AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Har gått snart i 2 uker med denne svimmelheten. Svimmel hver eneste dag, føler meg fjern og klarer ikke å tenke ordentlig. Går inneimellom ned til øynene som gjør at jeg myser. Går til fysioterapeut nå. Var på første time på fredag. Er så lei nå at jeg griner snart Noen som har hatt det samme? Hva slags symptomer hadde du? Hvor lang tid tok det før du ble bedre? Anonymkode: 207a0...244 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har gått snart i 2 uker med denne svimmelheten. Svimmel hver eneste dag, føler meg fjern og klarer ikke å tenke ordentlig. Går inneimellom ned til øynene som gjør at jeg myser. Går til fysioterapeut nå. Var på første time på fredag. Er så lei nå at jeg griner snart Noen som har hatt det samme? Hva slags symptomer hadde du? Hvor lang tid tok det før du ble bedre? Anonymkode: 207a0...244 Glemte å legge til at årsaken til at jeg har fått dette er stress og anspenthet Anonymkode: 207a0...244
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Jeg har ikke hatt dette selv, men vet at det kan være pga låsninger i ledd. Og da lurer jeg på om ikke kiropaktor er et bedre valg? Husker ei venninne hadde store problemer med svimmelhet og hjernetåke etter ulykke som ingen fant ut av, måtte slutte å jobbe. Så var hun hos kiropraktor og knakk, og hun ble seg selv igjen etter flere år. Anonymkode: 420fe...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Jeg hadde det likt som deg, helt til en kiropraktor fortalte at det var fordi jeg var så svak i muskulaturen i brystryggen, altså mellom skulderbladene. Jeg fikk en øvelse jeg nå gjør to-tre ganger hver dag og det har løst problemet. 🙌🏻 Det hadde forplantet seg oppover og jeg hadde aldri gjettet at problemet satt mellom skulderbladene. Jeg ble også lysømfintlig. Anonymkode: ac12d...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 Tusen takk for svar!😊 Godt å høre at det gikk over! Må bare holde ut tålmodigheten her, selvom jeg ikke har så ork for noe om dagene.. Akkurat begynt hos fysio, og fått øvelser jeg skal gjøre 2 ganger om dagen, så får vi se om det bedrer seg etterhvert. Hvis ikke, så nevnte hun at hun kunne henvise meg til en kiropraktor. Men ekkelt bære på en svimmelhet hver dag… ts. Anonymkode: 207a0...244 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar!😊 Godt å høre at det gikk over! Må bare holde ut tålmodigheten her, selvom jeg ikke har så ork for noe om dagene.. Akkurat begynt hos fysio, og fått øvelser jeg skal gjøre 2 ganger om dagen, så får vi se om det bedrer seg etterhvert. Hvis ikke, så nevnte hun at hun kunne henvise meg til en kiropraktor. Men ekkelt bære på en svimmelhet hver dag… ts. Anonymkode: 207a0...244 Du trenger ingen henvisning for å gå til kiropraktor. Øvelsene vil hjelpe hvis det er muskulært, du får prøve litt og se an. Jeg holder likevel en knapp på kiropraktor. Anonymkode: 420fe...ddc
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du trenger ingen henvisning for å gå til kiropraktor. Øvelsene vil hjelpe hvis det er muskulært, du får prøve litt og se an. Jeg holder likevel en knapp på kiropraktor. Anonymkode: 420fe...ddc Var kanskje feil å si henvisning, men mente det som hva fysioterapeuten anbefaler evt. etterhvert Anonymkode: 207a0...244
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 Den øvelsen jeg gjør må jeg gjøre mange repetisjoner av når det begynner å bli ille, og så vedlikeholder jeg på et lavere nivå. Kiropraktoren pleier å knekke opp et par steder, og gi utrolig vond (med virkningsfull) massasje, rett på de vondeste punktene. Men jeg går bare noen få ganger i året, resten av tiden holder jeg det fint i sjakk med egentrening. Nå er det over et år siden jeg var hos ham. Øvelsen jeg gjør heter "wallslide til 90 grader": https://kiropraktorgruppen.no/ovelser-for-brystrygg. Men jeg sitter med rumpa lengre ned, litt som 90-graderen i Mesternes mester, hvis du har sett den. Viktig at korsryggen også er inntil veggen. Og jeg pleier å ta armene høyere opp enn i denne videoen, helt til de samles over hodet. Hadde ALDRI trodd at én enkelt øvelse skulle kurere svimmelhet, lysømfintlighet, ekstreme muskelsmerter osv. Anonymkode: ac12d...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Skrevet 18. februar 2023 Har du tenkt på om det kan være krystallsyken? Veldig mange som har den nå, etter vaksiner eller covid. Anonymkode: d719c...a29 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du tenkt på om det kan være krystallsyken? Veldig mange som har den nå, etter vaksiner eller covid. Anonymkode: d719c...a29 Har vært inne på tanken, men er mest svimmel når jeg går og ikke sitter. Kan legge til at jeg strever meg angst som gjør at jeg går med et stress hver eneste dag. Vært mye jobb og skole i det siste som har gjort meg stresset og anspent Anonymkode: 207a0...244
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #11 Skrevet 18. februar 2023 Sliter med det samme. Går til kiropraktor og det har hjulpet en del. Så kan anbefale kiropraktor Spurte etter øvelser, men det hadde hun ikke, Så den linken skal jeg sjekke opp Anonymkode: 860db...993
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #12 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har gått snart i 2 uker med denne svimmelheten. Svimmel hver eneste dag, føler meg fjern og klarer ikke å tenke ordentlig. Går inneimellom ned til øynene som gjør at jeg myser. Går til fysioterapeut nå. Var på første time på fredag. Er så lei nå at jeg griner snart Noen som har hatt det samme? Hva slags symptomer hadde du? Hvor lang tid tok det før du ble bedre? Anonymkode: 207a0...244 Er det i nakken det sitter? Jeg gjør denne når jeg har så vondt at jeg ikke orker mer: https://www.youtube.com/watch?v=DqUyMaKuHKA&t=1093s Anonymkode: c691a...d99
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #13 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det i nakken det sitter? Jeg gjør denne når jeg har så vondt at jeg ikke orker mer: https://www.youtube.com/watch?v=DqUyMaKuHKA&t=1093s Anonymkode: c691a...d99 Nakken og skuldrene Anonymkode: 207a0...244
Aristoteles Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 Hatt det samme, med ujevne mellomrom, i mange år 😕 Verst var det en periode i 2018, hvor jeg var svimmel i over tre måneder. Måtte støtte meg til vegger osv. Jeg var desperat etter en løsning, og var hos både kiropraktor, fysio, naprapat og refleksolog. Ingenting hjalp. Men så fant jeg, for man googler jo ALT som kan hjelpe, nakkemassasje med puls som denne https://www.temashop.no/nakke-massage-med-puls?gclid=Cj0KCQiArsefBhCbARIsAP98hXQ674S8BqppNVOIJBHInrOf6FZjUkcRqCjW268L3HWOKIX1tE5lC3UaAsBDEALw_wcB og svimmelheten ga seg etter noen dager. Når jeg nå merker at jeg er i ferd med å bli svimmel igjen, for jeg kjenner det når det starter, så bruker jeg den der noen ganger. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg har ikke hatt langvarig svimmelhet etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Aristoteles skrev (På 19.2.2023 den 9.03): Hatt det samme, med ujevne mellomrom, i mange år 😕 Verst var det en periode i 2018, hvor jeg var svimmel i over tre måneder. Måtte støtte meg til vegger osv. Jeg var desperat etter en løsning, og var hos både kiropraktor, fysio, naprapat og refleksolog. Ingenting hjalp. Men så fant jeg, for man googler jo ALT som kan hjelpe, nakkemassasje med puls som denne https://www.temashop.no/nakke-massage-med-puls?gclid=Cj0KCQiArsefBhCbARIsAP98hXQ674S8BqppNVOIJBHInrOf6FZjUkcRqCjW268L3HWOKIX1tE5lC3UaAsBDEALw_wcB og svimmelheten ga seg etter noen dager. Når jeg nå merker at jeg er i ferd med å bli svimmel igjen, for jeg kjenner det når det starter, så bruker jeg den der noen ganger. Det kan selvsagt være tilfeldig, men jeg har ikke hatt langvarig svimmelhet etterpå. Tusen takk for tips! Har kjøpt og bestilt den nå, så venter i spenning🤩 Anonymkode: 207a0...244
AprilLudgate Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 22.34): Har vært inne på tanken, men er mest svimmel når jeg går og ikke sitter. Kan legge til at jeg strever meg angst som gjør at jeg går med et stress hver eneste dag. Vært mye jobb og skole i det siste som har gjort meg stresset og anspent Anonymkode: 207a0...244 Det kan tyde på krystallsyke i midtre buegang. Opplever du at du går på bølger/danskebåt?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Hjalp med kiropraktor og spesielle øvelser. Men det tok tid. Gå turer også både på grusveier og ujevnt underlag. Anonymkode: e9fab...62f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 21.08): Tusen takk for svar!😊 Godt å høre at det gikk over! Må bare holde ut tålmodigheten her, selvom jeg ikke har så ork for noe om dagene.. Akkurat begynt hos fysio, og fått øvelser jeg skal gjøre 2 ganger om dagen, så får vi se om det bedrer seg etterhvert. Hvis ikke, så nevnte hun at hun kunne henvise meg til en kiropraktor. Men ekkelt bære på en svimmelhet hver dag… ts. Anonymkode: 207a0...244 Ikke gå til kiropraktor men gå til en manuellterapeut dvs en fysioterapeut som har fysioterapi grunn utdannelse, men som har tatt master. De kan manipulere, men de setter også opp et treningsprogram for deg. Kiropraktorer manipulerer muskulaturen, og det er altfor voldsomt for nervesystemet og muskulaturen. Anonymkode: 66489...ca7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke gå til kiropraktor men gå til en manuellterapeut dvs en fysioterapeut som har fysioterapi grunn utdannelse, men som har tatt master. De kan manipulere, men de setter også opp et treningsprogram for deg. Kiropraktorer manipulerer muskulaturen, og det er altfor voldsomt for nervesystemet og muskulaturen. Anonymkode: 66489...ca7 Kan vel legge til at det går fint an å nekte den nakkeknekken de pleier å gjøre, da gjør de nakkebehandlingen på en mye mer skånsom måte. Vil kanskje anbefale deg å si nei til den. Eller gå til fysioterapeut ja Anonymkode: e9fab...62f 1
Aristoteles Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for tips! Har kjøpt og bestilt den nå, så venter i spenning🤩 Anonymkode: 207a0...244 Håper det funker for deg også Helt jævlig å gå rundt og svimle 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå