AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Har nettop flyttet 2 planter til større potte. Lurer på om jeg trenger å vanne de? Jorden virker ikke tørr. Men jeg er veldig uerfaren når det gjelder planter Anonymkode: 08c78...4b2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Du bør vanne dem såpass at den nye jorden du har satt dem i blir fuktig, ja. Så bør du la dem stå i fred, helst på samme sted de sto før. Om de nå i 2-3 uker henger med bladene og ser triste ut: det er helt normalt. Ikke vann de, for mye, og ikke få panikk. Planter trenger ro etter at de er plantet om. Anonymkode: bc50b...537
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Vet ikke hvor store plantene dine er, men hvis det er mindre potteplanter du skriver om, kan du sette dem i en skål med vann og la dem trekke til seg det de ønsker i løpet av noen timer. Se til at de er fuktige, om det ikke er planter som skal tørke ut mellom vanning. Som det står i posten over, kan plantene virke noe "triste" å se på første tiden etter ompotting, men normalt vil de komme seg fort. Du skriver at du har flyttet dem over i større potte, tar det da som en selvfølge at plantene har fått ny og mer jord i pottene. Anonymkode: 55fa3...53f
Rødstrupa Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har nettop flyttet 2 planter til større potte. Lurer på om jeg trenger å vanne de? Jorden virker ikke tørr. Men jeg er veldig uerfaren når det gjelder planter Anonymkode: 08c78...4b2 Det kommer jo helt an på type planter. Hvis du ikke aner hvilke så ta bilde av de ellet gå innom plantesenter/send mail og spør.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Rødstrupa skrev (2 timer siden): Det kommer jo helt an på type planter. Hvis du ikke aner hvilke så ta bilde av de ellet gå innom plantesenter/send mail og spør. Får ikkke lastet opp bilde her vet ikke hvorfor Anonymkode: 08c78...4b2
Rødstrupa Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får ikkke lastet opp bilde her vet ikke hvorfor Anonymkode: 08c78...4b2 Send bilde til plantesenteret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå