Dame32_2316 Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Vi har en datter på 3 år og en sønn på snart 1 år. Eldste går i barnehage og har siden tidlig høst/sen sommer så og si vært kronisk syk. Vi har hatt flere forkjølelser, influensa, RS-virus (påvist hos lege), diaré, Skarlagensfeber og omgangssyke/norovirus. Nå har vi hatt et opphold på 4 uker (lengste opphold uten syke barn siden april måned i fjor), men nå har vi både forkjølelse og omgangssyke i hus, igjen.. Er det vanlig at barnehagebarn er SÅ mye syke? Kan det ha noe med hygienen i barnehagen, eller inneklima hjemme? Jeg vet at de to årene med munnbind og antibac strippet oss for møte med bakterier, noe som jo har ført til voldsomt mye sykdom. Men kjære vene, når tar det slutt?? Dette året har vært drepen 😫
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Det har ekstremt mye virus nå. Har en ettåring i barnehage og hun har vært mer hjemme enn i barnehagen. Rekker ikke å bli frisk før hun blir smittet med noe nytt. Årets syktbarndager er allerede brukt opp. Anonymkode: 77aea...08c 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Er hun 2020 barn? Vi har fått høre fra barnehagen at de 2020 barna som levde med SÅ lite eksponering for bakterier den første tiden er mer syke. Vår 3 åring er MYE mer syk enn våre andre barn. Anonymkode: 1cf4d...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Mine barn har ikke vært syke en dag på ett års tid (bank i bordet), men har kollegaer som knapt har vært på jobben etter nyttår, enten er det de selv som er syke, eller så er det barna, eller alle. Så det erikke uvanlig, TS. Anonymkode: 8918b...7e1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #5 Skrevet 18. februar 2023 Vi har også vært konstant syke siden yngste startet i barnehagen høsten 2021. Nå har vi hatt fem uker uten sykdom, noe som ikle har skjedd før siden eldste startet i barnehagen for 3 år siden. Vi har kun vært snørrete denne siste perioden, ingen hoste, feber eller annet 🙌🏻 Anonymkode: ab76b...6bb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #6 Skrevet 18. februar 2023 Mye sykdom på minsten som har første barnehageår. Han er snart to. Oppleves småtraumatisk når man skal kombinere dette med en fulltidsjobb. Det er et stort spørsmål for meg hvordan de mener man skal klare seg på 10 omsorgsdager hver på et helt år. Men tanken er vel at vi skal sitte hjemme med syke barn uten lønn da store deler av året. Synes det er litt råttent å ta vekk dagene akkurat i år som er første normalårene etter korona. Det er jo først nå vi utsettes for ALT og virusene har gjerne kraftigere effekt på oss og de er flere. Hva er vitsen med å skatte hvis ikke man får tilbake nettopp i de livsfaser hvor man trenger litt ekstra hjelp? Ett par år liksom av livet, også jobber man ræva av seg resten av årene. Hva skatter jeg for egentlig når ikke syke barn er noe man får støtte til å ivareta hjemme når de trenger det? Blir ganske provosert jeg egentlig Anonymkode: c33f6...d3c 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Skrevet 18. februar 2023 Sjekk for vann i ørene, mellomøret. Anonymkode: 5c5b3...b29 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Skrevet 18. februar 2023 Har vært det samme hos oss de siste to årene Anonymkode: 8221b...db0 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Skrevet 18. februar 2023 har to på 7 og 4. Vært syke opp til 2 ganger måneden siden høst. Korona er «over» og nå er det bare fritt og ingen spriting. Er møkkalei så klart og dritsliten. Livet…. Anonymkode: 711ee...742 1
Dame32_2316 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 13.08): Det har ekstremt mye virus nå. Har en ettåring i barnehage og hun har vært mer hjemme enn i barnehagen. Rekker ikke å bli frisk før hun blir smittet med noe nytt. Årets syktbarndager er allerede brukt opp. Anonymkode: 77aea...08c Føler med deg, de burde ha utvidet antall dager med tanke på sykdomsbølgen som har vært nå..
Dame32_2316 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 14.43): Mye sykdom på minsten som har første barnehageår. Han er snart to. Oppleves småtraumatisk når man skal kombinere dette med en fulltidsjobb. Det er et stort spørsmål for meg hvordan de mener man skal klare seg på 10 omsorgsdager hver på et helt år. Men tanken er vel at vi skal sitte hjemme med syke barn uten lønn da store deler av året. Synes det er litt råttent å ta vekk dagene akkurat i år som er første normalårene etter korona. Det er jo først nå vi utsettes for ALT og virusene har gjerne kraftigere effekt på oss og de er flere. Hva er vitsen med å skatte hvis ikke man får tilbake nettopp i de livsfaser hvor man trenger litt ekstra hjelp? Ett par år liksom av livet, også jobber man ræva av seg resten av årene. Hva skatter jeg for egentlig når ikke syke barn er noe man får støtte til å ivareta hjemme når de trenger det? Blir ganske provosert jeg egentlig Anonymkode: c33f6...d3c Stiller meg bak alt du skriver. Og samtidig skrikes det om at vi må føde flere barn 🤷🏼♀️
Dame32_2316 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 13.22): Er hun 2020 barn? Vi har fått høre fra barnehagen at de 2020 barna som levde med SÅ lite eksponering for bakterier den første tiden er mer syke. Vår 3 åring er MYE mer syk enn våre andre barn. Anonymkode: 1cf4d...8a2 Hun er født seint 2019, så regnes vel som 2020 barn i denne sammenhengen. Var vel 5 bare mnd da samfunnet stengte ned første gang pga covid. Føler så med alle andre i samme situasjon, altså med konstant syke barn. Nå er jeg i permisjon med minstemann, men har jo ikke fått noe vanlig permisjon da jeg har vært mest sykepleier og ut/inn av legevakt og legekontor 😵💫 Hadde jeg vært i jobb hadde jeg vel hatt 150 sykt barn dager i 2022… 1
Dame32_2316 Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 13.08): Det har ekstremt mye virus nå. Har en ettåring i barnehage og hun har vært mer hjemme enn i barnehagen. Rekker ikke å bli frisk før hun blir smittet med noe nytt. Årets syktbarndager er allerede brukt opp. Anonymkode: 77aea...08c Føler med deg ♥️
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Her har det gått i ett siden september, og jeg har tre skolebarn som ikke har vært syk siden de gikk i barnehagen. Jeg har ikke brukt sykt barn dager eller egenmelding på 4 år. Helt til september i fjor. I løpet av januar har jeg brukt 6 sykt barn dager. Mannen 5. Da har jeg 4 dager igjen og mannen 5, ut resten av året. I tillegg har vi begge hatt fri uten lønn da 13 åringen hadde 41 i feber i over en uke og var skamdårlig. Jeg jobber i bhg og har foreldre som allerede har brukt opp dagene sine for i år. Det er helt ekstremt. Anonymkode: 7c87c...5f8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Her har det gått i ett siden september, og jeg har tre skolebarn som ikke har vært syk siden de gikk i barnehagen. Jeg har ikke brukt sykt barn dager eller egenmelding på 4 år. Helt til september i fjor. I løpet av januar har jeg brukt 6 sykt barn dager. Mannen 5. Da har jeg 4 dager igjen og mannen 5, ut resten av året. I tillegg har vi begge hatt fri uten lønn da 13 åringen hadde 41 i feber i over en uke og var skamdårlig. Jeg jobber i bhg og har foreldre som allerede har brukt opp dagene sine for i år. Det er helt ekstremt. Anonymkode: 7c87c...5f8 Bare et spørsmål relatert til det; hva gjør man når man har brukt opp sykt-barn-dager? Anonymkode: 117f7...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå