Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et års tid siden lastet samboeren min ned tinder, noe jeg fant ut fordi jeg så appen på mobilen hans. Han viste meg chattene, og det var bare småprating. Vi snakket en del om det, og kom fram til at han gjorde det fordi han trengte bekreftelse i en periode der jeg var veldig sliten og ikke kunne gi ham det. Jeg forstår hvorfor han gjorde det, men det gjør fortsatt litt vondt. Jeg vil gi slipp på den vonde følelsen, men uansett hvor mye jeg rasjonaliserer det så er det vanskelig. Hva kan jeg gjøre for å komme over dette?

Anonymkode: f2f46...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et års tid siden lastet samboeren min ned tinder, noe jeg fant ut fordi jeg så appen på mobilen hans. Han viste meg chattene, og det var bare småprating. Vi snakket en del om det, og kom fram til at han gjorde det fordi han trengte bekreftelse i en periode der jeg var veldig sliten og ikke kunne gi ham det. Jeg forstår hvorfor han gjorde det, men det gjør fortsatt litt vondt. Jeg vil gi slipp på den vonde følelsen, men uansett hvor mye jeg rasjonaliserer det så er det vanskelig. Hva kan jeg gjøre for å komme over dette?

Jeg opplevde det samme for noen år siden, da hadde det pågått halvannet år, og han fortsatte i årevis. Så mitt beste råd er vel at om forholdet ellers er stødig og tilfredsstillende så ville jeg jobbet med det. Om andre ting skurrer - pakk sammen og dra. 
Trygge ærlige folk holder ikke på sånn, helt enkelt. 

Anonymkode: 1ac90...c46

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplevde det samme for noen år siden, da hadde det pågått halvannet år, og han fortsatte i årevis. Så mitt beste råd er vel at om forholdet ellers er stødig og tilfredsstillende så ville jeg jobbet med det. Om andre ting skurrer - pakk sammen og dra. 
Trygge ærlige folk holder ikke på sånn, helt enkelt. 

Han gjorde det et halvt år etterpå også, men etter det har han ikke gjort det.

Skrevet

Han gjorde det et halvt år etterpå også, men etter det har han ikke gjort det.

Å nei. Da ville jeg dessverre ikke stolt på han igjen. Eksen min fant bare andre metoder etterhvert. Jeg konkluderte til slutt med at han leita etter en å bytte meg ut med, at jeg var kjekk å ha i mellomtiden. Til slutt kastet jeg han ut, det ødela selvtilliten min fullstendig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Å nei. Da ville jeg dessverre ikke stolt på han igjen. Eksen min fant bare andre metoder etterhvert. Jeg konkluderte til slutt med at han leita etter en å bytte meg ut med, at jeg var kjekk å ha i mellomtiden. Til slutt kastet jeg han ut, det ødela selvtilliten min fullstendig. 

Jeg synes det er vanskelig, for han er så god og jeg elsker ham mer enn alt. Han gjorde jo ikke noe alvorlig på appen, annet enn å få bekreftelse. Har samtidig litt klump i magen pga det fordi jeg ble lei meg for å høre at jeg gav ham så lite bekreftelse at han måtte laste ned tinder

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig, for han er så god og jeg elsker ham mer enn alt. Han gjorde jo ikke noe alvorlig på appen, annet enn å få bekreftelse. Har samtidig litt klump i magen pga det fordi jeg ble lei meg for å høre at jeg gav ham så lite bekreftelse at han måtte laste ned tinder

Om han utenom dette er en bra fyr og dere har et fint forhold så kanskje parterapi kan være noe? Men da må han være villig til å grave i seg selv for å finne ut hvorfor han ikke heller vender seg til deg og ber om bekreftelse. Og han må tåle å høre at du har vondt. 

Skrevet

Du hører at han legger skylda på deg og ikke seg selv? Det vr du som var sliten og ikke ga deg bekreftese, istedenfor at det var han som hadde lav selvtillit og slet med noe så han søkte bekreftelse fra andre. Det han gjør her er å si at om ikke du er i toppform og gjør alt for å dekke hans behov så går han til andre kvinner (om så "bare" på nett). Hvis han derimot hadde tatt alt ansvar selv og tatt grep for å jobbe med de tingene som førte til dette så hadde saken vært helt annerledes. Tenk deg om det skjer noe i fremtiden som setter deg ut av spill (sykdom eller noe annet), kommer han til å være der for deg eller kommer han til å sitte på tinder for å booste det skakkjørte egoet sitt?

Anonymkode: 83609...333

• Liker 11
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du hører at han legger skylda på deg og ikke seg selv? Det vr du som var sliten og ikke ga deg bekreftese, istedenfor at det var han som hadde lav selvtillit og slet med noe så han søkte bekreftelse fra andre. Det han gjør her er å si at om ikke du er i toppform og gjør alt for å dekke hans behov så går han til andre kvinner (om så "bare" på nett). Hvis han derimot hadde tatt alt ansvar selv og tatt grep for å jobbe med de tingene som førte til dette så hadde saken vært helt annerledes. Tenk deg om det skjer noe i fremtiden som setter deg ut av spill (sykdom eller noe annet), kommer han til å være der for deg eller kommer han til å sitte på tinder for å booste det skakkjørte egoet sitt?

Han sa faktisk at det også var fordi han var i en tung periode selv og slet med selvtilliten. Sitter selv igjen med en følelse av lite selvverd og at jeg ikke strekker til, selv et halvt år etter. Har prøvd å snakke om det med ham og da er det greit en stund, også får jeg den vonde følelsen igjen

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han sa faktisk at det også var fordi han var i en tung periode selv og slet med selvtilliten. Sitter selv igjen med en følelse av lite selvverd og at jeg ikke strekker til, selv et halvt år etter. Har prøvd å snakke om det med ham og da er det greit en stund, også får jeg den vonde følelsen igjen

Dette kommer til å gå i bølger i lang lang tid. Du har en liknende reaksjon som mange får av utroskap og det at følelsen forsvinner av og til og så kommer tilbake er din psykes forsvar mot å ha det for tungt. 

Dette kommer til å ta tid og det er en sjanse for at du aldri kommet til å få tilbake tilliten til han og din egen selvverd. Det eneste rådet jeg kan gi er at dere må prate grundig om dette og da helst hos terapaut også. Jeg kom meg aldri over utroskap og endte opp sint å bitter pga for dårlig hjelp til å håndtere utroskapene,

Om ikke dere felles får hjelp så kanksje du skulle fått hjelp for egen del til å få pratet ut med en psykolog slik at du får satt ord på følelsene dine og får verktøy til å håndtere dem.

• Nyttig 1
Skrevet
Useless skrev (14 minutter siden):

Dette kommer til å gå i bølger i lang lang tid. Du har en liknende reaksjon som mange får av utroskap og det at følelsen forsvinner av og til og så kommer tilbake er din psykes forsvar mot å ha det for tungt. 

Dette kommer til å ta tid og det er en sjanse for at du aldri kommet til å få tilbake tilliten til han og din egen selvverd. Det eneste rådet jeg kan gi er at dere må prate grundig om dette og da helst hos terapaut også. Jeg kom meg aldri over utroskap og endte opp sint å bitter pga for dårlig hjelp til å håndtere utroskapene,

Om ikke dere felles får hjelp så kanksje du skulle fått hjelp for egen del til å få pratet ut med en psykolog slik at du får satt ord på følelsene dine og får verktøy til å håndtere dem.

Men er det faktisk utroskap? Det høres jo veldig ut som det jeg føler på. Er 25 år og tenker jeg bare overreagerer fordi jeg ikke har vært i forhold før, men kanskje jeg skal se på det annerledes

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det faktisk utroskap? Det høres jo veldig ut som det jeg føler på. Er 25 år og tenker jeg bare overreagerer fordi jeg ikke har vært i forhold før, men kanskje jeg skal se på det annerledes

Hvis du opplever det som utroskap så vil jeg si at det er det. Han søker hos andre det han skal søke hos seg. Og etter hva jeg har forstått så brukes Tinder hovedsaklig for å finne nye sexpartnere. Mulig han var ute etter kun bekreftelse, men det burde han jo ha kommet til deg for. Jeg hadde personlig sett på det som utroskap om ikke seksuell men emosjonell.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette.

Han skylder på TS for sine egne valg. Det viser at han ikke er til å stole på, og TS vil alltid måtte bære på usikkerheten om hva han kan finne på når han blir misfornøyd, eller kjeder seg. Da vil ikke veien til andre kvinner være lang, og unnskyldningene blir at han er blitt forsømt, ikke har fått nok av det ene eller det andre. Han leverer jo elskerinnetalen til sin egen samboer.

Anonymkode: e95b2...612

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kommer ikke over det. Fordi det som gjør vondt er sviket, han er ikke den du trodde han var/ønsker at han skal være. Det er ingen unnskyldning at han følte han ikke fikk nok oppmerksomhet. For en babymann. Bedre å gi slipp på han nå, sier ikke det for å være slem, men du kommer jo aldri til å glemme det, uansett hvor mye han unnskylder seg.  ❤️ klem til deg ❤️ 

Anonymkode: e2b3a...2e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så du sliter med det samme? Tenker du at det er en akseptabel måte å løse det på med å laste ned Tinder for å få bekreftelse? Hadde du gjort noe sånt mot han?

Hvis du ikke hadde gjort det, så må du nesten akseptere at du er i et asymetrisk forhold hvor det er en høyere standard for deg enn for han. Da er det kanskje lettere å tilgi.

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Nymerïa said:

Så du sliter med det samme? Tenker du at det er en akseptabel måte å løse det på med å laste ned Tinder for å få bekreftelse? Hadde du gjort noe sånt mot han?

Hvis du ikke hadde gjort det, så må du nesten akseptere at du er i et asymetrisk forhold hvor det er en høyere standard for deg enn for han. Da er det kanskje lettere å tilgi.

Man klarer å tilgi når man velger å være i et asymetrisk forhold, det verste er å bygge opp tilliten igjen og takle sin egen selvfølelse. Det tror jeg man trenger hjelp til av noen utenfor forholdet. Jo flere slike tillitsbrudd jo være og vanskeligere vil det også være.

Endret av Useless
stavefeil
Skrevet

Jeg møtte en på en datingapp. Vi var sammen noen år. Vi bodde ikke sammen, men var mye hos hverandre.

Som alle par hadde vi våre ups and downs. Vi var inne i en kjip periode. Vi hadde ikke kranglet eller noe sånt, det var bare litt down.

En gang jeg var hos han over noen dager, så var han sliten og trøtt etter jobb og ville sove en times tid. Det var greit for meg. Jeg følte at noe skurret og lagde meg en fake konto på datingappen vi møttes på. Den første jeg så på appen var han. Han var online, mens jeg satt i stua ved siden av soverommet. Han visste jo ikke at jeg nettopp lagde meg en profil, så jeg kunne jo følge med hvor lenge han var online. Det varte i 1 time.

Han kom ut av soverommet og jeg spurte om han hadde sovet godt. Det hadde han. Da han setter seg ned i sofaen så snur jeg tlf min til han og sa jeg visste ha hadde vært online hele timen. Da beklaget han veldig og slettet profilen. Vi snakket ut og han lovet at det ikke betydde noe og skulle ikke gjøre det igjen. Nøyaktig 6 mnd senere oppdager jeg dette igjen. Ny runde med beklagelser fra han. Jeg dro hjem, hentet noen ting han hadde hos meg og sa samtidig at det var slutt mellom oss. 

Jeg har i senere tid laget meg en profil på denne appen igjen. Han vet ikke at det er meg. Jeg kan se når han lager profilene sine for så å slette de 5-6 dager senere. Så er set kanskje en pause på 2 uker og han lager profil igjen for så å slette den igjen.

Siden det ble slutt mellom oss så vet jeg han ikke har vært i noen forhold. Vi har felles kjente, så derfor vet jeg dette.

TS, bare gå og finn deg en du kan stole på. Når det skal såpass lite til før han må få bekreftelse av andre, så er ikke du den han setter først. Han venter bare på å finne ei som viser interesse for han og er den gjensidig så blir du historie for han.

Anonymkode: 4b49c...056

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du tilgi svik? Det blir ikke siste gangen du må i dette forholdet. Tilgi=godta

Anonymkode: 2f8ea...dca

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skal du tilgi svik? Det blir ikke siste gangen du må i dette forholdet. Tilgi=godta

Anonymkode: 2f8ea...dca

Det finnes mange grunner til at man er villig til å tilgi svik. Dyp kjærlighet er en av dem. Men man havner da i et asymetrisk forhold der en må leve med å ha blitt sveket og den andre må leve med at hen har sveket den andre parten med de problemene det kan føre til i forholdet. Noen jobber seg igjennom det andre ikke. Det tyngste vil jeg tro er å bygge opp igjen tilliten.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvitte deg med fyren. Unnskyldninga er jo dummere enn utroskapen. 

Anonymkode: 00708...4d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke av det tilgivende slaget

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...