Gå til innhold

Dere som har inntrykk om at det er lett å få jobb som ringevikar diverse steder, jeg synes ikke det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på 30 år som jobbet for noen år siden som ringevikar på et eldresenter i hjemmetjenesten, og har derfor noen år med erfaring og en god referanse der ifra ( en annen by ). Jeg bor i en relativt stor by nå med mange eldresenter, sykehjem og institusjoner, og de siste dagene har jeg vært innom å snakket med ALLE, og ingen trenger meg.

Jeg har også hørt med noen barnehager, og de virker enda mindre interesserte for de hadde sine vikarer og trengte ikke fler nå. 

Så da hørte jeg med skoler rundt i hele  byen, både barneskole og ungdomskole, og nei de har hadde alt for mange vikarer så de trengte ikke noen nå sa flere.  

Altså, jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener det er så lett å få jobb disse stedene, bare å stikke innom så har man jobb liksom. Jeg vet ikke om det er noe med med meg de kanskje ikke likte, men isåfall så får jeg jo ikke jobb disse stedene. Fryktelig kjedelig 😪 

Jeg har snakket med flere jeg kjenner i det siste om det og de har samme opplevelse. Og de som har vært heldige å fått vikarjobb, de som spesielt jobber innen skole og barnehage får ikke vakter nok å leve av. 

Anonymkode: 46ab7...e06

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres merkelig ut. Det gis jo inntrykk om at det er skrikende behov for vikarer i bhg/skole og helsesektor.🤔

Anonymkode: 9fe1d...978

• Liker 2
Skrevet

Stemmer ikke, flere barnehager her i kommunen får ikke fatt i vikarer, ring bemanningstjenester.

Anonymkode: 39968...9fb

• Nyttig 1
Skrevet

Tror mange steder foretrekker vikarer fra bemanningsbyråer. Da har man gjort en viss kvalitetssikring i form av intervju, referanser og politiattest allerede kontra en totalt fremmed person som kommer "rett fra gata".

Ville søkt der :) Er du først blitt ansatt som vikar i de større byene er du nærmest garantert 100% jobb om du ønsker.

Anonymkode: 890b3...1b0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvor mye får man per time som vikar i barnehage? 

Anonymkode: 97527...02a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres merkelig ut. Det gis jo inntrykk om at det er skrikende behov for vikarer i bhg/skole og helsesektor.🤔

Anonymkode: 9fe1d...978

Ja ikkesant,og når man oppsøker disse stedene så er det absolutt ingen som har behov. Skjønner ikke helt hva det skrikes om da 🤷‍♀️ 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aner ikke. 

Skrevet

Kommer helt an på ansienniteten din. 

Skrevet

Du må gå via Adecco el..dette blir billigere for den og de er det ink forsikring etc.

Pluss mange steder som barnehagen etc har de ikke råd til flere vikarer 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet i allefall innenfor helsesektoren forsøker de å få ringevikarer som tar utdannelse innenfor  helse (feks sykepleie, vernepleie og ligende). Det kan godt være at barnehager og skoler tenker det samme feks barnehagelærestudenter og lærerstudenter. 

Anonymkode: e7494...859

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer helt an på ansienniteten din. 

10 år

Skrevet

Det blir brukt vikarbyråer istedenfor nå. Ta heller kontakt der.

Anonymkode: eb30b...a82

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja ikkesant,og når man oppsøker disse stedene så er det absolutt ingen som har behov. Skjønner ikke helt hva det skrikes om da 🤷‍♀️ 

Ts 

Du må gå via et bemannings byrå!!! Kjære vene!!

Anonymkode: 1680c...31a

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet i allefall innenfor helsesektoren forsøker de å få ringevikarer som tar utdannelse innenfor  helse (feks sykepleie, vernepleie og ligende). Det kan godt være at barnehager og skoler tenker det samme feks barnehagelærestudenter og lærerstudenter. 

Anonymkode: e7494...859

Ja...når du går via Adecco og Manpower blir det satt opp til der du har utdanning eller jobbet før. Du må igjennom et intervju og få politiattest før du eventuelt blir ringt opp av Adecco og satt inn i en barnehage.

Det å bare gå til en barnehage oh si du kan jobbe som vikar krever mye fra barnehagen..da må de sette av tid til intervju..de må fikse politiattest...og fikse lønn og forsikring... kansje for å bruke deg 1 gang 

Bruker de Adecco slipper de dette...og om de er fornøyde med det kan de si at de vil ha deg som fast vikar...om de ikke er fornøyd..da får de ny

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange kommuner har avtaler med bemanningsbyråer og er bundet til å bruke disse, barnehager får ikke alltid ha egne vikarer da de koster mer penger som arbeidsgiveravgift etc. Ved å bruke byråer slipper kommunen/ tjenestestedene dette og får også ny vikar om den opprinnelige er syk. 

Så det beste for deg er nok å melde seg til tjeneste i ett eller flere byråer. 

Anonymkode: 3c3b2...95d

• Liker 4
Skrevet

Muligens ikke det samme, men etter VGS tok jeg et jobbe år og tok noen kurs på si. Gikk rundt på div. skoler for å se etter muligheter å være lærervikar, var vel innom 8 skoler totalt og leverte CV og snakket med inspektør / rektor. Fikk 5 telefoner i etterkant og ble lovet ''fast'' vikarstilling på én av skolen året ut, den takket jeg ja til. Vet ikke om det har noe å si, men jeg hadde ganske gode karakterer fra VGS, samt var jeg leder for elevrådet siste året på VGS. Så muligens jeg ga signaler for at jeg var pliktoppfyllende. 

Anonymkode: 80f8e...b63

• Liker 1
Skrevet

At steder som har ansvar  for de mest sårbare i samfunnet ikke umiddelbart tar inn hvem som helst som bare kommer innom, er vel egentlig et godt tegn og grunnleggende sunn fornuft. Send en skriftlig åpen søknad eller kontakt bemanningsbyrå.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du må gå via et bemannings byrå!!! Kjære vene!!

Anonymkode: 1680c...31a

Bemanningsbyrå skrives i ett ord!! Kjære vene!! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber i en bhg Oslo øst, og situasjonen er prekær! Vi foretrekker ringevikarer, da vet vi hva vi får.

Vikarbyrå er et skikkelig sjansespill. Altfor ofte de vi får er skikkelig uegna. Om de i det hele tatt dukker opp. Mye sykdom der også for tiden.

Anonymkode: c1ce2...dd6

• Nyttig 2
Skrevet

Dersom du er i en litt større by, kan det være at vikar-timene fylles opp med studenter som jobber der under studiene. Man blir gjerne mer aktuell dersom man holder på med utdanning innen aktuelt fag. Er selv lærerstudent og felles for oss som er vikar på skolen jeg jobber på er at vi har begynt som vikar etter praksis der. Da vet man allerede at det er en bra match. 

Når jeg har begynt som ringevikar i bofellesskap og sykehjem tidligere har det vært etter sommervikariat. D har man allerede avklart en del vakter før man legger inn tid og penger i opplæring. Vil absolutt anbefale å søke et sommervikariat. 

Anonymkode: e3bb4...17b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...