg. Da kan han ikke forstyrre.

Skolen ligger en time unna med buss, så det frister ikke så alt for meget. Leste best hjemme da jeg bodde for meg selv:/ (jeg blir så alt for fasinert av andre mennsesker :) )

er vel utrolig vanskelig å reversere et forhold sånn? Tror det skal mye til at det ikke skaper rare følelser hos ham eller begge.. Er jo også litt rart at du ikke kan få den tiden du trenger for deg selv, selv om du deler bolig med noen. Hvis problemet kun er at du ikke får nok tid til å lese?

Det er jo rart å reversere forholdet på den måten, men om det er ment til å være så... Kommer nok til å bli mange rare følelser, men akkurat nå krangler vi mye og går oppå hverandre pga. liten leilighet. Har og vært et problem det at han ikke tok seg bryet til å bli kjent med mine venner, men der har han virkelig gjort en innsats nå :)

Det er kun sexen du vil beholde?

Sex, kjæresteriet og vennskapet.

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i over tre år, og samboere i 2 1/2 av dem. I sommer var jeg nyutdannet og hadde problemer med å få jobb der vi bodde, og det tærte på forholdet. Vi ble da enige om at jeg skulle flytte til en annen kant av landet slik at jeg fikk opparbeidet meg nødvendig jobberfaring, og da reverserte vi jo på en måte forholdet. Det har fungert veldig bra for oss, og forholdet har ikke tatt skade av det. Tvert i mot så er jeg idag enda mer sikker på at vi er de rette for hverandre. Kanskje dere kan bo hver for dere til du er ferdig med å studere? Hvis dere passer sammen og har lyst til å holde sammen, så klarer dere det fint! Lykke til :-)

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet
Han sier han godt kan være ute og komme hjem sent på kveldene, men synes ikke det er rettferdig i.o.m. at vi bor i hans leilighet. I tillegg er leil. ganske liten for to, og det og ev. kjøpe en større en vil ikke skje før jeg er ferdig utdannet og kan bidra. Stive priser her i byen:/

Skolen ligger en time unna med buss, så det frister ikke så alt for meget. Leste best hjemme da jeg bodde for meg selv:/ (jeg blir så alt for fasinert av andre mennsesker :) )

Det er jo rart å reversere forholdet på den måten, men om det er ment til å være så... Kommer nok til å bli mange rare følelser, men akkurat nå krangler vi mye og går oppå hverandre pga. liten leilighet. Har og vært et problem det at han ikke tok seg bryet til å bli kjent med mine venner, men der har han virkelig gjort en innsats nå :)

Sex, kjæresteriet og vennskapet.

Jeg syns det virker som dere har et ok forhold, med kommunikasjon og utvikling. :)

Men syns det er urettferdig av ham å bruke det mot deg at dere bor i hans leilighet; jeg ville blitt provosert av sånn argumentering. Velger man å bo sammen, så kan ikke den ene ha større rettigheter til boligen vel?? Uansett hvem boligen står registrert på.

Jeg ville tatt ham på ordet jeg, og skaffet mitt eget krypinn. Forholdet kan ha godt av det, om dere virkelig er glad i hverandre og vil være sammen. :)

Uansett; håper det går bra!

:smilorange:

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Så sitter jeg her da, og nå har jeg muligheten til å få en hybel asap om jeg vil. Må ta opp bekymringene mine med samboeren i kveld, og gruer meg så at jeg føler meg dårlig...

Skal jeg følge hjernen eller hjertet?

Hjernen sier at det hadde vært lurt, mens hjertet skifter mening hver time :murvegg:

Skrevet

Vet ikke hvor mye dere seriøst har drøftet dette med at du flytter ut på forhånd, men en slik samtale vil iallefall sikkert gjøre at ting ser klarere ut. Det er viktig at dere kommer fram til en løsning dere begge kan være enige i - enten det blir at dere bor hver for dere en periode (noe som slett ikke er verdens undergang, men en midlertidig løsning nettopp med den hensikt å bevare forholdet), eller at dere kan finne løsninger i hverdagen slik at dere i tillegg til å være samboere får tilstrekkelig "egen-tid". Dette kommer nok til å ordne seg :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...