AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 I går fikk jeg tilbud om å henvises til time for å snakke om igangsettelse av fødsel. Jeg takket ja til en samtale men er usikker på hva det innebærer. Til dere som har vært på en slik samtale, hvem snakket dere med og hva ble snakket om? Leste de journalen din først slik at de så hvorfor du kom eller måtte du forklare hvorfor du ønsket igangsettelse? Hva skjedde så videre etter samtalen? Når ble du igangsatt? Jeg er usikker på om jeg ønsker det selv enda, men hører gjerne fra dere som har vært der før meg 🙏🏻 Anonymkode: 9b2c7...735
Eva-Lena Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I går fikk jeg tilbud om å henvises til time for å snakke om igangsettelse av fødsel. Jeg takket ja til en samtale men er usikker på hva det innebærer. Til dere som har vært på en slik samtale, hvem snakket dere med og hva ble snakket om? Leste de journalen din først slik at de så hvorfor du kom eller måtte du forklare hvorfor du ønsket igangsettelse? Hva skjedde så videre etter samtalen? Når ble du igangsatt? Jeg er usikker på om jeg ønsker det selv enda, men hører gjerne fra dere som har vært der før meg 🙏🏻 Anonymkode: 9b2c7...735 Jeg ble henvist av fastlegen og fikk time på sykehus ett par dager senere. De visste hvorfor jeg var der og jeg ble undersøkt. Jeg var 15 dager over termin. De sa jeg skulle vente etter undersøkelsen for de skulle ha andre pasienter som også var over termin. De sa allerede da at jeg mest sannsynlig ville bli sendt hjem. Jeg hadde time klokka 8.00 og klokka 10.00 ble jeg igangsatt fordi babyen var stor. Babyen ble tatt med keisersnitt 3.5 dager senere. Det var en gynekolog og overlegen på fødeavdelingen som hadde denne samtalen med meg. Var helt grei samtale og undersøkelse. Jeg anbefaler deg å takke ja til den samtalen, ikke noe skummelt 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 For å presisere: spørsmålet går til de som ikke måtte settes i gang pga overtid 🙏🏻 Ikke fordi deres igangsetting ikke er reell, men fordi da er igangsetting uansett den åpenbare løsningen og ikke noe som skal vurderes 💕 Jeg lurer på dere som har vært en del av en vurderingsprosess og at det er snakk om å sette igang før termin 😊 Anonymkode: 9b2c7...735
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Jeg skulle igangsettes grunnet svangerskapsdiabetes. Ble innkalt til time hos gynekolog 38+0 på gynekologisk poliklinikk. Hun tok ultralyd og sjekket om jeg var moden. Sjekket med fødeavdelingen hvordan kapasiteten der var og jeg fikk i bunn og grunn velge dag for igangsettelse selv. Min første fødsel ble også igangsatt, så visste hvordan selve igangsettelsen skulle forløpe så vi snakket ikke så mye om det «det tekniske», men mer litt løst og fast om fødsel. Anonymkode: 278c9...8fa 1
Heln Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I går fikk jeg tilbud om å henvises til time for å snakke om igangsettelse av fødsel. Jeg takket ja til en samtale men er usikker på hva det innebærer. Til dere som har vært på en slik samtale, hvem snakket dere med og hva ble snakket om? Leste de journalen din først slik at de så hvorfor du kom eller måtte du forklare hvorfor du ønsket igangsettelse? Hva skjedde så videre etter samtalen? Når ble du igangsatt? Jeg er usikker på om jeg ønsker det selv enda, men hører gjerne fra dere som har vært der før meg 🙏🏻 Anonymkode: 9b2c7...735 Jeg hadde en hel avhandling av argumenter klar i hodet mitt, men når vi kom dit spurte bare legen (gynekolog) «jaa, vil du starte med ballong eller modningspille da?» . Ingen spørsmål, ingen diskusjon. Hun hadde lest henvisningen men ikke journalen, så jeg måtte selv i formere om at det var fødsel nr to, men ellers ingen spørsmål. Tror kanskje hun ringte på fødeavdelinga for å spørre hvordan kapasiteten var? Litt usikker, men de hadde tid hvertfall. Så da ble det ballong og fødsel da.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 Heln skrev (57 minutter siden): Jeg hadde en hel avhandling av argumenter klar i hodet mitt, men når vi kom dit spurte bare legen (gynekolog) «jaa, vil du starte med ballong eller modningspille da?» . Ingen spørsmål, ingen diskusjon. Hun hadde lest henvisningen men ikke journalen, så jeg måtte selv i formere om at det var fødsel nr to, men ellers ingen spørsmål. Tror kanskje hun ringte på fødeavdelinga for å spørre hvordan kapasiteten var? Litt usikker, men de hadde tid hvertfall. Så da ble det ballong og fødsel da. Kan jeg spørre hvorfor du ble henvist? Anonymkode: 9b2c7...735
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 De informerte om gangen i det hele, og at det medisinsk ville være bedre å komme i gang av seg selv (som jeg også håpet på), men de forsto godt hvorfor jeg ville settes i gang om det ikke skjedde innen relativt kort tid og vi ble enige om en dato nær termin. Det var en fin samtale, synes jeg. Gynekologen fikk informert om at det rent medisinsk kunne være et "dårligere" valg (høyere sjanse for akutt keisersnitt, blant annet), og at det heller ikke var noen medisinsk grunn til å anbefale det, men at jeg allikevel hadde deres fulle støtte og valget var mitt. Anonymkode: 9ef3e...91a
Heln Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor du ble henvist? Anonymkode: 9b2c7...735 Jeg fikk en mild grad av icp. Lokalsykehuset ville ikke sette meg i gang, men henviste meg videre til vurdering på et større sykehus fordi jeg grein meg til det rett og slett. Var da i uke 38.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå