Gå til innhold

Har det kanskje bedre alene? Men er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei meg og det er gnisninger hver uke. Jeg liker nå ukedager bedre enn helg. Forrige helg var helt magisk, og det eneste som var annerledes var at jeg tilbragte tid med venner. Å få med samboer på noe gøy er nesten umulig. Jeg trener alene, handler alene, tar skiturer i marka alene eller benytter meg av kulturtilbud alene. Jeg føler meg alene om alt. Vi sitter på hvert vårt rom. Under middagen er vi stille og på restaurant ser det ut som om vi er uvenner fordi vi ikke snakker sammen.

I går sa han i klartekst at han trenger space fordi jeg alltid er hjemme ( jeg ble sykemeldt, noe jeg absolutt ikke ville) og at jeg må tåle at han er irritabel. I tillegg sa han at jeg fikk se til å utrette mer selv og klagde veldig mye på livet med meg. Får meg til å høres hjelpesløs og patetisk ut. Jeg forsøkte å vise forståelse og la en plan for å innfri hans ønske, men i dag med den holdningen han møter meg med, blir jeg usikker på hvem som bør føye seg. Jeg er nesten aldri virkelig glad.

I det siste har alt for han vært dyrt. Han klager konstant over hvor dyrt alt er, og da jeg presterte å si at vi trenger nytt brannslukningsapparat, fikk jeg høre at han ikke kan bruke 3000 kr her og 3000 kr der....så det var da sikkert et hint om noe jeg forsøkte å komme til bunns i. Vi trenger, sa jeg. Og dette fordi jeg passer på. ( Å kjøpe hobbyting, gjør han jo ukentlig.)

Ting her blir ikke gjort uten at jeg maser med unntak av helt åpenbare daglige oppgaver som å støvsuge etc. og det gjør stort sett jeg. Å få han til å ta i et tyngre tak er nesten umulig og det blir krangel. 

Jeg er aldri ute på noe gøy. Vi er aldri sammen om prosjekter hjemme. Sier jeg " la oss lage fin uteplass sammen", blir det sett på som et ork og mas. Når vi krangler, blir jeg liggende hele dagen. Det suger all energi rett ut. Jeg mister all gnist og glede. Å få barn ble min jobb, og alt som medfølger av innkjøp og planlegging. Han tar en passiv rolle. 

Det han bidrar med er det dagligsagse husstellet, men pga. at jeg er sykemeldt, tar jeg mer, og det er greit.

Jeg spurte hvor trangt han har det økonomisk etter kommentaren om 3000 her og der, og da sa han at han tok fra sparepengene. Jeg sa at vi må fordele annerledes ettersom jeg klarer å spare. Han avfeide dette. Han har utbetalt minst 60 000 i måneden, og vi deler jo alt. Han fikk også mer enn inflasjonen i lønnsjustering, så hvordan han plutselig må poengtere at alt er kostbart får meg til å lure når ingen ting har endret seg for han. Hadde hatt hatt min lønn, hadde han omtalt seg selv som fattig. Jeg forstår ikke noen ting av hva klagen kommer av. Jeg tar jo mer av utgiftene enn noen gang.

Før Valentines fikk jeg beskjed om at jeg måtte velge mellom morsdag og Valentines i årene fremover...

Da jeg sa vi kunne få noen til å ta vårrengjøring, sa han at jeg fikk punge ut selv. Forslaget var at vi spleiser

Anonymkode: fe01e...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er jo ikke et forhold. Dere eksisterer under samme tak. 

Anonymkode: 28087...a65

• Liker 2
Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: 5dddf...5b4

Skrevet

Dette høres forferdelig ut for dere begge:( høres ikke ut som om dere passer sammen. Hvordan var det før du ble gravid?

klemmer din vei❤️

Anonymkode: 2b692...5e0

• Liker 1
Skrevet

Har dere flere barn? Parterapi? 

Anonymkode: 44c22...3fa

• Liker 1
Skrevet

Har han blitt sånn etter at du ble gravid?!

Anonymkode: 17997...5af

Skrevet

Hvis dere har mye gjeld så forstår jeg han at 3000 kr er mye penger. Prøve å gå i parterapi siden dere venter barn sammen. 

Skrevet
TLR skrev (16 minutter siden):

Hvis dere har mye gjeld så forstår jeg han at 3000 kr er mye penger. Prøve å gå i parterapi siden dere venter barn sammen. 

Nytt brannslukningsapperat er noe man prioriterer. Ts skriver at han kjøper nye hobbyting hver uke og har 60 000 kr (!) utbetalt i måneden. 

Om man IKKE bruker penger på et brannslukningsapprat så bryr man seg faktisk ikke mye om penger. Det er dyrere å miste hus og alle eiendeler i brann, enn et nytt brannslukningsapparat.

Anonymkode: 121ec...35c

• Liker 2
Skrevet

Virker på meg som han har null interesse av å få det til å fungere. Ville ha bestilt time til familievernkontoret, si han skal møte opp da og da, kommer han ikke så er det bare å lukke døra for dere.

Barn er dyrt, barn er tidkrevende, barn er rotete og har han hverken gidd til å justere økonomi, tid eller innsats så kan du like gjerne bli alenemor. 

Anonymkode: eeda6...5a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...