Gå til innhold

Hvor mye har du på brukskonto etter at faste utgifter er betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet ligger i innleggets tittel 😊 sparer du hver måned?

Anonymkode: f4af1...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0,-

Jeg handler absolutt alt på kredittkort så jeg har aldri noe satt av på konto til forbruk.

Anonymkode: daba2...0bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fast trekk til fondsparing på 20 000 fra min konto (for begge), og handler vel mat for ca 10 000 i måneden. Så da er det 25 000 igjen. 

Alle regninger (lån, forsikring, abonnement, strøm, nett)  går fra hans konto i og med at jeg tar sparing og det meste av mat og annen handling. Og har vel da ca tilsvarende igjen. 

Som den over bruker vi kun kredittkort, men disse trekkes 15 hver måned, og det som da er igjen den 19 før ny lønn overfører vi sparing. 

Anonymkode: 45b1d...72d

Skrevet

Litt usikker, det varerier 

har vel kanskje 30 k igjen etter alle kostnader + 20 k i sparing er betalt

Skrevet

Inkluderer faste utgifter mat? Sparer 8500kr i måneden i fond. Prøver også å sette av 3000 i måneden til kortsiktig sparing, til ting som ny vaskemaskin osv. 

Anonymkode: 91f87...a3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Inkluderer faste utgifter mat? Sparer 8500kr i måneden i fond. Prøver også å sette av 3000 i måneden til kortsiktig sparing, til ting som ny vaskemaskin osv. 

Anonymkode: 91f87...a3c

Takk for innspill, alle sammen! Har ansett mat som variabel utgift, men det inngår sikkert som fast utgift, ja! TS

Skrevet

Det varierer. Sist mnd sparte jeg 5000, denne måneden håper jeg på litt mer.

Når vi fåf lønn spares det først i aksjer og fond, og ekstra innbetaling på huslånet hver måned. Når det er noe igjen på konto er det egentlig bare en bonus, som spares til oppussing osv. 

Den viktigste sparingen gjør vi altså først. Hvis du kun sparer det som tilfeldigvis er igjen når måneden er omme vil jeg anbefale å snu det, og spare først om du kan. Det er såklart hvis du har råd, og må spare opp til noe, og jeg forstår veldig godt at mange ikke kan spare noe nå. 

Anonymkode: 956fb...934

Skrevet

Det varierer da jeg er timelønnet og min samboer er fastlønnet + provisjonsbasert. Denne måneden sitter vi vel igjen med 70.000 etter alle faste kostnader og mat, men neste måned kommer vi til å sitte igjen med 20-30.000, som er mer normalen, men plutselig en måneded har vi mer igjen. Vi kommer til å sette av 50.000 på sparing denne måneden. 

Anonymkode: fc419...dcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fast trekk til fondsparing på 20 000 fra min konto (for begge), og handler vel mat for ca 10 000 i måneden. Så da er det 25 000 igjen. 

Alle regninger (lån, forsikring, abonnement, strøm, nett)  går fra hans konto i og med at jeg tar sparing og det meste av mat og annen handling. Og har vel da ca tilsvarende igjen. 

Som den over bruker vi kun kredittkort, men disse trekkes 15 hver måned, og det som da er igjen den 19 før ny lønn overfører vi sparing. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det varierer da jeg er timelønnet og min samboer er fastlønnet + provisjonsbasert. Denne måneden sitter vi vel igjen med 70.000 etter alle faste kostnader og mat, men neste måned kommer vi til å sitte igjen med 20-30.000, som er mer normalen, men plutselig en måneded har vi mer igjen. Vi kommer til å sette av 50.000 på sparing denne måneden. 

Anonymkode: fc419...dcd

Alltid noen som drar på😂

Anonymkode: 8d527...c72

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spørsmålet ligger i innleggets tittel 😊 sparer du hver måned?

Faste regninger: sånn ca 12.000 igjen etter de er betalt.

Varierende regninger som dukker opp med ujevne mellomrom: sånn ca 6.000 etter de er betalt.

Anonymkode: 8d28e...1bd

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

0,-

Jeg handler absolutt alt på kredittkort så jeg har aldri noe satt av på konto til forbruk.

Hvorfor i all verden gjør du det? 

Anonymkode: a52a7...ac1

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det samme gjør jeg. Kredittkort er gratis å ha. visa-kort koster ofte noe. En annen ting er forsikringene og eventuell bonus. Jeg har ikke hatt visa siden 2007 tror jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alltid noen som drar på😂

Anonymkode: 8d527...c72

Alltid noen som liker å tru at andre drar på.

Vi svarer i denne typen tråder fordi vi er interessert i temaet, og økonomi generelt. Jeg hadde ikke giddet å trykke meg inn en gang som nyetablert. 

Og ikke minst har jeg aldri sett vitsen med å lyve som anonym på et forum. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har 16 000 igjen som kan gå til sparing og forbruk.

Anonymkode: d5861...322

Skrevet

Rundt 8000,- 🙂

Anonymkode: 7fb5d...9b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratis kort som gir meg masse bonuser og cashback.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alltid noen som liker å tru at andre drar på.

Vi svarer i denne typen tråder fordi vi er interessert i temaet, og økonomi generelt. Jeg hadde ikke giddet å trykke meg inn en gang som nyetablert. 

Og ikke minst har jeg aldri sett vitsen med å lyve som anonym på et forum. 

Nei, men om ikke du ser vitser så er det likevel mange som ljuger ang økonomi på KG. Jeg bare ler meg gjennom slike tråder. 

Anonymkode: 8b177...9be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men om ikke du ser vitser så er det likevel mange som ljuger ang økonomi på KG. Jeg bare ler meg gjennom slike tråder. 

Ser vitser? 

Når noen lyver i denne typen tråder ser man gjerne hvor det skurrer. 

Hva føler du var feil med mitt innlegg? 

Skrevet

Ca 6k. Aldri klaget, men ser andre m samme sum, mener det er lite. Nå har jeg plutselig bostøtte og får svimlende 248,- kr :knegg:

Anonymkode: 77339...426

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser vitser? 

Når noen lyver i denne typen tråder ser man gjerne hvor det skurrer. 

Hva føler du var feil med mitt innlegg? 

ser vitseN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...