Gå til innhold

Hva var øyeblikket hvor du forsto du ikke elsket samboer mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen i snart 4 år. Kjenner følelser fra meg er helt borte. Han er overbevist om at jeg er den rette. Jeg har så dårlig samvittighet. Vi leier sammen.

Hva var ditt aha-øyeblikk og hvordan gjorde du det rent praktisk?

Jeg kommer til å knuse hjertet hans og det gjør så jævla vondt, så jeg er her enda.

Anonymkode: 1f3b0...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vært sammen i snart 4 år. Kjenner følelser fra meg er helt borte. Han er overbevist om at jeg er den rette. Jeg har så dårlig samvittighet. Vi leier sammen.

Jeg kommer til å knuse hjertet hans og det gjør så jævla vondt, så jeg er her enda.

Jeg ville heller tilbringe tid med andre enn han. Og ville ikke dele opplevelser med han. 

Anonymkode: 5b283...2df

• Liker 2
Skrevet

Det var en prosess for min del og ikke noe som skjedde plutselig, men da jeg begynte å grue meg til han kom hjem eller å grue meg til jeg selv skulle dra hjem så var det egentlig enden på forholdet.

Sånn har det vært i begge mine forhold.

Anonymkode: ddf9c...ea4

Skrevet

Er det noen spørsmål jeg bør stille meg selv i prosessen, som "avklarer" mine følelser? Jeg føler jeg bare er nummen nå. Jeg skulle ønske han var utro for å gjøre det lettere, å gi en årsak. Fyfaen, hvordan tar man samtalen egentlig? 

Ts

Skrevet

Vel, for noen uker siden traff jeg eksen min for en make out session. Det burde nok fortelle meg at det er på tide å gå ut av forholdet. 

Har egentlig vist det lenge,men trengte en spark i baken for å begynne den seriøse tankeprosessen å bryte ut av forholdet. 

Anonymkode: b20ef...7b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen spørsmål jeg bør stille meg selv i prosessen, som "avklarer" mine følelser? Jeg føler jeg bare er nummen nå. Jeg skulle ønske han var utro for å gjøre det lettere, å gi en årsak. Fyfaen, hvordan tar man samtalen egentlig? 

Ts

Føles det godt at han er hjemme og venter på deg?

Hvordan føles det å tilbringe tid sammen med ham? 

Spise sammen?

Skrevet

Året  vi fikk første barn sammen. Han funker å være sammen med når man selv er frisk. Men når han møter motgang så er det kun han selv som betyr noe, og han trådte over flere grenser som jeg har vanskelig for å tilgi. 

Det har ført til at jeg ikke stoler på han. Han har gått fra å være en person jeg var veldig glad i til å være en jeg tolererer. 

Anonymkode: bb156...97f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts

Familieterapi/parterapi👍🏻. hvis du er på gjerdet og har bittelitt tvil i deg så finnes det vel fortsatt håp at dere kan finne ut av det sammen? Ville prøvd det først hvertfall siden hva har du å tape. Du kommer jo til å føle deg veldig skyldig da han er så besatt på deg og ikke innser/ser de problemene du ser. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var en prosess for min del og ikke noe som skjedde plutselig, men da jeg begynte å grue meg til han kom hjem eller å grue meg til jeg selv skulle dra hjem så var det egentlig enden på forholdet.

Sånn har det vært i begge mine forhold.

Anonymkode: ddf9c...ea4

Tror dette skjedde med exen min. For min del sluttet jeg å elske henne 6 uker etter bruddet. 

• Liker 1
Skrevet

Er litt i samme båt. Hus, unger og alt så ting er komplisert. Jeg elsker en annen. 

Anonymkode: 0070d...ddd

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er litt i samme båt. Hus, unger og alt så ting er komplisert. Jeg elsker en annen. 

Om denne andre elsker deg i retur så er det såre enkelt å bryte opp. Vi mennesker er altfor opptatt av detaljer istedetfor å se det store bildet. 

Skrevet
mEditari skrev (3 minutter siden):

Om denne andre elsker deg i retur så er det såre enkelt å bryte opp. Vi mennesker er altfor opptatt av detaljer istedetfor å se det store bildet. 

Enig i resonnementet ditt men:

Vær snill å slipp den ene hånden før du griper en annens. Av respekt for partneren som du engang har elsket, så gjør du deg  ferdig med det forholdet først. Tenk deg selv, det kunne ha vært motsatt….c’’.)!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
mEditari skrev (5 minutter siden):

Jeg skulle ønske det var så enkelt. Jeg har kronisk dårlig samvittighet overfor faren til barna mine, liksom «unnskyld at jeg ikke elsker deg mer.» I tillegg er det alt styret med fordeling, og det faktum at barna vil måtte flytte mellom faren og meg annen hver uke. Jeg ønsker ikke å utsette de for det. Men jeg elsker ikke faren, jeg elsker en annen. 
Til ts. Det forstod jeg gradvis, men da jeg gråt da han hadde sex med meg, var vel øyeåpneren.

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg sluttet aldri å elske han, men jeg utslettet meg selv pga mine behov å meninger ikke betydde noe! 

Anonymkode: cadae...af0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes du skal drøye lenge med å slå opp. Jo lenger du fører ham bak lyset, jo tydeligere blir det hvordan du (ikke) takler ditt eget liv men skyver avgjørelser og folk foran deg.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle ønske han var utro for å gjøre det lettere, å gi en årsak. Fyfaen, hvordan tar man samtalen egentlig? 

Ts

Hva er det for slags tankegang? Du vil gå OG gi ham skylda? Hvis du er eldre enn 14 år, er dette bare barnslig. 

Du sier hei, jeg kan ikke helt forklare hvorfor men vi er ikke sammen mer. Og så flytter du ut.

Anonymkode: db72f...773

• Liker 3
Skrevet

jeg og samboeren gjennom 30 år drev og skiftet det siste vinduet i det gamle huset vårt og da tok jeg en kile og skrev"jeg håper at du som finner denne blir lykkeligere i dettte huset enn det jeg har vært"og satte den på plass.Først da forsto jeg at jeg var ferdig med forholdet.

Anonymkode: f7095...4ba

• Liker 5
Skrevet

Da jeg ble forelsket i en annen. Det hadde vært turbulent mellom oss lenge, siden han ikke stilte opp som far da vi fikk barn, men det var først da jeg møtte hans rake motsetning og etterhvert fikk følelser for han, at jeg skjønte at jeg var helt ferdig. 

Anonymkode: 0e18d...c18

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da jeg ble forelsket i en annen. Det hadde vært turbulent mellom oss lenge, siden han ikke stilte opp som far da vi fikk barn, men det var først da jeg møtte hans rake motsetning og etterhvert fikk følelser for han, at jeg skjønte at jeg var helt ferdig. 

Anonymkode: 0e18d...c18

Ah shit. Han jeg er forelsket i er også rake motsetningen til han jeg bor med. 

Skrevet
Rødstrupa skrev (3 timer siden):

Enig i resonnementet ditt men:

Vær snill å slipp den ene hånden før du griper en annens. Av respekt for partneren som du engang har elsket, så gjør du deg  ferdig med det forholdet først. Tenk deg selv, det kunne ha vært motsatt….c’’.)!

Kjære deg, livet er ikke sort/hvitt - heller ikke kommentarer på KG. Jeg mener ikke at noen skal være utro, overhodet. Det er bare altfor mange feige folk som holder partnerne sine for narr mens de egentlig er drittlei - eller allerede utro. Som om det er så himla vanskelig å endre situasjonen. Og argumentene er alltid de samme: barn og økonomi. 

Så den kommentaren betød bare at om man ikke trives - gå videre. Vi er ikke trær. 

Skrevet
mEditari skrev (8 minutter siden):

Kjære deg, livet er ikke sort/hvitt - heller ikke kommentarer på KG. Jeg mener ikke at noen skal være utro, overhodet. Det er bare altfor mange feige folk som holder partnerne sine for narr mens de egentlig er drittlei - eller allerede utro. Som om det er så himla vanskelig å endre situasjonen. Og argumentene er alltid de samme: barn og økonomi. 

Så den kommentaren betød bare at om man ikke trives - gå videre. Vi er ikke trær. 

Det har ikke jeg heller ment….men dersom det ikke lenger er noe mer å hente, jobbe for i det forholdet man er i og er ulykkelig og ønsker seg ut av det, så bør man avslutte det før man begynner i et nytt😌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...