Gå til innhold

En jeg kjenner driver med utemmet dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært bruk og kast i mange år nå. Han får et mer og mer lettvint forhold til kvinner. God jobb, men han har ikke spart noe, og har nå lite kapital til seg selv. Brukte alt på damer som ber han om penger. Han forteller meg detaljer om sex. Jeg er kvinne, og driver ikke med dating. Jeg synes dette blir værre og værre. Han er egentlig en kjekk gutt. Ønsker å hjelpe min venn. Han forteller på en måte som viser at han er i ferd med å utvikle forakt for kvinner, iallefall disse som han dater. Det er slitsomt å høre på. Vi er ellers nær. Jeg ønsker ikke all denne unødvendige informasjonen. Hvordan kan jeg få han til å oppsøke den profesjonelle hjelpen som jeg mener han trenger?

Anonymkode: abd95...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du aldri sagt noe før? 

Skrevet

Ok.

Anonymkode: 47e90...ba4

Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Har du aldri sagt noe før? 

Jeg har forsøkt å være støttende, men føler at han trenger hjelp fra noen som har dette som fagfelt.

Skrevet

Hva er det du har støttet? Er han misfornøyd og klager på noe? 

Skrevet

Vel, hva hindrer deg i å kjefte han ned? Billigere for han det, enn psykolog.

Anonymkode: 2bc06...2ac

Skrevet

Høres ut som han dater feil type kvinner, at de bare er ute etter penger. Da skjønner jeg han kan utvikle negative følelser.

Hva mener du de som hjelper han skal ha som fagfelt da? 

Skrevet

Kanskje det ikke er støtte han behøver, men noen som er litt ærlig.

Anonymkode: e1c82...70d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje det ikke er støtte han behøver, men noen som er litt ærlig.

Anonymkode: e1c82...70d

svartkatt skrev (29 minutter siden):

Hva er det du har støttet? Er han misfornøyd og klager på noe? 

Han klager på damene, etter han har pult de. Finner ny med en gang. Klager. Ny runde.

Skrevet

Men du trenger jo ikke å høre på det? Bare si meningen din om hvordan han holder på og si også at du ikke er interessert i å høre mer om dette.

Anonymkode: 124fc...7bd

• Nyttig 6
Skrevet

"Du Ole, jeg syns egentlig ikke det er noe greit å høre på når du forteller sånne ting. Du snakker om damer på en måte som er veldig respektløs og for meg som dame er det vanskelig å støtte deg. Hadde du ikke vært vennen min hadde jeg syntes du var en skikkelig dust. Er det ikke på tide å slå seg til ro snart? Tørre å være sårbar og bli glad i noen og ikke bare fly rundt å behandle damer som objekter og bruk og kast i et forsøk på å forsvare deg selv mot å bli glad i noen fordi du innerst inne er redd for å bli såret? Det er lett å gjennomskue at kvinnesynet ditt/oppførselen din kommer fra usikkerhet. Nå er du 39 år og du kommer aldri til å få oppleve noe ekte om du ikke tar tak i det her. Helt seriøst, som en venn til en annen venn syns jeg du skal gå til psykolog. Jeg vil ikke høre mer på deg og du trenger å endre på tankegangen din hvis du vil ha det bedre."

Anonymkode: 4ae15...641

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Du Ole, jeg syns egentlig ikke det er noe greit å høre på når du forteller sånne ting. Du snakker om damer på en måte som er veldig respektløs og for meg som dame er det vanskelig å støtte deg. Hadde du ikke vært vennen min hadde jeg syntes du var en skikkelig dust. Er det ikke på tide å slå seg til ro snart? Tørre å være sårbar og bli glad i noen og ikke bare fly rundt å behandle damer som objekter og bruk og kast i et forsøk på å forsvare deg selv mot å bli glad i noen fordi du innerst inne er redd for å bli såret? Det er lett å gjennomskue at kvinnesynet ditt/oppførselen din kommer fra usikkerhet. Nå er du 39 år og du kommer aldri til å få oppleve noe ekte om du ikke tar tak i det her. Helt seriøst, som en venn til en annen venn syns jeg du skal gå til psykolog. Jeg vil ikke høre mer på deg og du trenger å endre på tankegangen din hvis du vil ha det bedre."

Også fase ut kontakt med han så han skjønner at han burde gjøre noe med seg selv når gode venner begynner å ta avstand og har fortalt han hvorfor

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...