Gå til innhold

Andre som ikke klarte å tisse etter fødsel? Hvor lenge varte det, hvorfor er det slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte på tirsdag, og i begynnelsen gikk det greit å gå på do, men så var det stopp og siden har de katarisert..

De sier liksom ikke så mye om det, bare at det er vanlig..Men det hadde vært greit å fått litt info om dette, de virker bare så hastig og travel, så vil liksom ikke mase. Får jo ikke reise hjem før dette er i orden.

Anonymkode: 2842d...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det ikke til i det hele tatt før dag 4, tror jeg det var. Så ble mange katetriseringer. Og så tok det noen uker før det ble bedre. Prøvde å la være å presse urinen ut, brukte mye tid på å øve på å slappe av. Sliter for såvidt fortsatt med å fullstendig tømme blæren, men det er nok pga. fremfall av skjedeveggen.

Endte forresten med heftig UVI på grunn av katetriseringen. Vær litt obs på det :)

Anonymkode: b3684...a2c

Skrevet

Jeg brukte kateter i 3 dager, tror jeg. Tips for å tømme blæren er å lene seg frem og trykke på blæren. Det å snyte seg mens man sitter på do hjelper også, det fant jeg ut ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 8f87c...f51

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg brukte kateter i 3 dager, tror jeg. Tips for å tømme blæren er å lene seg frem og trykke på blæren. Det å snyte seg mens man sitter på do hjelper også, det fant jeg ut ved en tilfeldighet. 

Med «å lene seg frem og trykke på blæren» mener jeg å lene seg frem mens man sitter på do, samtidig som du har en hånd over området der blæren er. Det hjelper med å legge trykk på blæren. 

Skrevet

Jeg har ikke slitt i den grad dere beskriver, men har slitt med å gå på do samme dag. Hevelser i underlivet/rundt urinrøret og problemer med å slappe av pga frykt for sviing har vært mine problemer. 

Anonymkode: ff67a...811

Skrevet

Angående hvorfor, tja. Det har kanskje noe med nerver å gjøre? Hele det området har jo blitt litt "ommøblert", kan ta litt tid for koblingen mellom blæren og hjernen funker optimalt igjen. Er det jeg har lest i alle fall, vet ikke om det er vitenskapelig riktig :)

Anonymkode: b3684...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...