Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født før og fikk barn under 3kg hvordan var vekta på nr2&3? ble de like små de også?

Anonymkode: 707c7...0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1 ble født 4 uker før tiden og veide kun 2 kg. Nr 2 ble født 5 dager etter termin og veide 3,5 kg. Ble fulgt opp hele svangerskap 2 fordi første var så liten, men alt gikk fint da 🙂 

Skrevet

Første var 2,8 kg(veltestimert til 2,8kg). Hadde svangerskapsdiabetes kostregulert.

Med nr 2 måtte jeg bruke insulin, så han ble litt større 3,3 kg(vektestimert til over 4kg). Begge ble født et par dager før termin 😊

Anonymkode: 89458...75a

Skrevet

Nr 1 var 2,5 kg, nr 2 var 600gr tyngre. fikk vel 1 ekstra UL for å sjekke vekst. Begge ble født ett par dager før termin. Hadde lite fostervann med nr 1. 

Anonymkode: 7fb29...798

Skrevet

Første var 2,1 født 35+2 andre 3,4 født 38+3

Anonymkode: 8e99f...238

Skrevet

Første 2,8 kg og andre 2,4 kg, til termin 

Anonymkode: 392f9...2ae

Skrevet

Motsatt hos meg, men jeg måtte på kontroll fordi første barn var stort. Nr. 2 ligger så langt midt på 50-percentilen (uke 36). Vet at det pleier å være litt feilmarginer på disse målingene, så føles trygt å vite at hun ligger «midt på», for da tåler vi nok litt avvik før hun blir enten for stor eller for liten. :) 

Anonymkode: ac771...c20

Skrevet

Førstemann var 2.4 kg, ble født i uke 39. 

Andremann var 3.0, ble også fødti uke 39 :) Altså innenfor normalvekt. 

Både jeg og mannen var bittesmå da vi ble født, og legene så ingen annen grunn enn genetikk til at jeg har fått små babyer, så det var ingen som var bekymret etter liten nr 1. 

Anonymkode: d5ea9...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...