Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann som ikke er så glad i kos , klem , kyss og fysisk nærhet i løpet av dagen. Han er veldig glad I å ha sex , og vil ofte ha det. Men ellers så er det lite fysisk kontakt. Dette opplever jeg som svært sårt , og jeg synes det er rart at man ikke vil ta på/ kose / klemme en man er glad i. Jeg har et behov for dette i løpet av hverdagen, og jeg føler at han egentlig ikke er glad I meg. Jeg føler meg også lite verdsatt. Dette hat jeg uttrykt til han flere ganger,  og uttrykt at jeg ønsker litt mer nærkontakt . Sånn som hade og hei kyss f.eks. Da blir det bedre i noen dager,  før det blir like ille. Han sier at han vil leve med meg , og at jeg er den eneste han vil ha.

Jeg har likevel lært meg å leve sånn,  siden vi har barn sammen, og jeg vil ikke ofre et familieliv pga det. Men nå har jeg og en på jobben fått veldig god tone. Han har uttrykt at han liker meg , og gir meg mye oppmerksomhet. Han har også gitt meg en del klemmer. Jeg har vært tydelig på at jeg ikke ønsker å starte et forhold med han , eller være utro. Likevel kjenner jeg at savnet i forholdet mitt kommer enda mer til uttrykk. Derfor prøver jeg for harde livet å få forholdet mitt til å føles bedre, og at jeg skal føle en større tilhørighet til han. Jeg prøver å klemme han noen ganger i løpet av dagen  , eller gi han et kyss. Jeg prøver også å ta iniativ til en del felles aktiviteter.

I stad lå vi på sofaen og da ga jeg han en klem og kysset han. Da så jeg at han krumme seg. Han sa da at han føler seg fanget hver gang vi koser / klemmer utenom sex. Da ble jeg skikkelig såret,  og jeg kjenner at tilhørigheten min forsvinner. 

Er det virkelig vanlig å være sånn ? Er det jeg som overdriver? Eller er det noen andre som har lignende erfaringer? 

Anonymkode: f36c4...3de

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lignende erfaring. Jeg fikk jo ikke lyst på sex heller, når det var eneste kontakten. Det gikk ikke.

• Liker 5
Skrevet

Huff, høres ikke bra ut. 

Har det nesten slikt selv, mitt kjærlighetsspråk er fysisk kontakt og gubben sitt er mere tjenester og gjøre ting for meg. Men jeg bryr meg da katta om at han vasker bilen og skifter dekk, det kunne jeg like gjerne leid noen til å gjøre😂 Jeg vil heller at han stryker på meg og masserer meg. Må alltid mase på han at han må ta på meg, og han maser om at jeg må vise kjærlighet på hans "sitt språk" 

Har du spurt hva hans kjærlighetsspråk er? 

Men at han krummer seg vekk er jo direkte ugreit. 

Anonymkode: 805c7...dd1

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er ikke vanlig oppførsel vil jeg si. De fleste vil nok reagere som deg. 
Tør du ta sjansen på å fortelle han om kollegaen din? Jeg forstår at det vil få konsekvenser, men om det kan redde ekteskapet deres så kanskje det er verdt det? 
I et ekteskap bør man være bestevenner, å være dønn ærlig kan kanskje vekke et ønske om å jobbe med ekteskapet? Du kjenner han best. 

• Liker 5
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Har lignende erfaring. Jeg fikk jo ikke lyst på sex heller, når det var eneste kontakten. Det gikk ikke.

Ja, det begynner å bli et problem her også.. Etter 7 år sammen. Så nå er jeg også blitt " den kjipe som aldri vil ha sex ". Jeg har prøvd å si til han hvorfor , ganske direkte, men jeg når ikke inn. 

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Det er like vanlig å være som han som å være som deg. Folk er ulike og har ulikt behov for nærhet. Mest sannsynlig syns han du er litt for klengete. Du burde validere og respektere hans behov like mye som dine egne, i stedet for å forsøke endre han til å bli mer lik deg. Han er ikke som deg. Dere er to individer, med helt ulike behov. Men det betyr ikke at dere nødvendigvis har det bedre med andre, eller at du er så mye mer kompatibel med han andre. Med han andre kan der være andre store problemer, selv om han kanskje hadde gitt deg klemmen du trenger. 

Anonymkode: f3187...07e

• Liker 1
Skrevet

Sånn var eksen min også. Og jeg brukte år, alt for mange år, på å "godta at han bare var sånn". Til slutt ble nærhetsbehovet for påtrengende. Jeg trenger en som holder rundt meg bare fordi han er glad i meg, som kan gi meg en god klem når jeg trenger det, eller å ligge tett inntil når vi ser serier sammen uten at det skal lede til sex. Tok det opp mange ganger, og så ble det kunstig bedring en periode før nærheten var borte igjen.

Jeg måtte tilslutt bare innse at vårt "love language" ikke var kompatibelt. Det tok han ikke så bra, men jeg gjorde det slutt for han sin del også. Han trenger ikke en masete kjæreste, "needy" rundt seg han heller. Vil ha en som har det samme behovet som jeg. Naturlig. 

Anonymkode: 9cb6e...536

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, høres ikke bra ut. 

Har det nesten slikt selv, mitt kjærlighetsspråk er fysisk kontakt og gubben sitt er mere tjenester og gjøre ting for meg. Men jeg bryr meg da katta om at han vasker bilen og skifter dekk, det kunne jeg like gjerne leid noen til å gjøre😂 Jeg vil heller at han stryker på meg og masserer meg. Må alltid mase på han at han må ta på meg, og han maser om at jeg må vise kjærlighet på hans "sitt språk" 

Da burde dere gi hverandre akkurat det som trengs. Sett av tid til å lage middag etc til han, så kan han massere deg etterpå - dere er heldige som veit hva den andres kjærlighetsspråk er, utrolig mange som er blinde for det. 

Anonymkode: 59974...1ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff, høres ikke bra ut. 

Ja, hans kjærlighetsspråk er tjenester og gjøre ting for meg. Jeg trenger ikke klenging hele tiden , men det hadde vært fint om han kunne møtt meg noen ganger uten å krumme seg. Så blir jeg veldig såret av at han sier at han føler seg fanget mår vi koser. Da føler jeg at alt kontakten vi har utenom sex er falsk. Jeg har sex med han mange ganger når jeg egentlig ikke vil , men gjør dt likevel. 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er like vanlig å være som han som å være som deg. Folk er ulike og har ulikt behov for nærhet. Mest sannsynlig syns han du er litt for klengete. Du burde validere og respektere hans behov like mye som dine egne, i stedet for å forsøke endre han til å bli mer lik deg. Han er ikke som deg. Dere er to individer, med helt ulike behov. Men det betyr ikke at dere nødvendigvis har det bedre med andre, eller at du er så mye mer kompatibel med han andre. Med han andre kan der være andre store problemer, selv om han kanskje hadde gitt deg klemmen du trenger. 

Anonymkode: f3187...07e

Men man bør i det minste prøve å møtes på halvveien, man kan fint ha forskjellige kjærlighetsspråk men man må jo være villige til å gi den andre den oppmerksomheten de trenger. Han får jo sine behov dekt. Enveiskjøring i et forhold blir fort vondt. 

• Liker 4
Skrevet

Får du kos når dere har sex? 

Skrevet
svartkatt skrev (27 minutter siden):

Får du kos når dere har sex? 

Hvis jeg sier at jeg ikke vil ha sex gir han meg kos , sånn at jeg skal få lyst. Er jeg "med" fra start er det rett på sexen. Så vi har jo sex 2-3 ganger i uka , siden da er det nærkontakt. Ofte så blir jeg med pga et behov for å føle meg ønsket / klemt på.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, hans kjærlighetsspråk er tjenester og gjøre ting for meg. Jeg trenger ikke klenging hele tiden , men det hadde vært fint om han kunne møtt meg noen ganger uten å krumme seg. Så blir jeg veldig såret av at han sier at han føler seg fanget mår vi koser. Da føler jeg at alt kontakten vi har utenom sex er falsk. Jeg har sex med han mange ganger når jeg egentlig ikke vil , men gjør dt likevel. 

Ts

Har du lest noe om Aspergers syndrom? Anbefaler deg å sette deg inn i diagnosen (uten at jeg skal være bastant og si at mannen din har AS). Det du nevner i postene dine er veldig karakteristisk.

Anonymkode: 0916c...0fa

• Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er sammen med en mann som ikke er så glad i kos , klem , kyss og fysisk nærhet i løpet av dagen. Han er veldig glad I å ha sex , og vil ofte ha det. Men ellers så er det lite fysisk kontakt. Dette opplever jeg som svært sårt , og jeg synes det er rart at man ikke vil ta på/ kose / klemme en man er glad i. Jeg har et behov for dette i løpet av hverdagen, og jeg føler at han egentlig ikke er glad I meg. Jeg føler meg også lite verdsatt. Dette hat jeg uttrykt til han flere ganger,  og uttrykt at jeg ønsker litt mer nærkontakt . Sånn som hade og hei kyss f.eks. Da blir det bedre i noen dager,  før det blir like ille. Han sier at han vil leve med meg , og at jeg er den eneste han vil ha.

Jeg har likevel lært meg å leve sånn,  siden vi har barn sammen, og jeg vil ikke ofre et familieliv pga det. Men nå har jeg og en på jobben fått veldig god tone. Han har uttrykt at han liker meg , og gir meg mye oppmerksomhet. Han har også gitt meg en del klemmer. Jeg har vært tydelig på at jeg ikke ønsker å starte et forhold med han , eller være utro. Likevel kjenner jeg at savnet i forholdet mitt kommer enda mer til uttrykk. Derfor prøver jeg for harde livet å få forholdet mitt til å føles bedre, og at jeg skal føle en større tilhørighet til han. Jeg prøver å klemme han noen ganger i løpet av dagen  , eller gi han et kyss. Jeg prøver også å ta iniativ til en del felles aktiviteter.

I stad lå vi på sofaen og da ga jeg han en klem og kysset han. Da så jeg at han krumme seg. Han sa da at han føler seg fanget hver gang vi koser / klemmer utenom sex. Da ble jeg skikkelig såret,  og jeg kjenner at tilhørigheten min forsvinner. 

Er det virkelig vanlig å være sånn ? Er det jeg som overdriver? Eller er det noen andre som har lignende erfaringer? 

Han mannen på jobben kan fort endre seg når kurtisen er over. Det er ofte sånn for begge kjønn at når vi er i forelskelsesfasen så viser vi vår beste side og skyver til side de "dårlige" sidene.

Men kjennet til problemet ditt, min eks ville ha mye kos uten at det ledet til sex, jeg ble mer kosete når jeg hadde ønske om sex. Da endte det opp med at hun trakk seg unna når jeg ville være kosete uten explisitt ønske om sex og det ble da vanskeligere for meg å være kosete. Det ble et mønster vi ikke klarte å bryte ut av, og prøvde vi så varte det ikke så lenge.

Sier ikke at dere skal bryte, men dere bør kanskje ta samtalen om dette et par ganger i uka i en lang periode slik at dere begge prater ofte om de forskjellige behoven og innarbeider nye vaner slik at det blir naturlig. Ekstern hjelp er jo også en løsning da en nøytral part kan guide dere gjennom endringene som må til for at dere skal bli mer kompatible.

Skjønner at du får en følelse av at han ikke er glad i deg, men skal jeg prate ut fra egen erfaring så var det ikke sånn. Det var motsatt, jeg hadde funnet min store kjærlighet og ble vel på en måte lat og "vannet" ikke forholdet. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du lest noe om Aspergers syndrom? Anbefaler deg å sette deg inn i diagnosen (uten at jeg skal være bastant og si at mannen din har AS). Det du nevner i postene dine er veldig karakteristisk.

Jeg er  ikke TS, men tenkte samme tanken som deg. 
Jeg har voksne sønner med Asberger . 
De studerer og fungerer bra, men dette med å ha folk tett innpå seg hele tiden tror jeg de sliter, ville slite med over tid. 
De liker en personlig frihet, men de har empati og ønsker bare at ting ikke skal være for kompliserte 

Anonymkode: feabc...dd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nok sånn som mannen din. Og vet ikke helt hvordan jeg skal forklare motviljen til klemme/kysse/stryke greiene som er forventet i et forhold. Jeg føler vel rett og slett at det er overfladisk og ikke meg? At det er naivt og teit, og at jeg ikke ønsker å uttrykke dype følelser på en så ungdomsskole aktig måte? 

Mener på ingen måte å fornærme ditt 'kjærlighetsspråk', men det er beste måten å forklare det på.

Når kjæresten prøver å presse på meg nærhet på denne måten, så er det noe som bare skaper større avstand mellom oss. 

Ingen skal føle seg uønsket og ensom i et forhold. Det er leit at du føler det sånn. Det du må ta tak i her er at vi du føler at han egentlig ikke er glad i deg. Det er tydelig at du tviler på følelsene hans.

Men helt ærlig; en hver 'Don Juan' kan overøse en kvinne med kos, kyss og klem uten at det betyr noen ting, og smøre på med noen feite komplimenter. Hvorfor er det dette som gjør at du tviler på hans lojalitet og kjærlighet? Det kan jo ikke bare være fraværet av dette? 

Anonymkode: 66bea...2b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har en sønn med Asperger, og han har alltid vært veldig glad i fysisk kontakt. Han er tenåring i dag, og jeg får flere gode klemmer i løpet av dagen. 

Anonymkode: 62f60...007

Skrevet

Jeg var sammen med en sånn en og det ble et stort savn. Varte bare 10 mnd så ble det slutt. Høres med til historien at han ble veldig slem på slutten av forholdet også, uten noen spesiell grunn. Jeg savnet veldig nærhet, kos, ligge inntil, stryke og bli strøket på. Jeg er veldig fysisk av meg sånn og har stort behov for nærhet. Jeg er også glad i sex, så det er ikke problemet. Men han jeg hadde var nærmest redd for kos, klapp og klem utenom sex. Det skulle alltid bare gjennomføres forspill og så pules, og så EN godnattklem. Så måtte han legge seg godt pakket inni dyna og unngå enhver form for kontakt til neste gang vi hadde sex. Sånn vil jeg ikke ha det igjen så i et nytt forhold vil jeg finne en mann som liker kos og fysisk nærhet like godt som meg. 

Anonymkode: cbdca...def

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Lurer bare på hvorfor du gidder være i et forhold med en mann som krummer seg hvis du klemmer / kysser han ? Selvpining de luxe . 

• Liker 1
Skrevet

Så trist å lese at det er ganske mange menn som er sånn, virker det som. Min mann var og sånn. 

Jeg har fått høre at det er uvanlig at menn bre vil ha sex og ikke kos. Så nå har jeg egentlig trodde det. Men uff, menn

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...