Gå til innhold

Hvordan ta kontakt med en jente som tar samme fag som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare ett fag og vi sitter langt unna hverandre i timene. Hun er omkranset av venninner og det er i et stort auditorium. Jeg har tatt kontakt på messenger, men hun har ikke sett det. Sende mail på skolemailadressen eller sende melding på nummeret hennes som jeg fant på gulesider?

Anonymkode: 951ee...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har med andre ord ikke snakket med henne, noensinne?  Jeg har ikke tid akkurat nå, men forbered deg på å bli flådd levende her. 

Anonymkode: 6db0b...333

Skrevet

Nei, du har prøvd. For alt du vet så har hun sett meldingen bare latt vær å åpne den. 

Anonymkode: 8cfbf...c35

Skrevet

Gå bort til henne før eller etter forelesningen og si hei

• Nyttig 2
Skrevet

tilby deg å lage studiegruppe med jentene, ettersom eksamen nærmer seg...

Skrevet

På hvilket grunnlag ønsker du å oppnå kontakt? Alternativt - på hvilket grunnlag har det du ønsker å si relevans og interesse  for henne? En melding om  "Jeg synes du er pen på avstand" fra en fyr hun knapt vet hvem er vil sjelden vekke interesse eller respons,  og å gjenta det i andre medier vil fort bikke over i stalking. Snakk til henne direkte om du vil oppnå kontakt (men igjen- ha noe å fare med).

Skrevet

Hun har nok sett meldingen på messenger, men velger å ignorere den. Hvis man ikke svarer så står den som "uåpnet".

Ikke send til skolemailen eller på telefonnummeret. Hvis hun aldri har vist deg interesse hittil så blir du bare en skrulling i hennes øyne. La kontakten komme mer naturlig. Et enkelt "hei" når dere ses er et godt utgangspunkt. 

Anonymkode: 7210a...8ec

Skrevet

Du lar henne selvfølgelig være i fred. Er du klar over hvor mange "henvendelser" hun får fra kåte menn? Hvorfor skal du bidra til å gjøre studiestedet hennes til utrygt sted? 

Anonymkode: a394c...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du lar henne selvfølgelig være i fred. Er du klar over hvor mange "henvendelser" hun får fra kåte menn? Hvorfor skal du bidra til å gjøre studiestedet hennes til utrygt sted? 

Anonymkode: a394c...925

Hjelp, hvordan skal man egentlig treffe hverandre for tiden? Jeg hadde blitt kjempeglad om noen gutter på studie tok kontakt på en grei måte. Forutsatt at de var interresserte i meg som person selvfølgelig og ikke bare for sex.

Anonymkode: 8b22c...326

Skrevet

Hvorfor skal du kontakte akkurat henne? Hvorfor ikke kontakte en av de andre guttene på studiet? 

Anonymkode: 3159f...661

Gjest Abendstern
Skrevet

Du starter med small talk når mulighet byr seg. Det viktigste er at du oppretter kontakten på en naturlig måte. Personlig ville jeg startet med small talk og deretter sosiale medier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal du kontakte akkurat henne? Hvorfor ikke kontakte en av de andre guttene på studiet? 

Anonymkode: 3159f...661

Han er kanskje forelsket?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er kanskje forelsket?

Hvorfor skal han sende mld når hun er fysisk til stede. 

Anonymkode: 97b14...e5f

Skrevet

Muligens dumt forslag

Kanskje du kan prøve å skumpe borti henne med uhell? 😅 Åh hei der, beklager, smil

Å det er det, så har hun sett deg

Så kanskje noe bygger seg opp, om dere omgås litt her å der, på den måten, ikke at du skal skumpe borti henne hele tiden. Men si hei, til det eventuelt føles naturlig å snakke med henne om noe

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (3 timer siden):

Muligens dumt forslag

Kanskje du kan prøve å skumpe borti henne med uhell? 😅 Åh hei der, beklager, smil

Å det er det, så har hun sett deg

Så kanskje noe bygger seg opp, om dere omgås litt her å der, på den måten, ikke at du skal skumpe borti henne hele tiden. Men si hei, til det eventuelt føles naturlig å snakke med henne om noe

Hvorfor ikke kaste papirfly på henne, eller snøball, eller skyte med sprettert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke kaste papirfly på henne, eller snøball, eller skyte med sprettert? 

Det er veldig direkte 😂 Tror ikke hun blir så glad

Jeg mente ikke at han skulle takkle henne, trenger ikke dulte borti, men gjøre henne klar over hans eksistens, kunne kanskje hjelpe. Gå gjennom døren samtidig, ånei ops, du først. Sånne teite ting

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skal han sende mld når hun er fysisk til stede. 

Anonymkode: 97b14...e5f

Har du aldri vært ung, sjenert og forelsket?

Anonymkode: befa8...149

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er bare ett fag og vi sitter langt unna hverandre i timene. Hun er omkranset av venninner og det er i et stort auditorium. Jeg har tatt kontakt på messenger, men hun har ikke sett det. Sende mail på skolemailadressen eller sende melding på nummeret hennes som jeg fant på gulesider?

Anonymkode: 951ee...69d

Antagelig har hun sett meldingen din, men ignorerer den. Kanskje hun ikke vet hvem du er, hvis dere er mange studenter i et stort auditorium?

Har dere noen sosiale treff av og til? Det beste er om kontakten kommer naturlig først, da vet hun i hvert fall hvem du er. Kanskje du vet om noen veldig utadvendte kamerater som kan fungere som wingmen, og invitere noen av jentene i kretsen hennes (og henne) på en fest der du også er.

Anonymkode: befa8...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...