Gå til innhold

Sønn på 18 kuttet blokkerte meg. Vil ikke har mere kontakt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår på 18(snart 19) skal flytte sammen med sin mindreårige kjæreste. Han har bodd på hybel nå under vgs. Skole og økonomi har gått rett vest etter han ble sammen med henne. Han skulle egentlig flytte hjem igjen nå til sommeren og ha ett friår. Jenta er bare 16, går i 10 trinn og får lov av foreldrene sine og flytte sammen med han. jeg har blanda meg borti dette da vi ikke ser hvordan de skal få dette til, da det er en dyr leilighet de har funnet og hun ikke har inntekt. Jeg kontakta jentas foreldre og uttrykte min bekymring til de. Det er dette min sønn er sint for. Han synes nok jeg er vanskelig siden hennes foreldre synes dette er helt greit og ikke vi. 

Nå har både sønnen og kjæresten blokkert meg på tlf og sønnen vil ikke prate med meg lengere. De stenger oss helt ute. Vi vet ikke engang hvor denne leiligheten er. Vet ikke hvordan forholde meg til dette. Han oppfører seg dårlig nå. Han kaller, meg nå med navn og ikke mamma. Sier litt hvor moden han er. Kjenner han ikke igjen. Hvordan hadde dere håndtert dette? 

Anonymkode: 1c7fb...922

• Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

sønnen vår på 18(snart 19) skal flytte sammen med sin mindreårige kjæreste. Han har bodd på hybel nå under vgs. Skole og økonomi har gått rett vest etter han ble sammen med henne. Han skulle egentlig flytte hjem igjen nå til sommeren og ha ett friår. Jenta er bare 16, går i 10 trinn og får lov av foreldrene sine og flytte sammen med han. jeg har blanda meg borti dette da vi ikke ser hvordan de skal få dette til, da det er en dyr leilighet de har funnet og hun ikke har inntekt. Jeg kontakta jentas foreldre og uttrykte min bekymring til de. Det er dette min sønn er sint for. Han synes nok jeg er vanskelig siden hennes foreldre synes dette er helt greit og ikke vi. 

Nå har både sønnen og kjæresten blokkert meg på tlf og sønnen vil ikke prate med meg lengere. De stenger oss helt ute. Vi vet ikke engang hvor denne leiligheten er. Vet ikke hvordan forholde meg til dette. Han oppfører seg dårlig nå. Han kaller, meg nå med navn og ikke mamma. Sier litt hvor moden han er. Kjenner han ikke igjen. Hvordan hadde dere håndtert dette? 

Jeg hadde latt han kjøle seg litt ned og ventet. Jeg hadde tatt han i mot med åpne armer ved neste kontakt. Han er 18 år, forelsket og prøver å være selvstendig. Selv om han feiler. Hva får  dere som foreldre gjort? Han er myndig. Det er mye mulig at de kommer til fornuft om en liten stund. 

Anonymkode: 3ffa7...65a

• Liker 40
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg hadde latt han kjøle seg litt ned og ventet. Jeg hadde tatt han i mot med åpne armer ved neste kontakt. Han er 18 år, forelsket og prøver å være selvstendig. Selv om han feiler. Hva får  dere som foreldre gjort? Han er myndig. Det er mye mulig at de kommer til fornuft om en liten stund. 

Anonymkode: 3ffa7...65a

Nei det er sant. Får jo ikke gjort noen ting. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

La han drite seg ut så kommer han nok krypende. Ellers skulle de andre foreldrene blitt meldt til barnevernet. De bedriver omsorgssvikt. Har du link til den forrige tråden din? 

Anonymkode: c9f3c...acd

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

La han drite seg ut så kommer han nok krypende. Ellers skulle de andre foreldrene blitt meldt til barnevernet. De bedriver omsorgssvikt. Har du link til den forrige tråden din? 

Hvordan bedriver de omsorgssvikt ?

Anonymkode: a2e56...b2b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du kan ikke gjøre noe 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det tenker jeg også. Men har også begynt å tenke på om det ligger noen årsaker bak. Om hun ikke har det så greit hjemme feks.. Men hun virker også litt ustabil. Det har vært mye av og på og drama. Hun trenger å ha full kontroll på han. Feks i jula var han på en julefest med venner. Da fikk han mld fra henne om at han måtte komme på sykehuset fordi hun hadde tatt "paracet-overdose". Så noe skurrer med henne. Vi har ikke fått pratet med han på lenge uten at hun hører på. Så virker som hun skal ha kontroll på alt. Men er sjokkert over foreldrene hennes. Hun har jo ingen grenser. Vurderer å tipse barnevernet anonymt. 

Skal se om jeg finner igjen tråden. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan bedriver de omsorgssvikt ?

Jenta var 14 når hun ble sammen med vår sønn som da var 17.hun får bo hos han på hybelen hans og skulke skolen. De har ljugd på alderen hennes til oss, fant ut det nylig.. Han har også mer eller mindre forsørget henne siden da. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

De to forrige trådene til TS:

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De to forrige trådene til TS:

Takk🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jenta var 14 når hun ble sammen med vår sønn som da var 17.hun får bo hos han på hybelen hans og skulke skolen. De har ljugd på alderen hennes til oss, fant ut det nylig.. Han har også mer eller mindre forsørget henne siden da. 

Det sto ingenting om det i første innlegg spm vanlig

• Liker 3
Skrevet

Så, du har gjort nettopp det nesten alle i den forrige tråden din advarte deg mot, og nøyaktig det de sa at kom til å skje, har skjedd.

Wheuw..

Anonymkode: 3a4c4...6fd

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor oppretter du ørten tråder om det. La han prøve og feile selv 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hadde latt det skure og gå. Se på dette som en læringssituasjon for han. Om ikke kenge kommer han hjem med lua i hånda og ber om hjelp fordi det ikke gikk

• Liker 1
Skrevet

Min kusine var 16 når hun ble kjæreste med ham hun giftet seg med i 20 årene. De fikk to døtre og var gift til de var i 40 årene. Så det kan være alvor og gå bra med disse her to også om det ikke er psykriatri inn i bildet.

Anonymkode: 33bc3...7be

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så, du har gjort nettopp det nesten alle i den forrige tråden din advarte deg mot, og nøyaktig det de sa at kom til å skje, har skjedd.

Wheuw..

Beklager, var ikke meningen å være slem mot en som er i en kjip situasjon. Skrev før jeg tenkte meg om.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

vi vet jo ikke om de bedriver omsorgssvikt. Jenta får gjerne penger av de?

Skrevet

ikke bra

Skrevet

La nå ungdommene få være sammen hvis det er det de ønsker  så sterkt. Hva med å hjelpe dem å få leie en hybel sammen så får de får prøve hvordan det går. Ikke ødelegg ditt forhold til din sønn for alltid ved å motarbeide dem. Kom heller med råd og hjelp dem til å klare seg !

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

La nå ungdommene få være sammen hvis det er det de ønsker  så sterkt. Hva med å hjelpe dem å få leie en hybel sammen så får de får prøve hvordan det går. Ikke ødelegg ditt forhold til din sønn for alltid ved å motarbeide dem. Kom heller med råd og hjelp dem til å klare seg !

de kan være sammen uten å bo sammen

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...