Gå til innhold

Dere som ikke slanker dere, men er naturlig slanke: Hvor mange kalorier per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke sikkert dere har oversikt over antall kalorier, dere som ikke trenger å tenke på det. Men dersom det finnes noen av dere, som ikke jevnlig må slanke seg for å holde vekta: Hvor mange kalorier - eller hva spiser dere i løpet av en dag? Og hvor mye aktivitet er dere i?

Anonymkode: 6aba4...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri telt kalorier. 

• Liker 5
Skrevet

Holder meg på normalvekt nesten uansett hva jeg spiser, og jeg spiser 2000-3000 kcal hver dag, og er i lite aktivitet. Er 25 år

Anonymkode: 33d3d...4ca

Skrevet

Ligger på et par tusen kal pr dag og er i aktivitet daglig, samt noen gode treningsøkter i uka. 

Anonymkode: 08623...eb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Holder meg på normalvekt nesten uansett hva jeg spiser, og jeg spiser 2000-3000 kcal hver dag, og er i lite aktivitet. Er 25 år

Anonymkode: 33d3d...4ca

Det kunne jeg også, fram til jeg ble 45 år. Da måtte jeg spise litt mindre og sunnere for å holde vekta, og trene mer ;)

Ganske digg å spise hva man har lyst på, til enhver tid og samtidig holde vekta. 

Anonymkode: 08623...eb3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi teller vel ikke kalorier.

• Nyttig 3
Skrevet

Kompis av meg er ''naturlig'' tynn, prøvd å gå opp i flere år, legge på seg muskelmasse, men ingenting fungere. Han spiser så å si hva han vil. Alt fra 2000->4500 dagen. Når han prøvde å gå opp, lå han på 5500+, men skjedde ingenting, spise også riktig, ikke ''billigkalorier''

Skrevet

Jeg er 18 og 38 kg, 150 høy.

jeg spiser 24/7, og store mengder, pizza til frokost, masse godteri og potetgull, og andre ting. 
spiser mer enn faren min og broren min til sammen, har bare høy forbenning og teller ikke kalorier, lille søstera mi veier mer enn meg og spiser ikke like mye.

Anonymkode: 3838a...508

• Liker 1
Gjest Anonym433
Skrevet

Jeg spiser det jeg trenger for å bli mett. Noen dager prioriterer jeg andre ting enn mat og da kan jeg gå litt sulten men det er ikke bevisst. Godteri bare lørdag. Unngår fet mat, aldri junk, det liker jeg ikke, spiser mye grønt. Liker å gå tur og trener 2-3 dager hver uke. 
Slank og i 50-årene 

Skrevet

Aldri telt kalorier, men i løpet av en vanlig dag spiser jeg 2 knekkebrød, 1 banan og middag.

Anonymkode: dc289...e50

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke, har aldri telt kalorier. 

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke.

Anonymkode: 9c870...76c

Skrevet

Teller ikke kalorier, men spiser generelt flere små måltider. Blir fort mett. Spiser hva jeg vil, både pizza, sjokolade og kake og annet usunt. Står det fremme twist på jobb, så spiser jeg flere. Og vi har nesten alltid twist. Trener sjeldent, men har en fysisk jobb som sykepleier. 

Anonymkode: f1069...077

Skrevet
Anonym433 skrev (3 minutter siden):

Jeg spiser det jeg trenger for å bli mett. Noen dager prioriterer jeg andre ting enn mat og da kan jeg gå litt sulten men det er ikke bevisst. Godteri bare lørdag. Unngår fet mat, aldri junk, det liker jeg ikke, spiser mye grønt. Liker å gå tur og trener 2-3 dager hver uke. 
Slank og i 50-årene 

hva er det du trenger for å bli mett da? det er jo det ts lurer på egentlig - ikke hva du ikke spiser..

Anonymkode: e0bb1...571

Skrevet (endret)

Naturlig er det vel ikke.. 1400 ca per dag. Og nei det går ikke av seg selv egentlig. Men har slanket meg for en del år siden.  Så vedlikeholder nå. Ikke spesielt aktiv pga sykdom. Prøver spise vanlig men lite karbo. Typisk: Lite knekkebrød og mye pålegg. Eventuelt lomper. Mye grønt. Frukt. Mye yoghurt og cottage cheese og egg. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Skrevet

Selv fucka jeg opp systemet med å begynne å slanke meg tidlig i 20-årene selv om jeg ikke trengte det. Fikk så et forstyrret forhold til mat, ble plaget med sykdommer etter hvert. De siste årene har jeg lagt mye på meg, og nå forsøker jeg å slanke meg ned til min ideelle vekt, for så å leve så normalt som mulig. Skulle ønske jeg ikke begynte å tulle med kroppen i utgangspunktet. Dere som ikke har gjort det kan være glade for det.

TS.

Anonymkode: 6aba4...a4a

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aner ikke.

.. men jeg spiser alt, og ganske mye av endel. Jeg er ikke veldig slank, men slank/normal. Og har nok heller ikke anlegg for å legge på meg. Likevel mener jeg å ha litt forståelse for hvordan man ikke legger på seg, og følger det: spiser mest mulig rent kjøtt, fisk og grønnsaker. Ikke så mye salat,  men mye rotgrønnsaker, løk og kål - det er grønnsaker du blir mett av! Og egg. Det jeg prøver å unngå mest mulig er ting med hvitt  mel og sukker - kjeks, fast food, hvetebakst, pizza. Lager mest mulig mat fra bunnen av. Men inngår ingenting helt, og spiser både sjokolade og pizza.

Skrevet

Har aldri telt kalorier, så jeg aner ikke.

Det har skjedd 2-3 ganger de siste 10 årene at vekta har krøpet opp til ca 24,5 BMI, og da bare spiser jeg mindre mat i en periode på en måned eller tre, så er jeg tilbake til normalen på BMI ca 22. Spiser da ikke annerledes mat, bare mindre porsjoner og venter litt lengre mellom måltidene (spiser aldri på faste tidspunkter).

Anonymkode: 75380...b46

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri telt kalorier, så jeg aner ikke.

Det har skjedd 2-3 ganger de siste 10 årene at vekta har krøpet opp til ca 24,5 BMI, og da bare spiser jeg mindre mat i en periode på en måned eller tre, så er jeg tilbake til normalen på BMI ca 22. Spiser da ikke annerledes mat, bare mindre porsjoner og venter litt lengre mellom måltidene (spiser aldri på faste tidspunkter).

Spiser heller ikke spesielt sunn mat, men heller ikke den aller verste junkmaten. Går mye i brødskiver og halv- og helfabrikata. Spiser også litt mer godteri enn jeg burde, men sammenlignet med sjokoladeinntaket jeg ser mange skriver at de har her så er det ikke så høyt. Skjønner ikke hvordan noen kan orke å spise en hel pose potetgull eller en hel stor sjokoladeplate på én gang. Er jeg så sulten at jeg kunne ha spist så mye mat så lager jeg meg heller ei brødskive først.

Skrevet

Jeg teller ikke kalorier og er veldig slank, men jeg tror at årsaken til at jeg ikke går opp i vekt er at jeg er småspist og blir fort mett, så jeg spiser aldri store porsjoner. I tillegg til at jeg ikke spiser noe særlig på kveldene. Er jeg sulten så kan jeg ta et par knekkebrød til kveldsmat. Spiser også mat som metter lenge. Koker byggrynsgrøt eller havregrøt til frokost feks. Yoghurt med müsli og bær til lunsj. Eller cottage cheese med bær og valnøtter. Mye grønnsaker til middag. Spiser ikke mellommåltid pga jeg er ikke sulten mellom måltider 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...