AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Jeg har vært uheldig økonomisk i livet. Studerte i fem år, følte alt gikk bra, gikk på en smell og kom inn i psykiatrien i åresvis. Etter mye jobbing med meg selv og hjelp fra ulike instanser for både det mentale og jobb så har jeg nå stått i arbeid et år! Jeg tror dette er noe jeg kan få til! Lønna er ganske bra også, 530 000. Men jeg er 37 år og har aldri før jobbet fulltid (før dette har jeg maksimalt jobbet 60%). Kommer jeg til å bli minstepensjonist uansett hvor mye jeg jobber fra nå av? Anonymkode: f25fd...9c1
Taluno Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Nja, du vil nok ikke få mye pensjon fra det offentlige, men du kan fortsatt spare opp mye selv. Det gjør de fleste av oss andre på samme alder som har vært i jobb. Jeg har vært i jobb over 20 år, og sparer selv pensjon hver måned.
NakenPanda Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Du må jobbe i 40 år for oppnå full folketrygd for din lønn, det er sikkert litt mere fra tjenestepensjon, men ja det er nok relativt nær garantipensjon (siden et ikke heter minstepensjon lengre) 37+40 = 77 År så du vil minst mangle 10 år og vil bli avkortet til 75%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå