Gå til innhold

Ok profil tekst? Og hva skriver man i første mld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, kvinne 34, har nylig lastet ned happn igjen etter ein god lang pause. Jeg ga opp fordi jeg 1) aldri fikk svar når jeg sende mld til matcher 2) aldri fikk mld av menn jeg matcha med. Jeg kan gjerne sende mld først, null problem. Skjønner meg ikke på de som mener at menn MÅ sende mld først, kun fordi de er menn.

Men, hva skriver dere i første mld? Utenom "Hei"                                              Og er dette en ok profil tekst? Evt forlag til forandringer?

"Vestlending bosatt på Jessheim. Veldig glad i å gå tur, slappe av i en god armkrok og trene.

Man må starte en plass, og nye bekjentskaper er aldri dumt. Blir du med tur? 😊"

Anonymkode: 727a3...509

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt kjedelig profiltekst? Ville droppet "man må starte en plass, og", og heller gått rett på at nye bekjentskap alltid er koslig, for å få det litt mer positivt.

Ellers er humor alltid fint, så hva med å ha med noe av det? 

Som første melding kan du ha noe som spiller på den du matcher med sin profil, eller noe som er litt gøy. Jeg er ganske frempå, og hadde god suksess med "bli med å bade?" som første melding. Ble til mange morsomme dates og førte etterhvert til et nydelig samboerskap😊

Anonymkode: 1cedd...94d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi er forskjellige men jeg ville ikke fattet interesse her med mindre du har gode bilder som viser hvem du er. 

Så å si alle damer skriver at de liker å gå på tur og savner en armkrok. 

Hvem er du som person? Hva slags trening? Hva kunne du tenke deg for type partner? En å trene med? En å oppleve nye ting med? Eller spiller det liten rolle så lenge han stiller med den armkroken? Hva gjør deg glad? Hva får deg til å le? Hvordan ser du et forhold vil oppleves for deg? (og han) 

Hvis du vil ha seriøse henvendelser så må du fortelle hvem du er. Har sett en del ganske pene damer med fine bilder som kun skriver "Ute etter noe seriøst. ONS sveip til venstre."  For min del ser jeg etter noe seriøst men sånt sier meg ingenting og virker bare arrogant , så jeg sveiper venstre. 

Er du derimot ute etter ONS erdet lettere. Dropp tekst og legg ut noen sexy bilder. 

Anonymkode: e6820...efe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke mye originalitet å gripe fatt i her, nei!

Mitt generelle råd er at en profiltekst heller bør si noe veldig kort og konsist om hvem du er som person og hvem du ser etter enn hvor i landet du kommer fra eller hvor du er bosatt. Bruk tid på å spisse teksten skikkelig og vær ærlig; ikke skriv det alle andre gjør eller det du tror flest mulig menn vil høre. 

Anonymkode: fcd98...99c

• Liker 2
Skrevet

Prøv å skriv mer personlig - noe som fanger essensen av hvem du er som person

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg var på tinder ville jeg hatt følgende tekst; 

If you like piña coladas
And gettin' caught in the rain
If you're not into yoga
If you have half a brain
If you like makin' love at midnight
In the dunes on the cape
Then I'm the love that you've looked for
Write to me and escape

Møtte en mann på møteplassen for mange år siden med denne teksten. Falt pladask 😂

Anonymkode: a11e3...7b2

Skrevet

Profilteksten din er fin, men dropp det siste

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde heller bare latt det stå

Sitat

"Vestlending bosatt på Jessheim. Veldig glad i å gå tur, slappe av i en god armkrok og trene.

Og eventuelt slengt på et smiletegn, og eventuelt en setning om hva du ser etter og et smiletegn til!" Ser etter noe seriøst/Ønsker meg en grepa kar som ikke sier nei til tur" etc.

Første melding må inneholde mer enn hei. Hei er en elendig åpner. Gi et kompliment eller still et spørsmål eller to for å få praten igang!

Anonymkode: 90617...de5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt fortalt at menn ikke gidder å lese lange tekster. Derfor kutta jeg ut den lange teksten jeg hadde før og skrev det som står i hovedinnlegget. Men kan alltids prøve å gjøre den mer personlig på ett vis

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har blitt fortalt at menn ikke gidder å lese lange tekster. Derfor kutta jeg ut den lange teksten jeg hadde før og skrev det som står i hovedinnlegget. Men kan alltids prøve å gjøre den mer personlig på ett vis

Hva slags mann er du ute etter da? Menn som mister blikkfokus etter 3 enstavelsesord eller menn som kan lese?

• Nyttig 6
Skrevet

Er denne bedre?

"Rastløs kvinne fra vestlandet bosatt på Jessheim. Du finner meg oftere ute på tur enn dinglende i sofaen. Er ikke noe fest løve, så du som matcher bør være ferdig med fylla hver helg.

Har fått øyene opp for friluftsliv. Ei natt/helg i hengekøye eller telt er absolutt ikke feil 🤩 

Ellers er jeg glad i å ta bilder, har nylig tørket støv av dykkerutsyret, klatre innendørs, går mye turer både på fjellet og i flatt terreng 🏞😊

Nye bekjentskaper er alltid kjekt 😊"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er denne bedre?

"Rastløs kvinne fra vestlandet bosatt på Jessheim. Du finner meg oftere ute på tur enn dinglende i sofaen. Er ikke noe fest løve, så du som matcher bør være ferdig med fylla hver helg.

Har fått øyene opp for friluftsliv. Ei natt/helg i hengekøye eller telt er absolutt ikke feil 🤩 

Ellers er jeg glad i å ta bilder, har nylig tørket støv av dykkerutsyret, klatre innendørs, går mye turer både på fjellet og i flatt terreng 🏞😊

Hadde byttet ut rastløs med noe mer positivt. F eks aktiv eller eventyrlysten.

Det er heller ikke nødvendig å ha med hvor du er fra og hvor du bor, sånt chatter man om.

" oftere på tur enn dinglende i sofaen"skremmer vekk mange normale menn. Ta vekk det, med unntak av om det er et krav for deg at partneren din er sprek og samme livsstil og energinivå som deg.

Festløve skrives i ett ord, ellers helt ok å ha med at du ønsker en som er ferdig med fylla hver helg. Jeg har også det i profilen min.

Hadde kortet ned teksten, at du har fått opp øynene for friluftsliv osv kan kortes ned til "liker å være utendørs og drar gjerne på telttur" og flytte det opp til starten av teksten din der du skriver at du er rastløs/eventyrlysten/aktiv

Anonymkode: 90617...de5

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Er denne bedre?

Strøken tekst. Kort men konkret. 

Festløve skrives i ett ord.  

Menn som ikke klarer å lese denne teksten og forstå innholdet er ikke din type. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Er denne bedre?

Langt bedre.

Hvis du er rastløs, skriv rastløs.

Du kan dingle i lysekrona, ikke i sofaen.

fest løve = festløve

Du klatrer utendørs.

Ellers synes jeg det høres fjernt ut å måtte poengtere at den som matcher bør være ferdig med helgefylla, men det er kanskje bare jeg som begynner å bli gammel og/eller sofistikert.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Langt bedre.

Hvis du er rastløs, skriv rastløs.

Du kan dingle i lysekrona, ikke i sofaen.

fest løve = festløve

Du klatrer utendørs.

Ellers synes jeg det høres fjernt ut å måtte poengtere at den som matcher bør være ferdig med helgefylla, men det er kanskje bare jeg som begynner å bli gammel og/eller sofistikert.

Jeg bytta ut rastløs med aktiv og fjerna "dingler i sofaen"

Ja jeg trodde ikke det skulle være nødvendig. Men er mange i 30 åra som fremdeles er ute hver helg. Og det gidder jeg ikke, så derfor har jeg det i teksten

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg bodd på Jessheim, så hadde det blitt en like fra meg. Liker du å pule? 

Anonymkode: 3eff5...ad7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Lett infomativt og nøytralt, og helt greit å ha i profilen. Ville nok sweipet deg til høyre om jeg likte bildene dine.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her gir du et annet inntrykk av deg selv. I den første virket du aktiv og bedagelig, mens på den siste virker du mer "krevende"/masete med mye styr rundt deg, og du ender opp som too much for min del, og jeg ville sweipet deg til venstre.

Mitt spørsmål er, hvem er du egentlig av disse to? 

Jeg tenker at det viktigste er at du er ærlig uten å overdrive. Hvis alt i nederste eksempel er deg og beskriver alt du faktisk gjør om dagene, så er teksten bra fordi den ekskluderer de som ikke er interessert i dette, herav meg. Men hvis du overdriver for å imponere, som mange gjør, så bør du jekke teksten litt.

Greit nok at du kan være glad i friluftsliv, bilder, hengekøye, dykking, klatring, fjellturer og gåturer. Men en annen ting er hvor ofte du faktisk gjør dette, og om dette definerer deg.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
Skrevet
Bombasi skrev (12 minutter siden):

Lett infomativt og nøytralt, og helt greit å ha i profilen. Ville nok sweipet deg til høyre.

Her gir du et annet inntrykk av deg selv. I den første virket du aktiv og bedagelig, mens på den siste virker du mer "krevende"/masete, og du ender opp som too much for min del, og jeg ville sweipet deg til venstre.

Mitt spørsmål er, hvem er du egentlig av disse to? 

Jeg tenker at det viktigste er at du er ærlig. Hvis alt i nederste eksempel er deg, så er teksten bra fordi den ekskluderer de som ikke er interessert i dette, herav meg. Men hvis du overdriver for å imponere i dette eksempelet, så bør du jekke teksten litt.

Teksten bør fortelle om hvilke interesser du har og hva du gjør om dagene, uten å overdrive. 

Greit nok at du kan være glad i friluftsliv, bilder, dykking, klatring og fjellturer. Men en annen ting er hvor ofte du faktisk gjør dette. Tar du bilder og klatrer èn gang i året, så er det ikke vits i å skrive det, selv om du liker det. 

Hva gjør at jeg virker krevende i den nederste teksten?

Alt i teksten stemmer, men klatring skjer vel 1 gang i året, og dykking har jeg ikke kommet helt i gang med enda. Bilder og turer er flere ganger i uka. Hvertfall på sommer halvåret.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjør at jeg virker krevende i den nederste teksten?

Alt i teksten stemmer, men klatring skjer vel 1 gang i året, og dykking har jeg ikke kommet helt i gang med enda. Bilder og turer er flere ganger i uka. Hvertfall på sommer halvåret.  

For du viser egentlig til en stappfull kalender der ting skjer hele tiden, hvis dette er ting du faktisk bedriver med en til flere ganger i uka. Det er et jetset-liv som ikke er for alle. Men du gjør rett i å skrive alt hvis alt er reelt og du ønsker deg en type som er klar, trent og aktiv nok for alt dette.

Jeg bare advarer deg om at det virker litt for mye, og da avskrekkende for mange, og spør deg om alt er nødvendig å ta med. Og så viser det seg at klatring og dykking ikke var like relevant, selv om du "liker" det. 

Du får vurdere det. Men utifra hvordan du beskriver deg så er jeg ganske sikker på at du får "match" og dates uansett hva du skriver eller ikke, så det er kanskje ikke nødvendig å legge såå mye i teksten. Iallefall ikke overdrive i den... :) 

• Liker 2
Skrevet
Bombasi skrev (3 minutter siden):

For du viser egentlig til en stappfull kalender der ting skjer hele tiden, hvis dette er ting du faktisk bedriver med en til flere ganger i uka. Det er et jetset-liv som ikke er for alle. Men du gjør rett i å skrive alt hvis alt er reelt og du ønsker deg en type som er klar, trent og aktiv nok for alt dette.

Jeg bare advarer deg om at det virker litt for mye, og da avskrekkende for mange, og spør deg om alt er nødvendig å ta med. Og så viser det seg at klatring og dykking ikke var like relevant, selv om du "liker" det. 

Du får vurdere det. Men utifra hvordan du beskriver deg så er jeg ganske sikker på at du får "match" og dates uansett hva du skriver eller ikke, så det er kanskje ikke nødvendig å legge såå mye i teksten. Iallefall ikke overdrive i den... :) 

Jeg jekket den noen hakk 😊 jeg er rastløs og liker å ha ting å gjøre, men kalenderen er absolutt ikke fullbooket 😅 takk for tips 😊

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg jekket den noen hakk 😊 jeg er rastløs og liker å ha ting å gjøre, men kalenderen er absolutt ikke fullbooket 😅 takk for tips 😊

Så bra. Å vise til en balansert profil, selv om du er rastløs, er alltid positivt. :) 

Angående å skrive melding så har du helt rett i at kvinner også bør kunne sende melding først. Faktisk er det ganske sjarmerende, synes jeg. Og siden du er en voksen kvinne som søker en voksen mann så bør det ikke ha såå mye å si hva du skriver i første melding. One-linere og eye-catchere som er vanlig når man er i tenårene og i 20 årene for å skille seg ut og fange oppmerksomhet virker bare tøvete etter man bikker 30. Det enkle er ofte det beste. Og får du ikke svar på et vanlig hei og en høflig hverdagsfrase eller et normalt samtaleinnledende spørsmål, så får det neste bare være, tenker jeg. 

Lykkes du ikke på Happn så er Tinder et alternativ. Der får du vel likes og valg i fleng, antar jeg. 

Du får uansett ha lykke til å jakten på kjærligheten :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...