AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Hei. Jeg er litt overvektig og kjæresten min kaller meg av og til kvapsete/ lubben. Ikke feit eller bolla osv. Hvor negativt ladet er egentlig disse ordene? Bør jeg føle meg krenket? Selv er han tynn som en ståltråd, men det verste jeg har kalt han liksom er « sugerøret» mitt. Anonymkode: e1e5b...008
Maskinfører Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Lubben er vel mere ett koseord som jeg ville brukt uten at det var ment negativt 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Maskinfører skrev (11 timer siden): Lubben er vel mere ett koseord som jeg ville brukt uten at det var ment negativt 🙂 Uansett hvordan du mener det er det veldig lite sannsynlig at det føles som et "koseord" for mottaker, så det synes jeg du skal slutte med. Umiddelbart. Anonymkode: 1d0f1...931 4 1
Gjest Abendstern Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Vil tatt en prat med ham om det. Åpenhet er veldig viktig i et forhold.
Maskinfører Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Uansett hvordan du mener det er det veldig lite sannsynlig at det føles som et "koseord" for mottaker, så det synes jeg du skal slutte med. Umiddelbart. Anonymkode: 1d0f1...931 Heldigvis er jeg ungkar (Selvvalgt) mulig hun hadde synes det var koselig 🙂🙂
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Både sugerør og lubben er like negativt etter min mening. Tenker ingen av delene er vondt ment, men kan være sårt for de som har komplekser for vekten sin. Anonymkode: 3e2f8...3ca 2
Karoline86 Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei. Jeg er litt overvektig og kjæresten min kaller meg av og til kvapsete/ lubben. Ikke feit eller bolla osv. Hvor negativt ladet er egentlig disse ordene? Bør jeg føle meg krenket? Selv er han tynn som en ståltråd, men det verste jeg har kalt han liksom er « sugerøret» mitt. Anonymkode: e1e5b...008 Hva mener du selv? Blir du krenket? Blir du lei? Da burde du ta deg en prat med han. Jeg er overvektig og kjæresten min tuller med det hele tiden som feks : Jeg elsker deg min lille runde panda eller du er så søt du min lille fluffy elefant.. Jeg synes det er morsomt og tar meg ikke nært av det. Jeg tuller selv med det å sier at jeg er ikke feit, jeg er bare veldig lett å se. Tror det er veldig opp til hver enkelt om man blir krenket eller ikke 1
Maestro Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Hadde sagt tilbake "jeg vet 😎" eller at curvy er former, som kvinner skal ha. Hadde blitt litt sur om det var meg. Om det var en gjentakelse av og si det. Flørten min er og krise tynn, jeg er på vei nedover pga kutt av medisiner. Og vi pratet om sånne ting, å jeg viste et par bilder fra før 2017. Og etter 2017. Han sa selv at ja, jeg er jo enda kraftig i kroppen, men heller det enn den streken jeg selv var før. Og "jammen, du har jo fin fasong og former da" flaks at jeg har høyden med meg 😂Og at det jeg la på meg, la seg jevnt på kroppen, enn på kun en teit plass som magen eller lår. Kanskje han typen din liker curvy damer og faktisk mener det positivt om deg?
Sofie Maria Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Både sugerør og lubben er like negativt etter min mening. Tenker ingen av delene er vondt ment, men kan være sårt for de som har komplekser for vekten sin. Anonymkode: 3e2f8...3ca Her er du inne på noe SUPERviktig 🙂🙂 De fleste som sliter med spiseproblemer er faktisk normalvektige + / minus , sjelden en anorektisk person ser ut som et ekte beinrangel eller en overspiser veier 150 kg for å sette det på spissen. Derfor: jeg kommenterer ALDRI størrelser eller vektendringer hos noen verken i negativ eller positiv forstand, selv ikke på mine aller nærmeste heller. Jeg vet hvor skadelig dette kan være. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 Maskinfører skrev (8 timer siden): Heldigvis er jeg ungkar (Selvvalgt) mulig hun hadde synes det var koselig 🙂🙂 Den muligheten tror jeg er forsvinnende liten. Anonymkode: 1d0f1...931
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 Det spørs hvordan han sier det, hva han legger i det og hvordan det føles for deg. Føler du at han mener det på en negativ måte? Tenker du at han ikke liker kroppen din? Føler du at det er sårende når han sier det? Jo, flere ja du svarer, jo mer ugreit er det. Ta en prat med han om det er noe du misliker, forklar at du misliker det og hvorfor. Anonymkode: c85d7...90e
Aoo19 Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Huff, ingen fortjener å bli kalt stygge ord av sin kjæreste. Du fortjener bedre
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 Du burde aldri føle deg krenket. Enten blir du det eller ikke. Du kan be ham om å la være eller ikke. Om han respekterer grensene dine er det som avgjør om han er slem eller ei. Hvis DU føler at det er vondt, så kan du si "du jeg synes ikke det er så greit når du kaller meg det, jeg veit at jeg er overvektig, men jeg føler at du kritiserer meg når du bruker de ordene, kan du la være". Så enkelt. Anonymkode: 7f309...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå