Gå til innhold

Jeg bryr meg ikke om hvem du liker eller hvilken pronomen du bruker så lenge:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 Ikke bruk they/de. Det er et ord som allerede har en annen betydning. Jeg synes det er direkte slemt å endre ord sine betydninger for at de skal passe en selv.

2 Du misbruker begreper. Bi er alt som er flytende. Liker du et kjønn i 99 av 100 tilfeller er du ikke streit eller homofil. Da er du bi med dragning mot et kjønn. 

3 Du ikke sier på generelt grunnlag at seksualitet er flytende. Det stemmer at de  fleste har en flytende seksualitet, men det er en ganske stor andel av befolkningen som tilhører ytterpunktene. Det siste vi trenger er sykeliggjøring av enda en gruppe (homofile eller heterofile).

Jeg har mange skeive venner og den bifile majoriteten virker ofte som en minoritet. Mange vil si at bifile hetses og dømmes mest. Det er leit folk ikke kan stå for den de er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

1 Ikke bruk they/de. Det er et ord som allerede har en annen betydning. Jeg synes det er direkte slemt å endre ord sine betydninger for at de skal passe en selv.

2 Du misbruker begreper. Bi er alt som er flytende. Liker du et kjønn i 99 av 100 tilfeller er du ikke streit eller homofil. Da er du bi med dragning mot et kjønn. 

3 Du ikke sier på generelt grunnlag at seksualitet er flytende. Det stemmer at de  fleste har en flytende seksualitet, men det er en ganske stor andel av befolkningen som tilhører ytterpunktene. Det siste vi trenger er sykeliggjøring av enda en gruppe (homofile eller heterofile).

Jeg har mange skeive venner og den bifile majoriteten virker ofte som en minoritet. Mange vil si at bifile hetses og dømmes mest. Det er leit folk ikke kan stå for den de er. 

ikke enig punkt 3.

Desutten om verden var mer aksepterende for flytende seksualitet (noe jeg anser som normalt selv om «normen» fortsatt er mann/kvinne) så mener du dette vil føre til sykliggjøring?! på hvilken måte da, i dont get it. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i punkt 1. Det blir litt mye for meg om man ønsker å bruke engelske pronomen – så lenge man ikke ellers er engelskspråkelige da.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (24 minutter siden):

ikke enig punkt 3.

Desutten om verden var mer aksepterende for flytende seksualitet (noe jeg anser som normalt selv om «normen» fortsatt er mann/kvinne) så mener du dette vil føre til sykliggjøring?! på hvilken måte da, i dont get it. 

Det kan føre til sykeliggjøring på samme måte som vi opp gjennom har sykeliggjort skeive. Det spørs kanskje litt hvilke miljøer man vanker i, men jeg har hørt folk være skråsikre på at alle har hatt crush på noen av samme kjønn og at man fornekter det for seg selv eller er flau om man ikke "tør" å si det. 

Et annet eksempel er når man blir kritisert for å ikke ville sove på samme uvaskede laken som en naken person av samme kjønn lå på dagen i forveien. Ikke sikkert alle har opplevd ting som dette. Har flere lignende eksempler.

Det beste er om man kan akseptere at andre tenner på andre ting enn en selv uavhengig av egen legning.

Endret av Majer
Skrevet

Nå tror jeg De har glemt at språket vårt er i konstant endring. Eller trodde kanskje Herren eller Damen at språkets utvikling nådde sin apeks for noen tiår siden?

Anonymkode: 5df5c...197

• Liker 2
Skrevet

Ikke enig i nr 3. Ikke nr. 2 heller egentlig. 

Nr 1 er jeg enig i. Men er ikke så dramatisk som deg om det.

Anonymkode: 911d0...d09

Skrevet

Jeg er bilfil, men trenger ikke å fortelle hele verden det. 

Anonymkode: 38c1e...b82

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om at du er heterofil, så lenge du ikke prøver å påstå at jeg også er det. Jeg bryr meg heller ikke om at du er heterofil bare jeg slipper å svare på ubehagelige spørsmål. Jeg innbiller meg ikke at jeg er så jævlig viktig. Få lov å være i fred, please.

Anonymkode: 526da...074

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...