Gå til innhold

Ha hunden din i bånd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei! Av uansvarlige hundeeiere som ikke har hunden sin i bånd. Det er nå hele tiden nyheter om rådyr som må bøte med livet, fordi noen ikke har kontroll på hundene sine, og selv møter vi på minst 3-4 løse hunder på tur som ingen har kontroll på. «Pippi, kom hit, nei kom hit». Pippi kommer nemlig alltid ellers på innkalling. Bare ikke akkurat nå. Det samme sier hun til de til den neste eieren og hunden de treffer på. I dag traff jeg på noen som ikke engang hadde med seg bånd på tur. Det er nok!

Anonymkode: 34a89...169

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det samme. Idiotiske hundeeier som "trener" hunden med å la den gå uten bånd for å se om den angriper joggere, barn og andre hunder om den går løs, eller ikke. 

Politiet er jo ellers glad i å bøtelegge, så ubegripelig at de ikke kan ha aksjoner mot hundeeiere som lar hunden gå løs. 

Det er jo åpenbart blitt en trend og fins ikke bra.

Anonymkode: ac99b...143

Skrevet

Slike folk gir dessverre alle hundeeiere et dårlig rykte🙈 Min hund ble angrepet av en slik «snill» rottweiler som gikk løs, så nå er min hund redd for store hunder🤬

Anonymkode: 10a24...40b

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så lei! Av uansvarlige hundeeiere som ikke har hunden sin i bånd. Det er nå hele tiden nyheter om rådyr som må bøte med livet, fordi noen ikke har kontroll på hundene sine, og selv møter vi på minst 3-4 løse hunder på tur som ingen har kontroll på. «Pippi, kom hit, nei kom hit». Pippi kommer nemlig alltid ellers på innkalling. Bare ikke akkurat nå. Det samme sier hun til de til den neste eieren og hunden de treffer på. I dag traff jeg på noen som ikke engang hadde med seg bånd på tur. Det er nok!

Anonymkode: 34a89...169

Noen mennesker er fullstendig blottet for både hjerneceller og alt som følger med. Skulle tro disse hundeeierne er IQ-sperra. Ikke nok med disse rådyr-sakene, når jeg gikk tur på promenaden i sta (sykkel/gangfelt over flere km ved havna) så var det så sinnsykt mye hundebæsj på stien at det er å kaste opp av 🤮. Og her er det hus/leiligheter langs hele promenaden, med vindu og platting rett ut mot gangstien. Kjenner jeg blir helt satt ut av slike folk. 

Jeg leste her for et par uker siden hvor en hund hadde angrepet et rådyr, det hadde vel skjedd TO GANGER, så står det i avisen at "hundeeier var veldig fra seg og trist". Akkurat ja 🥱🙄

Anonymkode: a3e9c...382

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slike folk gir dessverre alle hundeeiere et dårlig rykte🙈 Min hund ble angrepet av en slik «snill» rottweiler som gikk løs, så nå er min hund redd for store hunder🤬

Anonymkode: 10a24...40b

Jeg hadde konsekvent anmeldt slikt til politiet, spurt eier om presonlia og tatt et bilde for å vise politiet hvem det var.

Anonymkode: a3e9c...382

Skrevet

Det er klart at svært mange mennesker burde aldri hatt hund. Det er så mange som ikke evner til å holde kontroll på hunden. 
(Det virker som om en del folk bare skaffer seg en hund som er «feil» for dem 94BEDD26-C477-42D3-B555-CCF2B2AF424E.gif.7b5f7defc1bde9ef4529e9b04ac458f6.gif

og så ikke setter seg inn i Hundeloven eller annet, og blir sint/ sur/ irritert/ lei/ +++ om noe skjer 97A5B875-6749-437F-93B0-74B0D3A39137.gif.73c729ebc07cf3534844fbad5a9eb600.gif)

Skrevet

Utrolig frustrerende at folk ikke skjønner at hunden deres har jaktinstinkt. Ikke bare går det utover rådyr og andre dyr,  men de risikerer også å miste hunden sin hvis den setter etter noe og glemmer verden rundt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...