Gå til innhold

To-åringen er syk hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en to-åring som er syk annenhver til hver tredje uke med feber, surklehoste, snørr og natteskrik. Syklusene varer i alt fra fire til åtte dager i snitt. Barnet har siden fødselen vært mye snørrete, men hosten kom etter lungebetennelse for tre, fire måneder siden. Barnet begynte i barnehage i august i fjor og har naturligvis blitt utsatt for mye virus etter dette. Jeg bekymrer meg pga hyppigheten av sykdom. Vi har vært på legevakta mange ganger med barnet som ikke spiser, har tørre bleier og hoster til det kaster opp minst annenhver måned. Jeg blir helt gæren og ikke minst bekymret for om det er noe med miljøet som gjør henne så mye syk. Dårlig luft?? Aner ikke. Hun veier lite for alderen, men er over snittet på høyden, så hun ser veldig spe ut, selv om hun spiser veldig godt når hun først er frisk. Er det noen som har råd pg tips eller bare erfaring med dette? Jeg er så bekymret og fastlege og legevakt sier jeg bare skal pøse på med Paracet, men til og med barnehagen har kommentert at selv som første året i barnehagen er dette ekstremt.

Hjelp!!

Anonymkode: 357d9...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig er det innenfor normalområdet, men du kan høre med fastlegen om den vil henvise til barneavdelingen på sykehuset for vurdering? Tenker da på polypper/falske mandler og sånn. Kan være mandlene er store også, men de pleier man ikke gjøre noe med før de er minst tre. Falske mandler kan de evt ta når barnet er to. Men det er helt ekstremt med sykdom for tiden altså 

Anonymkode: 7efe6...315

Skrevet

Vår på snart tre er også veldig ofte syk med feber. Jeg har tenkt mye på det selv, men slått meg til ro med at det er mange små som er ofte syke for tiden. I tillegg har hun store mandler som nok bidrar til hyppigheten. Det er veldig stressende og slitsomt for oss alle disse månedene🤯

Anonymkode: e58d3...fa3

Skrevet