Gå til innhold

Fikk et uventet pusterom i økonomien som kanskje flere kan benytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg endret forfallsdato på huslånet på huslånet forrige måned, med den hyggelige konsekvensen at jeg "slapp unna" en innbetaling. Jeg ligger ikke etter, men forskyvingen av forfall fra 10. til 30. gjorde at inneværende forfall går etter neste gang jeg får lønn og dermed har jeg fortsatt summen skulle gått til huslånet den 10. på konto. Et engangsparetips. 😊

Anonymkode: bfeff...01e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slipper jo ikke unna, du bare forskyver den aller siste innbetaling med noen dager.

Anonymkode: 61985...f38

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har jo ikke spart noe som helst?

Anonymkode: 53d22...416

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du slipper jo ikke unna, du bare forskyver den aller siste innbetaling med noen dager.

Jo, men du forstår vel likevel at det kan være lurt. Hvis man blir trukket mye for andre ting akkurat rundt dato huslånet skal betales så kan økonomien flyte lettere hvis forfallsdato flyttes.

Nyttig tips ts ❤️

Anonymkode: 6c883...e02

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, men du forstår vel likevel at det kan være lurt. Hvis man blir trukket mye for andre ting akkurat rundt dato huslånet skal betales så kan økonomien flyte lettere hvis forfallsdato flyttes.

Nyttig tips ts ❤️

Anonymkode: 6c883...e02

Ikke meg du siterer, men jeg skjønner hva som er lurt med dette? Pengene må jo ut uansett! det beste er at ting går ut når de skal, da slipper man jo å tenke at penger må spares fordi man har flyttet forfallsdatoen!

Anonymkode: daa6e...89b

• Liker 8
Skrevet

Usikker på om du får jobb i bank, men sikkert logisk :knegg:

Anonymkode: 3f773...6ee

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er et godt tips jeg. Pent av deg å dele TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet det og det står også.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har jo ikke spart noe som helst?

Anonymkode: 53d22...416

Jeg har ikke spart noe sånn sett nei, for det skal betales tilbake, men her og nå har jeg summen på konto og kan bruke den til andre ting i en presset økonomi og så  er jeg ferdig med huslånet 20 dager senere in the end.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg skjønner hva som er lurt med dette? Pengene må jo ut uansett! det beste er at ting går ut når de skal, da slipper man jo å tenke at penger må spares fordi man har flyttet forfallsdatoen!

Eh, tror faktisk ikke du forsto dette. 

• Liker 7
Skrevet

Dette er jo et nyttig tips. Tilnærmet samme virkning som avdragsfrihet.

Anonymkode: 560e2...929

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg måtte endre forfallsdato på lånet ett par ganger for noen år siden da firmaet jeg jobber i byttet dato på utbetaling. 

Den ene gangen betalte jeg litt mindre på lånet siden det ikke gikk en mnd mellom, trur det var 14 dager.

Neste gang så måtte jeg endre trekkdato til lengre frem i tid og da måtte jeg betale mer siden trekket da kom feks 14 dager etter opprinnelig forfallsdato.

Med andre ord, så tjente jeg ikke på noe som helst.

Anonymkode: 5d8c5...5e4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor ser dere at ts tror hun slipper unna et avdrag eller tjener på dette?

Anonymkode: c6c15...aca

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg måtte endre forfallsdato på lånet ett par ganger for noen år siden da firmaet jeg jobber i byttet dato på utbetaling. 

Den ene gangen betalte jeg litt mindre på lånet siden det ikke gikk en mnd mellom, trur det var 14 dager.

Neste gang så måtte jeg endre trekkdato til lengre frem i tid og da måtte jeg betale mer siden trekket da kom feks 14 dager etter opprinnelig forfallsdato.

Med andre ord, så tjente jeg ikke på noe som helst.

Anonymkode: 5d8c5...5e4

>Var dette virkelig så vanskelig å forstå TS? 

Det er jo bare snakk om at man forskyver på betalingen den mnd, så man får seg en liten "pause" fra å betale AKKURAT da når man har mye utgifter.

Man TJENER og SPARER ingenting på det, man kun forskyver betalingen. MEN det HJELPER PÅ hvis man har mye utgifter den mnd og slipper å betale denne regningen AKKURAT nå i tillegg.

Anonymkode: 03b57...25a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har refinansert denne måneden, så blir ikke noe vanlig regning denne måneden. Nåværende lån betales ut neste uke før forfall, mens neste forfall kommer i mars. Men det blir jo kun en forskyvning av løpetiden, ikke noe mer samt at påløte renter siden forrige forfall legges til det nye lånet. Sparer 6k i året på renter da.

Anonymkode: 18f22...242

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Eh, tror faktisk ikke du forsto dette. 

Jeg gjorde ikke nei, men glemte et "ikke"...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gjorde ikke nei, men glemte et "ikke"...

Hvis du fortsatt ikke forstår; de 13000,- som skulle gått til lånet den 10. februar er fortsatt på kontoen min. Den 30. har jeg ny forfallsdato (blir i praksis 28. siden februar er kort) og i mellomtiden har jeg fått neste lønn på konto og bruker da den lønnen på huslånet 28. februar. Flyttingen av forfallsdato er en permanent løsning og lånet trekkes heretter 30. hver måned. Jeg kan selvfølgelig spare de 13000,- til den siste innbetalingen på lånet om tolv år, men jeg har mer behov for å bruke pengene nå og derfor gjør jeg det.

Hadde jeg gått motsatt vei og fremskyndet forfallsdato fra 30. til 10. ville jeg måttet gjøre to innbetalinger på en lønn.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Samme som å si at man sparer penger på å bruke kredittkort og betale regninga sent. 

Anonymkode: 2d3ab...858

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme som å si at man sparer penger på å bruke kredittkort og betale regninga sent. 

Anonymkode: 2d3ab...858

Nei, for det koster meg eksakt det samme, bare 20 dager senere.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, for det koster meg eksakt det samme, bare 20 dager senere.

Tja, gjør det det? Jo lengre du har lånet, jo mer renter beregnes

Anonymkode: 1e13a...9c3

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...